Ad


امین حیایی و یادداشت بابک صحرایی در روز تولدش: توانایی جهانی شدن دارد

تریبون هنر: امین حیایی ۵۱ ساله شد. بابک صحرایی در روز تولد این هنرمند یادداشتی درباره او نوشته است که می توانید در تریبون هنر بخوانید.

بابک صحرایی نوشت:

به شادباش تولد امین حیایی عزیز

از اولین فیلمی که امین حیایی بازی کرده، یعنی دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی، سی سال می گذرد.
به راحتی می شود گفت که امین حیایی یکی از بهترین بازیگرهای تاریخ سینمای ماست که قدش بلندتر از سقف بازیگری در ایران است.

امین حیایی در صورت بازی در فیلم هایی مهم تر، به راحتی توانایی جهانی شدن دارد.
فرقی نمی کند که نقش مکمل بازی می کند یا اول، نقشش کوتاه و بی اهمیت است یا بلند و مهم. او در هر شرایطی توجه دوربین و مخاطب را به خودش جلب می کند. حتی اگر در یک فیلم طنز ضعیف حضور داشته باشد هم با بازی خوبش سطح فیلم را ارتقا می دهد.
بی ادعایی عجیب و تحسین برانگیزی دارد. بی تفاوتی غریبی هم نسبت به حواشی و به چشم آمدن ها دارد. کارش را می کند و می رود و می داند انقدر خوب و اثرگذار است که بی نیاز از شوآف و توی چشم کردن خودش است.

سکانسی در دستهای آلوده به کارگردانی سیروس الوند شاید شرحی بر روحیاتش باشد. آنجا که داخل ماشین هدیه تهرانی و عسل بدیعی درباره ابوالفضل پورعرب حرف می زنند و هرکدام با سیاستی زنانه قصد نفی دیگری را دارد و می خواهد نشان بدهد نقش مهم تری در زندگی پورعرب داشته.
امین حیایی در صندلی عقب با لبخندی به لب و نگاهی شیطنت آمیز بهترین بازی ممکن را انجام می دهد و بدون اینکه حرفی بزند به این مجادله بی ثمر به آرامی می خندد و صحنه را متعلق به خودش می کند.

کاش در دهه چهارم حضورش در عرصه بازیگری، بیشتر قدرش را بدانیم و در آثار مهم تری حضور داشته باشد. هرچند که تا اینجا هم با تمام فراز و نشیب هایش، کارنامه بسیار پرباری دارد.

عکاس: کورش جوان

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad