Ad


جوایز بفتا اعلام شد: پیشتازی «در جبهه غرب خبری نیست» / تریبون هنر

تریبون هنر: جوایز سالانه آکادمی فیلم بریتانیا، بفتا، برندگان خود را معرفی کرد و فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» با کسب بیشترین جوایز در این مراسم درخشید.

به گزارش تریبون هنر و به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز بفتا ۲۰۲۳ یکشنبه شب برگزار شد و فیلم «در جبهه غرب خبری نیست»‌ با کسب هفت جایزه از جمله بهترین کارگردانی،‌ بهترین فیلم و بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان فاتح این دوره از جوایز شد.

به این ترتیب این فیلم سینمایی روایت‌گر جنگ جهانی اول رکورد دریافت بیشترین جایزه بفتا برای یک فیلم غیرانگلیسی‌زبان را شکست. این رکورد پیش از این به فیلم «سینما پارادیزو»(۱۹۸۸) تعلق داشت که پنج جایزه بفتا کسب کرده بود.

فیلم سینمایی «بنشی‌های اینیشرین» با بازی «کالین فرل»‌ نیز پس از «در جبهه غرب خبری نیست»‌ در مقایسه با سایر فیلم‌های سینمایی بیشترین جوایز بفتای این دوره را دریافت کرد.

 

در ادامه فهرست کامل برگزیدگان بفتای ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید:

 

فیلمنامه اقتباسی: «در جبهه غرب خبری نیست» نوشته ادوارد برگر و اشلی پترسون و ایان استوکل

بازیگر زن نقش مکمل: کری کاندون برای «بنشی‌های اینیشرین»

بازیگر مرد نقش مکمل: بری کیگان برای «بنشی‌های اینیشرین»

فیلم خارجی زبان: «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته ادوارد برگر و مالتی گرونرت

گروه بازیگران فیلم: «الویس»

تدوین: «همه چیز همه جا یک‌باره» پل راجرز

فیلمبرداری: «در جبهه غرب خبری نیست» جیمز فرند

نویسنده / کارگردان یا تهیه کننده نوظهور بریتانیایی: شارلوت ولز برای «افترسان»

فیلم انیمیشن: «پینوکیوی گی‌یرمو دل‌تورو»

فیلمنامه اوریجینال: «بنشی‌های اینیشرین» مارتین مک دونا

جلوه‌های ویژه تصویری: «آواتار : راه آب»

فیلم مستند: «ناوالنی»

طراحی لباس: «الویس»

فیلم کوتاه بریتانیایی: «یک خداحافظی ایرلندی»

انیمیشن کوتاه بریتانیایی: «پسر، قاطر، روباه و اسب»

بهترین کارگردان: ادوارد برگر برای «در جبهه غرب خبری نیست»

طراحی چهره و مو: «الویس»

بازیگر مرد: آستین باتلر برای «الویس»

بازیگر زن: کیت بلانشت برای «تار»

بهترین فیلم: «در جبهه غرب خبری نیست»

بهترین فیلم بریتانیایی: «بنشی‌های اینیشرین» ساخته مارتین مک دونا

 

بیشتر بخوانید:

برندگان بفتا ۲۰۲۲ با پیشتازی «قدرت سگ» و «تلماسه» اعلام شدند

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱ اسفند ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , , , , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad