فیلم بارکد و یادداشت کوتاه بابک صحرایی / با بازی بهرام رادان و محسن کیایی
حدف صدای یاس از تیتراژ فیلم از جمله آسیب هایی است که به بارکد وارد شدهتریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم بارکد با قصه آشناى سادگى و حماقت دو جوان که قصد پیشرفت و ادعاى زرنگى دارند تبدیل به پرفروش ترین فیلم در حال اکران شده است
از فیلم هاى لورل و هاردى و چیچو فرانکو تا احمق و احمق تر جیم کرى، این ساختار داستانى همیشه ظرفیت هاى خوبى براى قصه گویى هاى جذاب داشته است و بارکد یکى از نمونه هاى بسیار خوب این قبیل فیلم هاست
مصطفى کیایى، کارگردان فیلم بارکد بار دیگر نشان داده که مدیوم سینما را به خوبى مى شناسد و بلد است تماشاگر را از ابتدا تا پایان فیلمش، با هیجان همراه خود نگه دارد
تعلیق هوشمندانه داستان فیلم، دیالوگ هاى خوب و شیرین و بازى هاى مناسب بازیگرها از جمله نکات مثبت این فیلم هستند. زوج بهرام رادان و محسن کیایی و روانی بازی شان و بده بستان های خوب شان با یکدیگر منجر به خلق لحظه هایی شده که برای مخاطب جداب و شیرین است. حضور متفاوت پژمان بازغی نیز مشخصا نشانه هوشمندی کارگردان است که توانسته وجوه تازه ای از توانایی های این بازیگر را کشف کند و سکانس های مربوط به حضور پژمان بازعی از شیرین صحنه های بارکد شده اند. رضا کیانیان هم که مثل همیشه خوب است و سطح مناسب بازی های فیلم را ثبیت کرده است
حدف صدای یاس
از طرفی حدف صدای یاس از تیتراژ فیلم از جمله آسیب هایی است که به بارکد وارد شده. حضور یاس به عنوان یکی از مهم ترین رپرهای فارسی که هواداران متعصب و بیشماری دارد می توانست وجه موسیقایی مهمی برای بارکد ایجاد کند. فیلم های بسیاری در تاریخ سینمای ایران بوده اند که ترانه یا قطعه با کلامی که داشته اند نیز یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری شان در ذهن مخاطب بوده و حضور یاس می توانست این خصوصیت و شانس را برای بارکد نیز ایجاد کند.
فیلم بارکد با فروش چهار میلیارد تومان در تهران و دو میلیارد تومان در دیگر شهرها، پر فروش ترین فیلم در حال اکران است و این مساله نشان می دهد بارکد به خوبی توانسته نظر مخاطب را به سمت خود جلب کند. فیلمی که به دلایل حاشیه های ایجاد شده، شانس تبلیغ از شبکه های ماهواره ای را هم از دست داد با این وجود همچنان روند فروشش رو به افزایش است
بابک صحرایی
تاریخ انتشار :۱ مرداد ۱۳۹۵