Ad


انتقاد تند اکبر عبدی از فسیل: پس ما کاه گل لگد می کردیم؟

تریبون هنر: اکبر عبدی با انتشار ویدئویی به تندی از تبلیغات فیلم فسیل انتقاد کرد و گفت: آیا فسیل تمام کمدی نوستالژیک تاریخ سینمای ایران است. پس ما کاه گل لگد می کردیم.
به گزارش تریبون هنر، در پی تبلیغات فیلم سینمایی «فسیل» که در آن گفته‌ شده است «بهترین فیلم کمدی نوستالژیک تاریخ سینمای ایران» است، اکبر عبدی از این جمله به شدت انتقاد کرد و آن را نفی کننده تلاش کمدین های سینمای ایران از ظهوری تا خودش، پرویز پرستویی، رضا عطاران و امثالهم دانست

اکبر عبدی در بخشی از ویدئویی که منتشر کرده گفت: «داشتم زندگی روزمره‌ام را می‌کردم، مانند آدم‌های در سن و شرایط من هرازگاهی تلویزیون می‌بینم، غذا و دارو می‌خورم، دراز می‌کشم و… صدای تبلیغات یک فیلم سینمایی کنجکاوم کرد. وقتی رفتم مقابل تلویزیون. متاسفانه شبکه شریک دزد و رفیق قافله آقای جم! داشت تبلیغ یک فیلم سینمایی را پخش می‌کرد. البته چهار تبلیغ پخش می‌کند و جالب است که تلویزیون ما اجازه تبلیغ فیلم‌های سینمایی را ندارد یا خودشان نمی‌خواهند یا اجاره ندارند یا گران است. هرچه که هست دلیلش را خودشان می‌دانند اما آقای جم تمام فیلم‌هایی که تولید می‌شوند را تبلیغ می‌کند.

 

اکبر عبدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: از هشت سالگی عاشق سینما هستم هرکجا صدایی درباره سینما باشد من را کنجکاو می‌کند. آقای گوینده تیزر که با او هم مشکل دارم زیرا هیچوقت چیزی که قرار است بخواند را مطالعه نمی‌کند. از ایشان سوال دارم که آیا این عقیده خودشان هم هست که می‌گویند این فیلم «بهترین فیلم کمدی نوستالژیک تاریخ سینمای ایران» است؟ تاریخ سینمای ایران حرف کوچکی نیست یعنی هفتاد سال، هشتاد سال که بزرگان ما فیلم کمدی ساختند و بازی کردند تاکنون کاه‌گل لگد می‌کردند و این فیلم متر و معیار تاریخ کمدی سینمای ایران است. آقایان تهیه‌کنندگان، شما مگر تمام حرفتان این نیست که از زمان شاه بگذریم و هرچیزی که شما را یاد گذشته بیاندازد حرام است. بعد مردم باید پول بدهند و با فیلمی درباره ۵۰ سال گذشته عشق کنند؟»

 

فیلم سینمایی فسیل به کارگردانی کریم امینی در حال حاضر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این فیلم تا امروز بیش از پنجاه میلیارد تومان فروش داشته است.

 

در ادامه ویدئوی بخشی از صحبت های اکبر عبدی را می توانید در تریبون هنر ببینید.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad