Ad


آواتار ۲ سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

تریبون هنر: فیلم «آواتار ۲» با گذر از فیلم «تایتانیک» دیگر ساخته «جیمز کامرون» به رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما راه یافت.

به گزارش تریبون هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، «آواتار: راه آب» در گیشه جهانی با فروش ۲.۲۴۳ میلیارد دلار، «تایتانیک» را پشت سر گذاشت و بدون احتساب تورم به سومین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

«جیمز کامرون» که کارگردانی هر دو فیلم را بر عهده داشته، در حال حاضر سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ سینما را ساخته است.

«تایتانیک» که پیش از انتشار مجدد جهانی نسخه سه بعدی در اوایل ماه جاری، ۲.۱۹۴ میلیارد دلار فروش بلیت در سراسر جهان به دست آورده بود، اکنون به فروش ۲.۲۴۲ میلیارد دلار در سطح جهانی رسیده است.

بر اساس گزارش Comscore، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ، قسمت اصلی «آواتار» با ۲.۹۲ میلیارد دلار قرار دارد و پس از آن «انتقام جویان: آخربازی» از برادران «روسو» با ۲.۷۹ میلیارد دلار، رتبه دوم را در اختیار دارد .

«آواتار ۲ » با فروش ۶۵۷ میلیون دلاری در رتبه نهم گیشه سینمای آمریکا در تمام ادوار قرار دارد و در گیشه بین‌المللی هم با ۱.۵۸۶ میلیارد دلار، پشت سر فیلم‌های «آواتار» و «انتقام جویان: آخر بازی»رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

«جیمز کامرون» طی ۲۵ سال گذشته دو فیلم «تایتانیک» و پس از آن «آوتار» را به صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما رسانده است.

«آوتار: راه آب» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده تمام ادوار است و خود کامرون پیش از این عنوان کرده بود برای این که این فیلم را یک موفقیت تجاری توصیف کنیم باید حداقل دو میلیارد دلار در گیشه بفروشد و هم‌اکنون در فاصله اندک تا رسیدن به فروش دو میلیارد دلاری قرار دارد.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad