Ad


آناهیتا همتی هم محلی بابک خرمدین: پدر او آسیب دیده جنگ است _ تریبون هنر

ویدئوی مصاحبه را در تریبون هنر ببینید

تریبون هنر: آناهیتا همتی ساکن شهرک اکتابان است و درباره قتل بابک خرمدین در این منطقه صحبت کرد. او می گوید پدر بابک خرمدین آسیب دیده جنگ بوده اما همه آسیب دیده های جنگ مثل او نیستند.

آناهیتا همتی گفت: ه هر حال مرتکب این جنایات که پدر خانواده است ، مبارز جبهه های جنگ بوده. از جنگ آسیب دیده. هر کجا رفته از شیمیایی شدنش در جبهه های جنگ گفته است.باید بدانیم که عزیزانی که به جبهه های جنگ رفتند همه مثل پدر بابک خرمدین رفتار مجرمانه ندارند.

 

این جنایت ربطی به منطقه اکباتان ندارد

آناهیتا همتی، بازیگر در گفت و گویی درباره تاثیر این قتل بر منطقه اکباتان گفت: بابک خرمدین را با اینکه از همکاران در عرصه سینما بود ولی از نزدیک نمی شناختم. فضای شهرک اکباتان بعد از این جنایت به شدت متاثر از این خبر شده. دیگر شهروندان و دوستان و آشنایانی که بیرون این شهرک زندگی می کنند نگران ما هستند. با ما تماس می گیرند که مواظب باشیم.

آناهیتا همتی افزود : این جنایت در شهرک اکباتان رخ داده است. این اتفاق اما دلیل بر تسریع آن بر میزان سلامت روان دیگر ساکنان این شهرک نیست. بدون شک این والدین درگیر بیماری روانی جدی هستند. والدینی دو فرزند و داماد خود را به این شکل فجیع به قتل رسانده اند. این جنایات یک رفتار طبیعی نیست. این اتفاق یک استثنا است.خانه این خانواده قاتل و قربانیان می توانست در هر نقطه ای باشد. محل سکونت آنها ارتباطی با قتل ندارد. همه در شهرک اکباتان غصه دار این اتفاق هستند. این جنایت یک ضربه بزرگ برای همه ساکنان شهرک بود.

 

کرونا درگیری خانوادگی و خشونت خانگی را افزایش داده

آناهیتا همتی درباره تاثیر کرونا بر روح و روان مردم گفت: کرونا باعث شده که اغلب مردم در یکسال گذشته زمان بیشتری را در فضای بسته و خانه بگذرانند. این بیشتر بودن در خانه، باعث شده درگیری های خانوادگی و خشونت خانگی افزایش یابد. شاهد افزایش آمار طلاق هستیم. مشکلات اجتماعی و اقتصادی همه بر روان جامعه تاثیر گذار است و تاثیر منفی دارد.

آناهیتا همتی درباره بی توجهی مردم به مسایل روانی گفت: ایرانی ها رفتن نزد روانشناس و روانکاو و روانپزشک را جدی نمی گیرند. آن هم در هر حد از میزان آسیب روحی که باشند ، متاسفانه توجه به سلامت روان در بین جامعه ایرانی ضعیف است و بیشتر توجه به سلامت جسم است. شاید اگر مادر و پدر بابک و آرزو خرمدین ، ۲۰ سال پیش ، قبل از اینکه مرتکب قتلی شوند ، به مشاور و روان درمانگر مراجعه می کردند این جنایت ها رخ نمی داد.

 

پدر بابک خرمدین در جنگ شیمیایی شده

این بازیگر و هم محله ای بابک خرمدین گفت: به هر حال مرتکب این جنایات که پدر خانواده است ، مبارز جبهه های جنگ بوده و آسیب دیده از جنگ. هر کجا رفته است از شیمیایی شدنش در جبهه های جنگ گفته است.باید بدانیم که عزیزانی که به جبهه های جنگ رفتند همه مثل پدر بابک خرمدین رفتار مجرمانه ندارند.

 

هدیه بابک خرمدین به دو کودک معلول

همتی در ادامه از هدیه ای که ساکنان شهرک اکباتان به نیت بابک خرمدین برای دو کودک معلول سیستان و بلوچستانی و تهرانی تهیه کردند گفت و چنین توضیح داد: دو ویلچر برای دو کودک معلول به نیت بابک خرمدین از سوی ساکنان شهرک اکباتان تهیه شده که تا چند روز آینده به دست این کودکان خواهد رسید. این هدایا، نشانه ای است که ازاینکه ما ایرانیان همدیگر را دوست داریم و خطی است سیاه بر خشونت و نفع خشونت.

 

ویدئوی مصاحبه با آناهیتا همتی را در تریبون هنر ببینید

 

 

 

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad