Ad

تکذیب یک شایعه

روح الله سهرابی: عنکبوت مقدس در ایران ساخته نشده

تریبون هنر:‌ در حالی که نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن، با انتقاد و اعلام برائت نهادها و مسوولان سینمایی کشور مواجه شده است، در برخی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به اشتباه، این فیلم از تولیدات داخلی کشور برشمرده شده است که سازمان سینمایی، آن را به شدت تکذیب کرد.

 

به گزارش تریبون هنر، روح‌الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، در واکنش به شایعه ساخت فیلم «عنکبوت مقدس» در ایران گفت: «فیلم «عنکبوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.»

 

روح‌الله سهرابی افزود: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیش‌تر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسئولان وقت سینمایی مواجه شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولان سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی انتخاب کرده خیلی قبل‌تر توسط آقای ابراهیم ایرج زاد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است.

 

وی ادامه داد: آنچه با موضوع قاتل زنجیره‌ای در داخل کشور تولید شد فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی پیش در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچ‌گونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود «عنکبوت مقدس» ندارد.

 

سهرابی عنوان کرد: حتی، کارگردان فیلم «عنکبوت» نسبت به سوء استفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلم‌نامه‌اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی ایرانی‌الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و به نظرم اکثریت علاقمندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.

 

وی اظهار کرد: آنچه در گذشته به کرات دیده‌ایم جهت گیری‌های کاملاً سیاسی و معنادار جشنواره‌ای مثل کن در قبال آثار فیلمسازان ایرانی بوده که به نظر می‌رسد در این مورد اخیر هم اساساً آنچه برای جشنواره کن و سیاستگذاران آن مهم بوده نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب جهانی بوده و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده‌اند.

 

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است تصریح کرد: تعجب می‌کنم چگونه برخی افراد که در بین آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می‌شوند این بخش بسیار پررنگ و کاملاً هدفمند این جشنواره به شدت سیاسی را نادیده گرفته و شیفته پوسته ظاهری آن می‌شوند.

وی در پایان گفت: آنچه در جشنواره کن اتفاق می‌افتد معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده می‌توان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی‌برد. بعید می‌دانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس» فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع‌تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره‌ای هیولایی و اهریمنی از مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود قطعاً با عوامل ایرانی این فیلم اعم از عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالاً به نوعی در تهیه و تولید آن نقشی داشته‌اند تصمیم‌گیری و برخورد خواهد کرد.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad