Ad


حمید فرخ‌نژاد بهترین بازیگر مرد قاره آسیا شد

تریبون هنر: حمید فرخ‌نژاد بازیگر فیلم «میجر» ساخته احسان عبدی‌پور، جایزه بهترین بازیگر بخش آسیا را در مراسم جایزه سپتیمیوس آمستردام دریافت کرد.

به گزارش تریبون هنر، جایزه «سپتیمیوس» طی مراسمی جوایز خود را به بهترین‌های چهار قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا اهدا کرد و حمید فرخ‌نژاد توانست جایزه بهترین بازیگر مرد بخش آسیای این مراسم را برای بازی در فیلم میجر به کارگردانی احسان عبدی‌پور دریافت کند.

 

رویداد اهدای جایزه «سپتیمیوس» که ۶ و ۷ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند برگزار شد، رویدادی است که به‌صورت سالانه در این شهر برگزار می‌شود.

 

این رویداد که پیش از این با عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم افق‌های نو» شناخته می‌شد، با هدف کشف و حمایت از هنرمندان و سینماگران مستقل سراسر دنیا راه‌اندازی شده است و تلاش می‌کند در زمینه‌های فیلم سینمایی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و فیلم و سریال تلویزیونی، استعدادهای شگفت‌انگیز را کشف کند و با اهدای جایزه و سایر حمایت‌های مادی و معنوی، افق نوینی را در عرصه محتوای جهانی بگشاید.

 

شرکت‌کنندگان این مراسم معمولا از بین برندگان جوایز اسکار، گرمی و تونی هستند، امسال هم کریستوفر همپتون و کوین ویلموت از فیلمنامه‌نویسان مشهور دنیا در این رویداد شرکت کرده بودند.

فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور و به‌تهیه‌کنندگی و با بازی حمید فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک است که به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست و این مسئله نظم شهر را بر هم می‌زند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۱ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad