Ad

یادداشت سید محمد کاظمی

بنفشه آفریقایی ؛ مثلثی از جنس هنر

تریبون هنر _ سیدمحمد کاظمی: «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی ، از اوایل پاییز نود و نه به صورت رسمی منتشر شد.فیلمی که دنیای منحصر به فردی دارد.نه خیلی ساده و نه چندان پیچیده. قصّه در عین حال که جسور به نظر می رسد ، سعی می کند حیا نگه دارد و شاید همین جاست که نقطه ی طلایی ماجرا رقم می خورد.
اما جذاب ترین نکته در مورد این فیلم ، مثلّث بی نظیری ست که توسط فاطمه معتمد آریا ، سعید آقاخانی و رضا بابک خلق شده. مثلّثی که در روایت عاشقانه و در اجرا هنرمندانه عمل می کند. ضلع اول ، معتمد آریاست که بی شک همیشه درجه یک بوده. ضلع دوم آقاخانی که در سال های اخیر، فیلم به فیلم “خیره کننده” تر ظاهر شده و شاید “دور از انتظار” ترین هنرپیشه دهه اخیر باشد! ولی ضلع سوم یعنی رضا بابک ، تلنگر بسیار محکمی ست برای سینما ؛ سینمایی که انگار از خیلی امتیاز های خود غافل بوده و هست. رضا بابک و امثال او نباید کمرنگ باشند چرا که توانایی هایی دارند ستودنی و احترام برانگیز.
“بنفشه آفریقایی” را می توان سه بار تماشا کرد و هر بار زاویه نگاه را به سمت یکی از اضلاع مثلّث آن تغییر داد. این فیلم جزو آثاری ست که سر و صدا نمی کنند ولی باقی می مانند! لطفاً “بنفشه آفریقایی” را ببینید حتّی اگر نیاز است کمی صبورتر باشید.

منبع: تریبون هنر

تاریخ انتشار :۲۲ آبان ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام


<