Ad


بیانیه خانه سینما درباره توهین به سینماگران و حواشی جشنواره کن

تریبون هنر: خانه سینما در پی برخی حواشی منتشر شده در فضای مجازی پس از حواشی جشنواره کن، در قالب بیانیه ای ، واکنش نشان داد.

به گزارش تریبون هنر، خانه سینما در بیانیه ای تحت عنوان « ما و مردم نباید در دام این جریان بیفتیم » آورده است:

«به نام خدا

اشخاصی این روزها بنا بر یک برنامه از پیش تعیین شده که بعد از این همه سال دیگر برای ما و مردم نخ نما شده است به شکل بسیار بی ادبانه ای شروع به سمپاشی و هتاکی علیه سینما و سینماگران کرده اند . هدفشان مشخص است می خواهند تمرکز فضای خبری کشور را به جهتی دلخواه سوق دهند ، برای انجام این مأموریت چه هدفی بهتر از سینما و هنرمندانش ؟ سینمایی که سالهاست یکی از پر افتخارترین جلوه های نام ایران در صحنه های بین المللی است .
مقبولیت و ظرفیت های اجتماعی سینماگران خار چشم این جماعت است. ما و مردم نباید به دام این جریان بیافتیم .
برای خنثی کردن نقشه های این جریان مشکوک تنها کافی است مطابق با منش و شخصیت سینمای فاخر ایران و سینماگران محترم آن رفتار کنیم ، کافی است شأن سینما و سینماگران را به اندازه این اشخاص پایین نیاوریم . تعجب هم نمی کنیم از نهادهایی که وظیفه قانونی نظارت و برخورد با رفتارهای خلاف ادب و خارج از قواعد قانونی این جماعت را دارند چون ظاهراً به آنها هم نباید امیدی داشت بنا بر این حتی برای شکایت یا پیگیری حقوقی اهانتهای هتاکان هم اقدامی نخواهیم کرد . فقط برملایشان می کنیم چون سینمای ایران زنده و پویا است حتی اگر در شرایط فعلی نتواند فیلم بسازد ، با تمام محدودیتها سینمای ایران تأثیرگذار است و این جماعت از همین می ترسند.

خانه سینما»

در پی برخی اظهارات از سوی برخی افراد غیر مرتبط با سینما پس از حواشی جشنواره کن ، این بیانیه صادر شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

علی اکبر رائفی پور کیست؟

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad