Ad


فروش فیلم «فسیل» از ۲۰ میلیارد تومان گذشت

تریبون هنر: فروش فیلم فسیل به کارگردانی کریم امینی از بیست میلیارد تومان گذشت.

به گزارش تریبون هنر، فیلم فسیل در کمتر از یک ماه توانست از مرز فروش بیست میلیارد تومان عبور کند.

در شرایطی که با ترکیب فیلم‌های اکران نوروز کم‌تر کسی پیش‌بینی استقبال از این اکران را می‌کرد تا اینجا فیلم «فسیل» تبدیل به پدیده اکران سینماها شده و با دوازده روز اکران به ۲۰ میلیارد تومان فروش و ۴۱۰ هزار نفر مخاطب رسیده. فروشی حدود ده برابر دیگر فیلم‌ها که نشان می‌دهد تا اینجا این فیلم انتخاب اکثریت مخاطبان سینماها بوده.

نکته جالب توجه اما گیشه روز گذشته این فیلم است که با ثبت ۷۹ هزار مخاطب بیشترین مخاطب روزانه یک فیلم بعد از کرونا را به نام خود ثبت کرد. «فسیل» همچنین با فروش ۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان صاحب رکورد بیشترین فروش روزانه سینمای ایران شد که با توجه به افزایش قیمت بلیت در این سالها بارها جا به جا شده است.

کمدی «فسیل» مانند دیگر فیلم‌های پرفروش این سالها یعنی «دینامیت» و «انفرادی» توسط ابراهیم عامریان تهیه شده با این تفاوت که این بار او بجای مسعود اطیابی با کارگردان جوانی به نام کریم امینی همکاری کرده همچنین بعد از «ایران برگر»، «رحمان ۱۴۰۰» و «سگ بند» یک فیلم پرفروش دیگر اکران نوروز در کارنامه بهرام افشاری ثبت شد.

داستان فیلم کمدی«فسیل» در دهه‌های پنجاه و شصت روایت می‌شود.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران «فسیل» هستند.

فیلمنامه اولیه این فیلم کمدی توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده است.
سید ابراهیم عامریان پیش از این، تهیه‌کنندگی دو فیلم «انفرادی» و «دینامیت»، که رتبه اول و دوم پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران هستند را بر عهده داشته است.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۰ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای تعزیه اثری جدید و بدیع خلق کردند، بهرام بیضائی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی سه هنرمندی هستند که جلوه‌هایی از […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

  • روایت «بابک صحرایی» از «مرگ با طعم نسکافه»

    تریبون هنر: ایسنا نوشت: بابک صحرایی، کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» نوشت: «این نمایش در ذهن من ترانه بلندی است که در عجیب‌ترین جای زندگی ام نوشته ام و کارگردانی کرده‌ام. قدم زدنی از گذشته تا امروز که مرور گریه‌هایی عمیق و خنده‌هایی از ته دل است. در بستر […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad