Ad


واکنش هنرمندان به مرگ «پیروز»؛ از نوید محمدزاده و بهرام افشاری تا پریناز ایزدیار و ترلان پروانه

تریبون هنر: تلف شدن پیروز، یوز ایرانی، واکنش های بسیاری را در پی داشت و هنرمندان نیز از جمله کسانی بودند که به این اتفاق واکنش نشان دادند.
روز نهم اسفند، پیروز، توله یوز ایرانی ده ماهه که به او لقب پسر ایران را داده بودند، به دلیل نارسایی کلیوی در گذشت.

 

یادداشت های تعدادی از هنرمندان که در صفحه اینستاگرام خودمنتشر کردند را در ادامه می‌خوانیم.

 

بهرام افشاری با انتشار متنی متفاوت تر به نبود پیروز اشاره کرد و نوشت: «برای پیروز که قرار بود نماند.»

امین حیایی که با انتشار از این توله یوز غم خود را در استوری اینستاگرامش نشان داد. »

محسن کیایی عکسی انیمیشنی از این حیوان گذاشت که دو بال دارد و برای او نوشت: «برای پیروز و…»

پریناز ایزدیار هم در این‌باره نوشت: «((پیروز)) محبوب‌ترین یوزپلنگ ایران مرد، همان‌طور که دو تا برادرش قبلا تلف شدند. همان‌طور که ((باران)) شامپازه با ارزشی که در ایران به دنیا آمده بود در نهایت از دست رفت. همان‌طور که هفت توله ببر در باغ وحش وکیل‌آباد مشهد مردن، همان‌طور که کیجا ماده پلنگ ارزشمند باغ‌وحش ارم، مدت‌ها دچار مسمومیت شده بود و کسی متوجه نشد تا تلف شد؛ اما دلایل این مرگ‌ومیرها: کمبود نیروهای متخصص، استانداردهای پایین نگهداری، نداشتن بودجه کافی برای موضوعات مربوطه، عدم مدیریت و نظارت دقیق و این‌ها دلایلی هستند که ما سال‌هاست در موضوعات و مشکلات مختلف به شنیدنشان عادت کردیم!»

هانیه توسلی با انتشار یک استوری درر اینستاگرام نوشت: «رفتن تو پسر زیبا، غم عجیبیه! ما به تو دلخوش بودیم یه کم. به اسمت. به وجودت. تو نشانه‌ای بودی از محیط‌زیست در حال نابودی ما، که کمی امید داشتیم با وجود تو، کمی بهبود پیدا کنه. خب انگار حق ما در این فلاکتی که زندگی می‌کنیم، همون یه ذره امید هم نیست. لعنت به این زندگی!»

نوید محمدزاده هم با انتشار عکس از پسر ایران هشتگ پیروز را برای او زد.

گلاب آدینه هم با انتشار یک استوری نوشت: «داشتن هرچیزی ولو کم ارزش لیاقت می‌خواهد چه برسد به گنجینه‌ها و سرمایه‌های بی‌جایگزین.»

ماهرخ عباسپور: روز نهم اسفند، پیروز، توله یوز ایرانی ده ماهه که به او لقب پسر ایران را داده بودند، به دلیل نارسایی کلیوی در گذشت و تعدادی از هنرمندان در اینستاگرام خود به مرگ این حیوان واکنش نشان دادند که در ادامه واکنش ۲۰ هنرمند را می‌خوانیم.

احسان علیخانی با انتشار پستی در اینستاگرامش برای پیروز نوشت: «پیروز را هم، باختیم… این چشم پر از حیرت، حسرت و غم این روزها چقدر شبیه همه ماست.»

علی ضیا هم ابراز ناراحتی کرد و با انتشار تصویری از پیروز که روی آن نوشته شده بود: «متاسفانه تلاش پزشکان در اتاق عمل بیمارستان دامپزشکی بی‌نتیجه ماند و پیروز در ده ماهگی بر اثر نارسایی کلیوی درگذشت.»

بهرنگ علوی هم با انتشار تصویری از پیروز در استوری اینستاگرامش اندوه خود از نبود پیروز را با شعری از مولانا روایت کرد و نوشت: «باهم بازباش و با کبر پلنگ/ زیبا بگه شکار و پیروز به جنگ/ کم کن بر عندلیب و طاووس درنگ/ کانجا همه آفتست و اینجا همه رنگ.»

ترلان پروانه نیز نوشت: «پیروز واسه همیشه چشماش و بست.»

مونا فرجاد هم با نوشتن جمله طفلک معصوم برای پیروز نوشت: «مارال الان گفت رفت پیش خدای پیشی‌ها، اونجا میش سلطان.»

بهاره افشاری با انتشار استوری نوشت: «تو نماد امید بودی، پیروز.»
ماهور الوند هم با قلب سیاه غم خود را نشان داد.

پژمان بازغی هم نوشت: «پیروز رفت.»

لاله اسکندری هم نوشت: «برای پیروز، یوز کوچکمان که او هم کنارمان نماند.»

 

سید مجید صالحی هم غم پسر ایران را سنگین دانست و نوشت: «لعنت بر تمام کسانی که کارشان بازاندن و چزاندن و به خاک نشاندن پیروزهاست…»

کامبیز دیرباز هم نوشت: «برای پیروز و احتمال انقراضش…»

تینا پاکروان، کارگردان و نویسنده سینما هم یک پست و یک استوری برای پیروز منتشر کرد و در متن استوری خود نوشت: پیروز جان زیبا تو را هم باختیم.

 

آیدا پناهنده هم با انتشار محتوایی در استوری نوشت: «محیط‌زیست ایران، اندوهی است تمام نشدنی…»

داریوش فرضیایی در غم نبود این حیوان نوشت: «عزیزم، چقدر غم‌انگیز.»

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۴۰۱

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad