Ad


جعفر گودرزی: به دادِ درد هم برسیم

یادداشت رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

تریبون هنر: جعفر گودرزی، رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با انتشار یادداشتی، اتفاق ناگوار مرگ خودخواسته تعدادی از هنرمندان را تحلیل کرد.

جعفر گودرزی نوشت:

یادمان باشددر این اتفاق های ناگوار و خودکشی ها و خودویرانگری ها ماشه‌ آخر را مدیران و تصمیم گیران فرهنگی و سینمایی می‌چکانند که در اصل این شرایط را به وجود آورده و یک حالت بی‌حسیِ هیجانی را درون افراد دمیده اند و هنرمند آنقدر از درون دچار رنج و بی‌هدفی و بی‌آیندگی می‌شود که دست به خودکشی و خود ویرانگری می‌زند.باید به هنرمندان آسیب‌پذیر کمک کرد و مانع از فشار هیجانات و احساس تنگنایی شد که در نهایت فرد را دچار گسستگی بین احساس و ادراک و فکرش می‌کند و او را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

غم در شرایط و‌ روزگار ما نام‌های مترادفی پیدا کرده و یکی از آن نام‌ها سینما و هنرمندانش است.‌ دیگری غمِ درک نشدن، غمِ حضور کسانی که سینما را دوست ندارند و برای سینما تصمیم هم می‌گیرند که در بسیاری مواد ماحصل تصمیمات غلط آنها بروز بحران بر پیکره سینماست که زندگی بخش بزرگی از هنرمندان به آن گره خورده. غم برای خیلی‌ها نام دیگر نان است که دارد خیلی‌ها را از پا در می‌آورد.حالمان خوب نیست. گویی سهم ما از این روزها فقط اضطراب و نگرانی و تن‌لرزه‌های مداوم است. این مرگ‌های ناگهانی، این ناامیدی و بیکاری، زنگ خطر بزرگی است که اعلام می‌کند نه‌تنها حال سینما که حال بخش بزرگی از جامعه خوب نیست.ما سال‌هاست با امید به فردایی شاید بهتر می‌خوابیم و در نهایت با آرزو می‌میریم. پایان تراژیک کیومرث پوراحمد، محسن جعفری راد و مازیار شیخ محبوبی چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

سخن آخرم با سینماگران است؛ با نویسندگان و هم‌قطاران جاده سینما، با همه آنانی که رنج هنر را خورده‌اند و نگران وضع اسفبار امروز سینما و همه وادی هنرند. در شرایطی که معضلات و مشکلات هنر برای آنانی که خود را متولی امر می‌دانند، به اندازه مسائل پیش پا افتاده تقلیل یافته، بیایید هوای همدیگر را داشته باشیم، دلمان برای هم بتپد و نگذاریم تحقیرها و بی‌مهری‌ها پیش از مرگمان ما را به مسلخ ببرند.

 

مطالب مرتبط:

دلیل خودکشی مازیار شیخ‌محبوبی چه بود؟ / یادداشت رییس انجمن منتقدان و نویسندگان

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳۰ تیر ۱۴۰۲

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad