Ad

در فرهنگسرای ارسباران

مانی رهنما و کنفرانس با حضور بابک صحرایی، محمدرضا عقیلی، رضا تاجبخش و صبا راد

گزارش کامل و عکس ها را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: نشست خبری کنسرت ۴ اسفند مانی رهنما با حضور این هنرمند ارزشمند و بابک صحرایی، صبا راد، رضا تاجبخش، محمدرضا عقیلی و محمد گوهری نژاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.. کنسرت مانی رهنما به تهیه کنندگی صبا راد برگزار خواهد شد

صبا راد به عنوان مجری در ابتدا به روی صحنه آمد و با دعوت از مانی رهنما و دیگر عوامل برنامه آغاز شد

بابک صحرایی: گذر زمان ثابت کرده که مانی رهنما خواننده ای ماندگار در موسیقی ایران است

بابک صحرایی در ابتدای برنامه با اشاره به جایگاه هنری مانی رهنما در دوره کنونی گفت: «خدا را شکر دوره‌ای را می‌گذرانیم که موسیقی در شاخه‌های مختلف مخاطب خودش را پیدا کرده است. در همه جای دنیا خواننده‌ها در ژانرهای مختلف کار می‌کنند و تاریخ درباره آن‌ها قضاوت خواهد کرد. مثال‌های زیادی را در این باره می توان عنوان کرد. قضاوتی که از مانی رهنما در طول سالها شده و می‌شود این است که حدود ۲۰ سال از فعالیتش می‌گذرد. خواننده‌ای که بعد از ۲۰ سال قطعاتی دارد که مورد توجه جامعه است و هنوز هم در جریان اصلی است. پس این خواننده به ماندگاری رسیده است. مانی ملاک و شاخص اجرای زنده است و کنسرت مانی از این جهت ارزشمند است. فارغ از جریان بازار و همیشه در اجرای زنده توانمند بوده و هم در جریان اصلی. مانی نسلی از خواننده‌ها را به جامعه موسیقی معرفی کرده است. به بخشی از جوانان آموزش داده و برای بخشی از جوانان هم الگو بوده است. اینها همه و همه نشانی پررنگ از ماندگاری این خواننده در جریان موسیقی پاپ ایران است.»

 

مانی رهنما بابک صحرایی

مانی رهنما: آثاری را اجرا کرده ام که نیاز به صدا و بدن آماده دارد تا حق مطلب ادا شود

مانی رهنما در ادامه گفت: « من سخنور خوبی نیستم. کلام کار من نیست. همین اول برنامه بگویم که من به همه خواننده‌هایی که کار می‌‌کنند احترام می‌گذارم و همه آثار آنها را در دوره کنونی رصد می کنم و همه را می‌شنوم و لذت می‌برم. همیشه تفکری بوده که فکر می‌کنند من با بقیه هنرمندان زاویه دارم درحالی که عملا من افتخار می‌کنم دراین دوره این هنرمندان هستند و فعالیت می کنند.خود من هم روزی از سوی اساتیدی به این بازار معرفی شدم و با هیچکس مشکلی نداشته و ندارم.»

مانی رهنما افزود: «وقتی بابک بیات از بین ما رفت همه فکر می‌کردند کار ما خیلی سخت خواهد شد. در همان زمان که موسیقی الکترونیک شروع شده بود، وقتی من آلبوم پیانویی می‌دادم می‌گفتند کسی گوش نمی‌کند و مخاطب این دوره فرق‌های اساسی دارد. من فکر می‌کردم که اگر قرار است در گوشه‌ای از موسیقی حرکت کنم، آن جایی است که در سایه است و در آنجا طوری حرکت کنم که داخل نور بیاییم  . در آن زمان که همه داشتند موسیقی الکترونیک کار می کردند جای یک آلبوم که فقط پیانو و صدای خواننده باشد خالی بود. بابک صحرایی ورای رفاقتی که داریم آستین بالا زد تا اآلبوم منتشر شود. از جهت شعر و ایده و خیلی از مسایل بابک صحرایی کمک کرد تا این آلبوم منتشر شود. علت علاقه همه مایی که با بابک صحرایی کار می کنیم به او این است که همه جانبه در کنار ماست و ما در کنارش هستیم. در ادامه مریضی آندره آرزومانیان عزیز پیش آمد و نتوانست همه قطعات را تنظیم کند و من از رضا تاجبخش کمک گرفتم که بهترین پیانیست نسل حاضر است. رضا تاجبخش آمد و قطعه «کجا به خنده می رسیم» را تنظیم کرد که من خیلی این قطعه را دوست دارم. بعد از آن هم من این مسیر را در آلبوم »من و تو» ادامه دادم. در مورد کارهایی که من اجرا می کنم حتما در جریان هستید که چالش های خاصی دارد، صدای آماده می خواهد، بدن آماده می خواهد. شما به عنوان خواننده باید کاملا در شرایط مطلوب باشی تا بتوانی چنین آثاری را اجرا کنی و حق مطلب را ادا کنی. در البوم  «من و تو» هم من آهنگ های خاص و متفاوتی مثل «خونه» را اجرا کردم. در کنسرتی که پیش رو داریم هم رویکرد متفاوت است. تمام قطعاتی که اجرا کردم و با اقبال بیشتری روبرو شده اند را برای اجرا انتخاب کرده ایم. قطعات را با همفکری همسرم صبا راد، بابک صحرایی، رضا تاجبخش و محمدرضا عقلی انتخاب کرده ایم.»

 

رضا تاجبخش محمدرضا عقیلی

رضا تاجبخش: مانی رهنما در کنسرت هایش آهنگ ها را به صورت ارجینال اجرا می کند

رضا تاجبخش رهبر ارکستر مانی رهنما در کنسرت ۴ اسفند در سالن همایش‌های ایرانیان نیز در بخشی از این نشست خبری درباره جزئیات بیشتر محتوایی این برنامه گفت: «در دوره‌ای که خیلی از خواننده‌ها خود وکال را پلی می‌کنند، مانی اصرار دارد که کار اورجینال باشد و خود آهنگ اجرا شود و این از هوشیاری اوست. ملودی های مانی رهنما جزو نمونه های شاخص و باکیفیت موسیقی پاپ است و امیدوارم کنسرت پیش رو بتواند آنچنان که باید مورد توجه دوستداران موسیقی قرار بگیرد. »

مانی رهنما در ادامه این نشست درباره تاخیرهای فراوان در انتشار آلبوم جدیدش نیز گفت: «متاسفانه یک دوست سرمایه‌گذار داشتیم که قسمتی از آلبوم را مشارکت کردند و از من خواستند که قرارداد آن را به کنسرت‌های داخلی و خارجی دوساله بسط بدهم. متاسفانه ایشان از دوستان من بودند که به تعهدات خود عمل نکردند و علی اوجی کار را تحویل گرفتند. برای یکدست کردن آلبوم ۷ سال طول کشیده . متاسفانه من مجبور شدم سکوت کنم. ۷۰ درصد با موسیقی برادرم بهنام رهنما آلبوم را تولید کرده‌ایم. این آلبوم یک راه جدید است و اتفاقا در کنسرت دو قطعه از این آلبوم را اجرا خواهیم کرد.تمام موانع حل شده و به محض بازگشت کارهای آن را انجام می‌دهیم و انشالله در اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.»

وی همچنین درباره فضای کلی موسیقی پاپ در دوره کنونی نیز گفت: « تاثیرپذیری خیلی مستقیم برخی خواننده‌ها از موسیقی ترک و یونان واقعا خسته‌کننده شده است. آقای بیات ملودی می‌ساخت و چهره‌‌های مهم ترکیه از آن الگو برمی‌داشتند. ولی الان برعکس شده و به نظرم جامعه موسیقی، آهنگسازی‌اش را از دست داده‌است. در همه جای دنیا کاور هست ولی این‌که کاملِ کامل همه چیز موبه‌مو کپی شود واقعا ناراحت‌کننده است.» این خواننده درباره ممنوع الکار بودن شاعران و ترانه سرایانی که با آنها در دوره‌های مختلف کار کرده نیز گفت: «تمام نسل ما را زدند. هر کسی که کار کرد و پیشرفت کرد ممنوع الکار هستند. هرکسی که کار کرد و پیشرفت کرد تجربیاتش به آن‌ور آب منتقل شد و او را زدند.»

 

مانی رهنما بابک صحرایی

مانی رهنما: یکی از بهترین اجراها با بهترین کیفیت را در سالن همایش‌های ایرانیان خواهیم داشت

مانی رهنما درباره انتخاب سالن همایش‌های ایرانیان برای اجرای ۴ اسفند نیز گفت: « انتخاب سالن «همایش‌های ایرانیان» بخاطر خدمات خوب و کیفیت‌اش است. فارغ از تسهیلاتی که به لحاظ اجاره سالن داشتیم اما مدیریت این سالن با شرایطی کاملا منعطف تسهیلات دیگری را در اختیار ما قرار داد که ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان است. البته ما قبل از برنامه ریزی برای برپایی کنسرت در سالن همایش ایرانیان به تالارهای دیگر مراجعه کردیم که در کمال تعجب و البته خوشحالی همه این اماکن پر بودند و ما موفق به برگزاری کنسرت در این مکان ها نشدیم. مدیریت این سالن جناب آقای پیرایش آفرهایی مانند فضای تبلیغاتی و امکان تمرین قبل از اجرا به ما می دهند. ما دو جلسه تمرین قبل از اجرا داریم که قطعا برای ما بسیار قابل توجه است و این سالن یکی از بهترین سالن‌های پایتخت است.»

وی افزود: « روزی که من برای رزروسالن ایرانیان رفتم برنامه مدونی نداشت. تک و توک اجراهایی در آن برگزار می‌شد و خیلی خوب بود و خدا را یاد کردیم و کار را جلو بردیم. بعد که دیدم جشنواره در آن جا برگزار شده خوشحال شدم که انتخاب درستی انجام داده‌ایم.» محمدرضا عقیلی نیز در این باره گفت: «سال ۷۹- ۸۰ سالن برج میلاد که سالن همایش بود افتتاح شد و کنسرت‌هایی در آن برگزار گردید. فکر نمی‌کنم تا ۴-۵ سال پیش حتی برج میلاد هم صدای خوبی داشت. با توجه به موسیقی و به روز شدن بچه‌ها این اتفاق افتاده و هنوز هم برج صدای خوبی ندارد و در نمایشگاه صدا بهتر است. این انتقادات علمی نیست و قطعا یکی از بهترین اجراها با بهترین کیفیت را در سالن همایش‌های ایرانیان خواهیم داشت.»

 

مانی رهنما

مانی رهنما:  مهران مدیری هرگز سفارش پذیر نبوده

مانی رهنما درباره حضورش در برنامه دورهمی و برخی حواشی درباره شایعه سانسور برخی صحبت‌هایشان در این برنامه نیز گفت: «این صحبت‌ها اصلا صحیح نیست و تقریبا تمام صحبت‌های ما بدون هیچ سانسوری پخش شد. در دورهمی که از ما دعوت شده بود حرفی از کنسرت نشد. اینکه ۴۰ دقیقه از مصاحبه حذف شده باشد اینگونه نبود و تقریبا تمام حرف‌های من منعکس شده‌ بود. چه اشکالی دارد من از تریبون درست و تلویزیون برای پرزنت خودم و آثارم استفاده کنم؟ نکته‌ای هم که هست و باید روی آن تاکید کنم این است که مهران مدیری هرگز سفارش پذیر نبوده و نیست. همیشه سالم کار کرده و گذشته از آن حضور در این برنامه تقریبا شامل حال اکثر خواننده های پاپ این روزها شده و اتهامات به این برنامه فقط زائیده برخی ذهن‌های آلوده است.»

 

کنفرانس مطبوعاتی کنسرت مانی رهنما

محمد گوهری نژاد: انگیزه‌ای که مانی رهنما برای همه ما به وجود می آورد واقعا خوشایند است

محمد گوهری نژاد (مدیرعامل موسسه ساره خودرو، حامی مالی برنامه ) نیز در این نشست خبری گفت: «مانی رهنما یک خواننده با احساس است. او انگیزه زیادی برای اجرا داشته و دارد. برنامه ریزی‌هایمان برای آینده زیاد است. انگیزه‌ای که مانی برای همه ما به وجود میآورد واقعا خوشایند است. موسیقی و هنر روحی است که در همه جا وجود دارد. موسیقی و اجتماع هرگز از هم جداشدنی نیستند و در یک قالب به مخاطبان و مردم ارائه شده‌اند.»

 

رضا تاجبخش محمدرضا عقیلی

محمدرضا عقیلی: سالن همایش ایرانیان تبدیل به سالن مناسبی برای اجرای کنسرت ها خواهد شد

محمدرضا عقیلی درباره اجرای کنسرت در سالن همایش ایرانیان گفت: اگر دوستان یادشان بیاید فکر می کنم سال ۷۹، ۸۰ بود که سالن میلاد نمایشگاه بین المللی که در واقع سالن همایش است افتتاح شد. قرار نبود سالن کنسرت باشد اما برگزاری کنسرت ها که شروع شد این سالن تبدیل به یکی از سالن های اصلی اجرای کنسرت شد. تا دو سه سال پیش هم سالن میلاد نمایشگاه صدای خوبی برای اجرای کنسرت نداشت. با توجه به موسیقی ای که امروز دارد اتفاق می افتد این سالن جا افتاد. در مورد سالن همایش ایرانیان هم انشالله همین اتفاق خواهد افتاد و با اجرای گروه های خوب مثل گروهی که ما برای کنسرت مانی رهنما تدارک دیده ایم این سالن هم تبدیل به سالن مناسبی برای اجرای کنسرت ها خواهد شد. باید این حرکت آغاز شود تا نواقص برطرف شود. ما آغاز می کنیم تا دیگران هم بیایند. ما دو سه سال پیش که با حامی عزیز در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت داشتیم آقای ناصر چشم آذر بعد از اجرا گفت من می ترسیدم در سالن میلاد نمایشگاه کنسرت بدهم اما امشب یک صدایی شنیدم که راغب شدم اینجا کنسرتم را برگزار کنم

رضا تاجبخش: مانی رهنما جزء بهترین آهنگسازهای ما نیز است

رضا تاجبخش در ادامه برنامه گفت: مانی رهنما را اول ما خوانشش آشنا شدیم ولی خیلی به این دقت نمی کنیم که مانی رهنما جزء ملودی سازهای برتر موسیقی ماست. من خودم هر  وقت می خواهم از بهترین ملودی سازها مثال بزنم حتما یکی از آنها مانی است

بابک صحرایی درباره رضا تاجبخش گفت: رضا تاجبخش به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده  ردپای روشنی هم در موسیقی ایران در کلیت و هم در آثار مانی رهنما به طور اخص دارد.

رضا تاجبخش در ادامه گفت: از سال ۱۳۷۹ به عنوان نوازنده، رهبر ارکستر و تنظیم کننده همکاری های متعددی با مانی رهنما داشته ام. در این کسنرت مانی دستم را باز گذاشته و ارکستری را تدارک دیده ایم که خیلی به این مجموعه و نوازنده هایش اعتقاد دارم و بخشی از نوازنده های این ارکستر خودشان در ارکسترهای دیگر رهبر ارکستر و تنظیم کننده هستند

 

رضا تاجبخش محمدرضا عقیلی

محمدرضا عقیلی: شاهد کنسرت متفاوتی خواهید بود

مانی رهنما در ادامه درباره محمدرضا عقیلی گفت: محمدرضا عقیلی پیشکسوت ماست و خیلی دوست داشتم فرصتی پیش بیاید که با هم همکاری داشته باشیم. سال ۱۳۷۵ که می خواستم در تلویزیون تست صدا بدهم قطعه ای با موسیقی محمدرضا عقیلی را خواندم که آن زمان با صدای حمید غلامعلی عزیز منتشر شده بود

محمد رضا عقیلی گفت: هر موزیسینی به یک سری از خواننده ها علاقه دارد.مانی رهنما جزئ خواننده هایی است که همیشه به صدایش علاقه داشته ام. در مورد کنسرت می توانم بگویم که شاهد اجرای خاص و متفاوتی خواهید بود

صبا راد

صبا راد: خبرهای متنوع و متعددی را از مانی رهنما خواهید شنید

صبا راد در پایان برنامه گفت: مانی رهنما هرگز کم کار نبوده. همیشه کار کرده و فعال بوده. اتفاقات خوبی پیش رو استآلبوم جدیدی به تهی کنندگی علی اوجی در دست انتشار است. مجموعه ای هم بابک صحرایی در صنروقچه اش دارد که به تدریج منتشر خواهد شد. سال آینده سال پرباری خواهد بود و خبرهای متنوع و متعددی را از مانی رهنما خواهید شنید. ایشان هنرجوهایی دارد که وارد عرصه آواز خواهند شد و کار آهنگسازی آلبوم های تعدادی از هنرجوها هم بر عهده مانی رهنما است. آلبوم دیگری با موسیقی بهنام رهنما در دست تولید است که بسیار زیباست

این کنفرانس با اجرای ثطعه »کجا به خنده به خنده می رسیم» توسط مانی رهنما با نوازندگی پیانوی رضا تاجبخش به اتمام رسید

گفتنی ست کنسرت مانی رهنما روز چهارم اسفند ماه به رهبری ارکستر رضا تاجبخش و تنظیم قطعات از سوی محمدرضا عقیلی در سالن همایش ایرانیان برگزار خواهد شد و بلیت فروشی این اجرا در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

عکس های محسن فاتح پور و محمد ذوقی از این کنفرانس را به صورت اختصاصی در تریبون هنر ببینید

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۹ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad