Ad


جانی دپ؛ نوازنده ای که به خاطر پول بازیگر شد

تریبون هنر: جالب است بدانید جانی دپ ـ بازیگر پرآوازه هالیوود ـ در ابتدا آرزو داشت که یک نوازنده و موسیقیدان باشد. او از نوجوانی برای این هدف تلاش کرد اما تقدیر این بود که جانی دپ از طریق هنر دیگری یه یک ستاره تبدیل شود.

 

به گزارش تریبون هنر به نقل از الجزیره، بسیاری از چهره‌های هالیوود برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان و پذیرفته شدن به عنوان یک بازیگر، تلاش بسیاری کرده‌اند. اما در مقابل برخی از آنان اصلا گمان نمی‌کردند بازیگر شوند، این گروه از بازیگران در ابتدا مسیر متفاوتی را برای آینده خود متصور شده و آرزوهای دیگری در سر می‌پروراندند.

 

جانی دپ یکی از این ستاره‌هاست. او مسیر دیگری را برای شهرت و موفقیت برای خود ترسیم کرده بود، اما در نهایت به یکی از ستارگان ماندگار بازیگری در هالیوود تبدیل شد.

 

دپ خودش گفته است که هیچگاه فکر نمیکرده بازیگر شود. این هنرمند از کودکی به نوازندگی علاقه داشته و از ۱۲ سالگی مشتاق نوشتن قطعات موسیقی بوده است. جانی دپ این قطعات را در کلوب‌ها می‌نواخت اما پس از مدتی فهمید که از طریق موسیقی نمی‌تواند مخارج زندگی‌اش را تامین کند.

 

یکی از دوستانش به او پیشنهاد کرد که به سینما برود و در آنجا به دنبال شغل بگردد. جانی دپ با پذیرفتن این پیشنهاد پا به سینما می‌گذارد به این امید که بتواند اجاره بهای خانه‌اش راتامین کند.

 

در سال ۱۹۸۴ جانی دپ، نخستین نقش‌ اصلی خود را در فیلم «کابوس در خیابان الم» ایفا می‌کند. این فیلم که به یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک جهان تبدیل شده، از سایت آی ام دی بی نمره ۷۰۴ را کسب کرده و چندین فیلم دیگر در امتداد آن ساخته شده است.

 

نکته عجیب این است که در ابتدای راه هنر پیشگی، جانی دپ هنوز هم به استعداد بازیگری خود واقف نبود و به دنبال کردن موسیقی اصرار می‌ورزید. تا اینکه گروه موسیقی‌اش از هم پاشید و در این زمان با تیم برتون، نویسنده و کارگردان مطرح ژانر فانتزی، آشنا شده و با ایفای نقش‌های اصلی جایش را در هالیوود تثبیت کرد. گویی برتون و دپ هر کدام گمشده خود را یافته بودند.

 

نتیجه این آشنایی، ساخت چند فیلم موفق بود که نخستین آن‌ها فیلم فانتزی ـ رمانتیک «ادوارد دست قیچی» در سال ۱۹۹۰ بود. این فیلم نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب و برنده جایزه بفتا شده است.

 

این دستاورد، موفقیت‌های دیگر هم برای جانی دپ به دنبال داشت. با اکران فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد؟»، منتقدان فهمیدند با پدیده‌ای مواجه هستند که می‌توان به نفع سینما از او بهره برد. جانی دپ از آن پس به سرعت مسیر شهرت و موفقیت را در هالیوود طی کرد. اما با وجود اینکه این بازیگر تا کنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده، نتوانسته برنده این جایزه بزرگ سینمایی باشد.

 

جانی دپ تنها ستاره‌ای نیست که حضورش در هالیوود اتفاقی و بدون تصورات قبلی شکل گرفته است. شارلیز ترون که اکنون از بازیگران سرشناس هالیود است نیز کاملا اتفاقی سر از هالیوود درآورد. ترون زمانی برای نقد کردن یک چک به بانک رفته بود تا اجاره خانه‌اش را بپردازد، اما کارمند بانک از نقد کردن چک خودداری می‌کند و درست در زمانی که ترون احتیاج زیادی به پول دارد، توسط یک استعدادیاب کشف می‌شود. او شماره ترون را می‌گیرد تا با او تماس بگیرد. و حالا ترون بازیگر موفقی است و در سال ۲۰۰۴ برنده اسکار هم شده است.

 

جنیفر لارنس هم از همین طریق وارد دنیای بازیگری شده است. جنیفر در سفری که با مادرش به منتهن داشت، توسط یک استعداد یاب کشف می‌شود. او در این زمان تنها ۱۴ سال داشت. در ابتدا استعدادیاب به او پیشنهاد حضور در دنیای مد و فشن را می‌دهد اما پس از مدتی جنیفر متوجه می‌شود که به بازیگری علاقه دارد و از طریق همین شخص برای تست‌های بازیگری معرفی می‌شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

تاریخ انتشار :۳۰ مرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad