Ad


شانس «اوپنهایمر» در اسکار از همه فیلم ها بیشتر شد

تریبون هنر: فیلم «اوپنهایمر» با کسب جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، احتمال کسب جایزه بهترین فیلم جوایز اسکار را به بالاترین حد ممکن رساند.

به گزارش تریبون هنر، «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در ادامه درخشش در فصل جوایز سینمایی با کسب جایزه اصلی از انجمن تهیه‌کنندگان مسیر خود را برای درخشش در جوایز اسکار هموارتر کرد و می‌توان از حالا این فیلم را برنده اسکار بهترین فیلم دانست، مگر اینکه اتفاقی عجیب روی دهد.

برنده جایزه اصلی جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA Awards) با برنده اسکار بهترین فیلم در ۱۵دوره از ۲۰ سال گذشته و ۲۴ دوره از آغاز این جوایز سینمایی در سال ۱۹۹۰مطابقت داشته است.

«اوپنهایمر» که در ۱۳ شاخه از جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه است تاکنون جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب، جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا)، انجمن کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران و بسیاری از جوایز اتحادیه‌های منتقدان در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

ساخته جدید نولان از فضای فیلم‌های علمی تخیلی او فاصله گرفته و شبیه فیلم «دانکرک» یک روایت تاریخی است، به صورت ترکیبی از فرمت‌های «IMAX» و ۶۰ و ۶۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و بر اساس اعلام کمپانی یونیورسال نخستین پروژه سینمایی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ سیاه و سفید «IMAX» استفاده می‌شود.

فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم در نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار در شاخه‌هایی چون بهترین فیلم، کارگردانی، نقش اول و مکمل مرد، نقش مکمل زن، طراحی لباس، چهره‌آرایی، طراحی تولید، تدوین، صدا، موسیقی متن و فیلمبرداری شانس دریافت جایزه دارد.

 

کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمن از جمله بازیگران این فیلم هستند

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۷ اسفند ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad