Ad


محمد خزاعی: سکوت سینماگران در برابر جفا به همکاران شان در «می‌تو» به خاطر می ماند

تریبون هنر: محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: سکوت سینماگران نسبت به جفایی که در جنبش «می تو» به همکارن شان شد به خاطر می ماند

به گزارش تریبون هنر، گردهمایی مدیران روابط عمومی مراکز و مؤسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهیدآوینی این سازمان برگزار شد. این گردهمایی به بهانه روز «روابط عمومی و ارتباطات» با هدف قدردانی از فعالان این حوزه از سوی سازمان سینمایی پیش‌بینی شده است.

در این دیدار محمد خزاعی با اشاره به تلاش برای خدشه‌دار شدن ساحت سینما و بهره‌گیری از این عرصه برای لطمه به کلیت حاکمیت فرهنگی کشور به مواردی چون تلاش برای تعطیلی جشنواره فیلم فجر، امتیازدهی به فیلم‌های زن‌محور در جشنواره‌های غربی همانند کن، جنبش «می تو» و… اضافه کرد: همه این چالش‌ها با حمایت و کمک قاطبه خانواده سینما به‌رغم فراز و نشیب‌های متعدد مهار شد. البته، متأسفانه برخی انفعال‌ها و سکوت‌های برخی‌ها در حافظه‌ها خواهد ماند. سکوت برخی سینماگران و صنوف نسبت به جفایی که در جنبش «می تو» به همکاران‌شان شد در خاطر می‌ماند.

به گفته وی، بسیاری از جریان‌سازی‌های اخیر در واقع، بی‌ارتباط با سازمان سینمایی بوده و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالش‌هایش کرد اما، قاطعانه می گویم نسبت به جریاناتی که اهانت و تحقیر باورهای ملی و اعتقادی جامعه باشد سکوت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در کارزارهای رسانه‌ای امروز، گفت: روابط عمومی، صرفاً، خبررسانی و اطلاع رسانی نیست بلکه جریان‌شناسی جامعه و افکار عمومی رسالت مهم آن‌ها محسوب می‌شود.

وی همکاری نهادها با یکدیگر را ظرفیتی اثربخش برای کاهش و حل مشکلات سینما دانست و اظهار کرد: روابط عمومی رابط افکار عمومی با فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینماست و باید گوش شنوای خوبی برای مردم و مسئولان باشد. روابط عمومی نباید جایگاه خود را کوچک ببیند و معطوف به اطلاع رسانی اولیه شود. ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر گفتمان مشترک همگرایی داشته باشند؛ که خوشبختانه، در شرایط فعلی، نهادهای فرهنگی از چند صدایی درآمده و با هم یک صدا شده‌اند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمان‌سازی، جهش و جنبش مضاعف، تبیین ضرورت‌ها، تبلیغ عملکردها و توجه به مسائل و ضرورت‌های پیش رو است.

وی تخریب سینما را، تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی کنش‌های اجتماعی برخی سینماگران در سال گذشته، بسیاری از حمایت‌ها و تسهیلات نظیر معافیت‌های مالیاتی یا رغبت سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در بخش‌های خصوصی و… را نیز از دست داده‌ایم.

در ادامه مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف ضمن استقبال از این برنامه، بر لزوم تعامل با یکدیگر، تولید پیوست‌های رسانه‌ای برای رویدادهای مهم سینمایی، هم اندیشی نسبت به چالش‌ها و نیازها، تعامل سازنده و هدفمند با منتقدان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک برای تحقق اهداف و اشتراک امکانات، اهتمام به منافع کلان سینما، یکپارچگی و همصدایی در موضع گیری‌های راهبردی سینما، و حمایت از یکدیگر در بزنگاه‌ها و موقعیت‌های مهم، تاکید کردند.

همچنین، مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه ادامه پیدا کند.

یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیمای جمهوری اسلامی، سیداحمد صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدای جمهوری اسلامی، مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، محمد محمدی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، وحید گرایلی مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کیان جوادی معاون روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محدثه واعظی پور مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محراب محمدزاده مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی زادمهر مسئول روابط عمومی گروه «هنر و تجربه»، فاطمه پزشکی مسئول ارتباطات رسانه‌ای سازمان سینمایی، مرضیه فرزعلیان مسئول سایت سازمان سینمایی کشور از جمله حاضران این نشست بودند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad