Ad


کریستوفر نولان: اوپنهایمر یک فیلم ترسناک است

تریبون هنر: کریستوفر نولان می‌گوید می‌تواند درک کند که چرا برخی ممکن است به فیلم «اوپنهایمر» به عنوان یک «فیلم ترسناک» نگاه کنند.

به گزارش تریبون هنربه نقل از هالیوود ریپورتر، «کریستوفر نولان» در مصاحبه‌ای جدید عنوان کرد درک می‌کند که چرا برخی ممکن است به فیلم جدید او یعنی «اوپنهایمر» که درباره مسابقه ساخت بمب اتمی در طول جنگ جهانی دوم و مردی است که این تلاش را در ایالات متحده رهبری کرد، به عنوان یک «فیلم ترسناک» نگاه کنند.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده برنده اسکار در مورد اهمیت «جی رابرت اوپنهایمر» و نقش او در پروژه منهتن صحبت کرد که به گفته او باعث شد در بحبوحه هولوکاست نقشی پیشتازانه در تحقیق و توسعه سلاح‌های هسته‌ای داشته است.

او درباره فیلم جدیدش گفت: این یک تجربه سخت است، زیرا داستانی سخت و فشرده دارد. اخیرا آن را به یک فیلمساز نشان دادم که گفت این یک فیلم ترسناک است و من مخالف آن نیستم.

نولان همچنین گفت که در اکران اولیه، برخی از تماشاگران را دیده که پس از دیدن فیلم کاملا ویران‌شده سالن نمایش را ترک کردند.

او ادامه داد: آنها نمی‌توانند صحبت کنند. منظورم این است که عنصری از ترس وجود دارد که در تاریخ و در زیربنای آن وجود دارد. اما عشق به شخصیت‌ها و عشق به روابط در این فیلم به همان اندازه قوی است که من تا به حال انجام داده‌ام.

این کارگردان درباره تناسب «اوپنهایمر» با مجموعه آثارش گفت: تمام کارهای قبلی‌ام به این فیلم منتهی شده‌ است، زیرا در تمام فیلم‌هایم سعی کردم بر اساس آنچه قبلا آموخته‌ام، فیلم بسازم. داستان اوپنهایمر سال‌ها با من بوده است و این فیلم دراماتیک‌ترین لحظه تاریخ را به تصویر می‌کشد.

او در مورد اینکه چگونه روند و موضوع فیلم از نظر احساسی بر او تأثیر گذاشته است، گفت: در واقع پس از تمام شدن ساخت فیلم راحت شدم. از تماشای فیلم فوق‌العاده لذت می‌برم. فکر می‌کنم وقتی فیلم را ببینید متوجه خواهید شد. سرگرم شدن با چیزهای وحشتناک مجموعه پیچیده‌ای از احساسات است و این همان جایی است که بعد وحشت وارد می‌شود.

 

کریستوفر نولان: اوپنهایمر یک فیلم ترسناک است

 

فیلم «اوپنهایمر» نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است. این پروژه با بوجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و کمپانی یونیورسال نیز پس از قطع همکاری «نولان» با برادران وارنر، پخش این فیلم را برعهده دارد که قرار است از امروز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اکران خود در آمریکا را آغاز کند.

ساخته جدید نولان که از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های IMAX و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید IMAX استفاده می‌شود.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

نولان یکی از تحسین‌شده‌ترین و موفق‌ترین فیلمسازان هالیوود است که ساخت سه گانه «شوالیه تاریکی» و همچنین «آغاز» و «دانکر» را بر عهده داشته است. آخرین فیلم او با عنوان «تِنت» در اوج همه گیری کرونا اکران شد و در تلاش برای برقراری ارتباط با مخاطبان سینمازده در دوران کرونا بود.

او علاوه بر نگارش فیلمنامه «اوپنهایمر»، تهیه‌کنندگی این پروژه بزرگ سینمایی را نیز بر عهده داشته است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۱ خرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad