Ad

نزدیک تر از همیشه به وطن

بهروز را به آقای وثوقی ترجیح می دهیم

یادداشت سید محمد کاظمی

تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: بهروز وثوقی را می شد داشته باشیم که خب نداشتیم!

کمی خودش نخواست و کمی بیشتر از خودش دیگران. دیگرانی که خیلی وقت ها جایگاه “لولو خورخوره” را داشته اند؛ یعنی هم ترسناک بوده اند و هم واقعیّت حضورشان در شک و شبهات گرفتار مانده. به هر حال ما عشقِ سینماها از جایی به بعد بهروز وثوقی را از دست دادیم.
در دهه چهل و پنجاه و حتّی تا سال ها بعد از آن ، سینمایی ها آقای وثوقی را “بهروز” صدا می زدند. این بدان معناست که او حسابی با دل مردم جفت و جور شده بود. پس اجازه بدهید من هم از اینجا به بعد بگویم بهروز!

بهروز اگر می ماند شاید چیزهایی را به دست می آورد که خُب نماند! امّا از کجا معلوم چیزهایی که به دست می آورد ارزشمندتر از چیزهایی بود که از دستشان می داد؟ از کجا معلوم فرصت هایی که از دست داد، به جایگاهی که الآن برایش باقی مانده لطمه نمی زدند؟!

بهروز اگر نمی رفت باید به مرور زمان نقش هایی بازی می کرد که در میانسالی تعریف می شدند. مثلِ نقش هایی که تقریاً بهترینشان را پرویز پرستویی ، فرهاد اصلانی و مهدی هاشمی بازی می کنند. البتّه تردیدی نیست که باز هم می توانستیم لحظات بسیار جالبی داشته باشیم که خب نداشتیم!

حالا بخش بزرگی از دغدغه ها شده برگرداندن بهروز ؛ بازگشت به وطنِ آقای وثوقی! امّا آیا تا کنون از خود پرسیده ایم که وقتی ایشان بازگردند، چه کاری قرار است برایشان انجام دهیم؟ اگر خدای ناکرده می خواهیم بهروز را هم مثل خیلی ها دق مرگ کنیم(دور از جانش)، پس لطفاً او را در همان تبعید نگه دارید. ما هم دلخوشیم به اینکه گاهی او را با مو و ریش سفید شده از شبکه های بیگانه و صفحات مجازی ببینیم.

 

نویسنده: سید محمد کاظمی

منبع: تریبون هنر

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۵ آبان ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad