Ad

در پی انتشار قطعه کبیر توسط بنیامین

مدیران ۲۹ گروه تواشیح از بنیامین خواستند که عذرخواهی کند

خواننده محترم اثر مذکور از نعمت صدای خدادادی خویش در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی که مورد تائید مراجع عظام و رهبری معظم می باشد استفاده نماید

تریبون هنر: مدیران ۲۹ گروه تواشیح از بنیامین خواستند که عذرخواهی کند

در پی انتشار قطعه کبیر توسط بنیامین که در آن بخشی از دعای جوشن کبیر همراه با موسیقی خوانده شده است، گروه‌های تواشیح سراسر کشور، بیانیه‎ای صادر کردند

متن این بیانیه بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه گروه‌های تواشیح و همسرایی سراسر کشور در خصوص انتشار اثری «قابل تأمل» توسط خواننده‌ مجوزدار کشور در لیالی قدر…

با سلام و ضمن عرض تسلیت و تعزیت شهادت مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، متأسفانه همزمان با لیالی پرفیض قدر، شاهد انتشار اثری از یک خواننده مجوزدار کشور بودیم که در آن، بخشی از دعای مأثور جوشن کبیر به صورتی کاملا وقیح، تولید و منتشر شده است و تأسف بارتر اینکه دفتر موسیقی وزارت ارشاد کشور اسلامی با آگاهی کامل از تخلف صورت گرفته، تنها به این نکته بسنده کرده که وزارت ارشاد در این خصوص مجوزی صادر نکرده و اثر فوق در خارج از کشور تولید شده است.

لذا ما مدیران دغدغه‎مند تواشیح و مدیحه‌سرایی سراسر کشور ضمن هشدار به مسئولین مربوطه در وزارت محترم ارشاد به سبب سهل‎انگاری و زمینه‌سازی در تولید اثر موهن و مغایر با مقدسات دینی صورت گرفته، مخالفت و انزجار شدید خویش را با تولید و نشر محصولاتی که عملا منافی با احکام مبین اسلام بوده و مقدسات شرع را بازیچه قرار می‌دهد اعلام می‌داریم و از مسئولین محترم وزارت ارشاد که در سنگر نشر آثار هنرمندان با هویت میهن اسلامی مان قرار دارند درخواست داریم تا ضمن محکوم نمودن تولیدات مغایر با موازین شرع، نسبت به نشر و حمایت از آثار و تولیدات اسلامی اصیل بیش از پیش اهتمام ورزد.
همچنین از خواننده محترم اثر مذکور نیز درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر نسبت به اعلام پشیمانی و ابراز تأثر درخصوص قطعه منتشر شده اقدام عاجل نماید و از نعمت صدای خدادادی خویش در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی که مورد تائید مراجع عظام و رهبری معظم می باشد استفاده نماید تا ان شاءالله تعالی مورد رضایت حضرت حق و لطف اهل بیت معصومین علیهم السلام واقع شود.
امضاء کنندگان بیانیه:
۱) گروه محمد رسول الله(ص)
۲) گروه محراب تهران
۳) گروه ذوالقدر تهران
۴) گروه قدر تهران
۵) گروه کوثر تهران
۶) گروه الغدیر تهران
٧) گروه کریم آل طه تهران
٨) گروه احرارتهران
۹) گروه سبحان تهران
۱۰) گروه ذکر تهران
۱۱) گروه نورالمهدی تهران
۱۲) گروه ولایت تهران
۱۳) گروه العباد خوزستان
۱۴) گروه معراج قم
١۵) گروه بصائر یزد
١۶) گروه میعاد اهواز
١٧) گروه الهادی تهران
١٨) گروه نورالساجدین تهران
۱۹) گروه انوار الهدی قم
۲۰) گروه بنی فاطمه مازندران
۲۱) گروه طارق تبریز
۲۲) گروه حبل المتین زنجان
۲۳) گروه یاسین بابلسر
۲۴) گروه سبطین اهواز
۲۵) گروه شمیم وصال یزد
٢۶)گروه میعاد قم
٢٧)گروه سیدالاحرارهمدان
٢٨)گروه لیله القدرتهران
۲۹) گروه عترت تهران

تاریخ انتشار :۲۷ خرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad