Ad


نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند.

زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی هوشمندانه ای درباره خرافه پرستی و جهل جاری در بخشی از جامعه دارد. جهل و خرافه از شاخص های تاریخی زندگی مردم در تمام طول تاریخ بشریت بوده و طبیعتا ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و داستان زالاوا اگرچه در سال های دور می گذرد اما قابل تغمیم به امروز نیز است. مضمون مهم فیلم با کارگردانی توانمند کارگردان و همراهی فیلمنامه خوب، اثرگذار از کار در آمده و پس از پایان فیلم همچنان ذهن مخاطب را درگیر خود نگه می دارد.

زالاوا سرشار از پلان ها و سکانس های زیبا از نظر فیلمبرداری و تدوین و طراحی صحنه و موسیقی و بازیگری است.

ارسلان امیری با پیشینه درخشانی که در مستندسازی و فیلمنامه نویسی و تدوین دارد، در اولین فیلم سینمایی اش خودش را به عنوان کارگردانی معرفی کرده که می تواند در زمره کارگردان های مولف و صاحب سبک قرار بگیرد.

 

هدی زین العابدین یکی از بهترین بازی هایش را در این فیلم به یادگار گذاشته. او را از «قلب یخی» به یاد دارم. همیشه بازی خوب و باورپذیری دارد و زالاوا نمایانگر توانایی های ویژه و همیشگی اش است.

نوید پورفرج با «مغزهای کوچک زنگ زده» نشان داد که می تواند از ستاره های جوان سینمای ایران باشد و با بازی متفاوت و توانمندش در زالاوا، در حال طی کردن این مسیر است.

و پوریا رحیمی سام که همیشه بازیکر قدرتمندی است و در زالاوا، این فرصت این را پیدا کرده که نشان دهد چقدر بازیگر درخشانی است.

زالاوا بازیگر بسیار خوب دیگری هم دارد به اسم باسط رضایی. برای اولین بار است که او را می بینم. بازیگر بسیار خوب و بااستعدادی است و امیدوارم سینمای ایران قدرش را بداند. او یکی از نقاط قوت زالاواست.

 

تمام این اتفاق های خوب زالاوا نیز نشات گرفته از کارگردانی خوب ارسلان امیری و فیلمنامه خوب این فیلم است که آیدا پناهنده و تهمینه بهرام نیز از نویسندگان اولیه اش بوده اند

 

در کل زالاوا از فیلم های خوب سینمای ایران است که ارزش تماشای چندین باره دارد

 

نویسنده: بابک صحرایی

منبع: تریبون هنر

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ تیر ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad