Ad


حضور پررنگ بانوان نوازنده در روز سوم جشنواره موسیقی فجر

تریبون هنر: در سومین روز از جشنواره موسیقی فجر حضور پررنگ بانوان نوازنده در اجراها مشهود بود.

به گزارش تریبون هنر، سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار می شود که به دلیل شرایط مجازی این رویداد موسیقایی در دوران کرونا، امکان اختصاص بخشی مستقل به نام بانوان وجود نداشت.

جشنواره فجر که سال گذشته پس از چند دوره حذف بخش بانوان، بار دیگر شاهد بازگشت این بخش بود، در دوره سی و ششم و به دلیل برگزاری مجازی، بار دیگر از برگزاری این بخش به صورت مستقل محروم شد.

حسن ریاحی ـ دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ـ پیش از آغاز این دوره در گفت وگویی با ایسنا درباره برپایی بخش بانوان در جشنواره امسال توضیح داده بود: بخش مستقلی با عنوان بانوان در جشنواره وجود ندارد اما در بیشتر گروه‌هایی که اجرا دارند، هنرمندان و نوازندگان زن حضور دارند. ولی در این دوره به دلیل پخش از فضای مجازی گروه‌هایی که برای بانوان، اختصاصا اجرا کنند، حضور ندارد.

حالا سومین روز از جشنواره موسیقی فجر با حضور ۱۳ نوازنده زن طی شش اجرا همراه است.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه و در سانس نخست جشنواره، هنرستان موسیقی دختران و دانشگاه هنر کنسرت داشتند که همین امر بر وزنه تعداد نوازندگان زن در روز سوم می افزود.

یاسمن فرامرزی نژاد، آوا پویا کاشانی، روشا محمد اصغری و ملیکا چمن آرا نوازندگان هنرستان موسیقی دختران بودند.

همچنین با پخش کنسرت نوازندگان ممتاز دانشگاه هنر، نازنین سلطانی راد و هلیا سرایداریان هم در روز سوم به روی صحنه رفتند.

آناهیتا رمضانی (نوازنده تار) و مائده اسماعیلی (نوازنده دف و دایره) هم از جمله هنرمندانی بودند که همراه با گروه اقبال آذر در سانس دوم از روز سوم به عنوان نوازندگان زن جشنواره موسیقی فجر روی صحنه حاضر شدند.

در سومین روز از جشنواره همچنین گروه رستاک ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه اجرا داشت که در جریان آن دینا دوستی نوازنده کمانچه، یاسمن نجم‌الدین نوازنده قانون و پریسا اینانلو نوازنده سازهای کوبه‌ای به هنرنمایی پرداختند.

اما آخرین اجرا از سومین روز جشنواره موسیقی فجر هم به اجرای دو زن نوازنده اختصاص داشت. گلریز زربخش که با همراهی خواهرش ژابیز آنسامبل نیواک را در سال ۱۳۸۷ بنیانگذاری کرده اند از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه برنامه داشتند.

تاریخ انتشار :۲ اسفند ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ملکه اشکها؛ سریالی که این روزها در کره طوفان به پا کرده است

    تریبون هنر: قسمت پایانی سریال «ملکه اشکها» که حدود ۱۰ روز قبل پخش شد، با ۲۴.۸ درصد بیننده در سراسر کره و ۲۸.۳ درصد بیننده در سئول، یک رکورد فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. این سریال با روایت خلاقانه، بازی‌های نیرومند و ترکیب دلپذیری که از انواع ژانرها و […]

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

Ad
Ad
Ad
Ad

پربازدید ترین ها