Ad


اعضای جدید شورای هنری ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک معرفی شدند

تریبون هنر: اعضای جدید شورای هنری ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک معرفی شدند
با انتخاب و معرفی اعضای جدید شوراهای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران، از اعضای دوره گذشته این شوراها قدردانی شد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با حکم مجید زین‌العابدین مشاور وزیر و مدیرعامل بنیاد رودکی و با مأموریت اعتلای دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران، اعضای شورای هنری ارکسترها برای دوره جدید انتخاب شدند.

حسن ریاحی، نصیر حیدریان، کیاوش صاحب نسق، محمد میرزمانی و هادی آرزم به عضویت شورای هنری ارکستر سمفونیک تهران و همچنین حمید شاهنگیان، امیر بکان، همایون رحیمیان، سهراب کاشف و بهزاد عبدی به عنوان ۱۰ عضو دوره جدید شورای هنری ارکستر ملی ایران معرفی شدند.

حمایت از اجراهای فاخر، اهتمام به برنامه‌ریزی تقویم سالانه، انتخاب و همکاری شایسته‌ترین نوازندگان و خوانندگان موسیقی کشور، دعوت از رهبران صاحب صلاحیت برای ارکسترها، انتخاب نمونه‌های درخشان از آثار آهنگسازان ایران و جهان، سفارش تولید آثار جدید و تدوین شیوه‌های ارتقای کیفی ارکسترها متناسب با سیاست‌های راهبردی بنیاد رودکی از ماموریت‌های این شوراها اعلام شده است.

بنیاد رودکی با قدردانی از همکاری اعضای دوره قبلی شورای هنری دو ارکستر، یکی از نمودهای برجسته این همراهی را در قریب به دو سال گذشته زحمات اعضای این شوراها دانست که در شکوفایی کمی و کیفی ارکسترها کوشش ورزیدند.

این بنیاد ابراز امیدواری کرده همچنان از این هنرمندان و سرمایه‌های گرانقدر در عرصه‌های دیگر همکاری برای تعالی موسیقی کشور بهره‌مند باشد. همچنین هنرمندان فرهیختۀ عضو دوره جدید شورای هنری ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران با تأسی به تجربۀ خردجمعی، چشم‌انداز رو به رشد و متعالی در زمینه‌های ملی، دینی و مردمی برای درخشش مضاعف و اعتلای دو ارکستر طراحی و راهبری کنند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad