Ad


امین حیایی و یادداشت بابک صحرایی در روز تولدش: توانایی جهانی شدن دارد

تریبون هنر: امین حیایی ۵۱ ساله شد. بابک صحرایی در روز تولد این هنرمند یادداشتی درباره او نوشته است که می توانید در تریبون هنر بخوانید.

بابک صحرایی نوشت:

به شادباش تولد امین حیایی عزیز

از اولین فیلمی که امین حیایی بازی کرده، یعنی دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی، سی سال می گذرد.
به راحتی می شود گفت که امین حیایی یکی از بهترین بازیگرهای تاریخ سینمای ماست که قدش بلندتر از سقف بازیگری در ایران است.

امین حیایی در صورت بازی در فیلم هایی مهم تر، به راحتی توانایی جهانی شدن دارد.
فرقی نمی کند که نقش مکمل بازی می کند یا اول، نقشش کوتاه و بی اهمیت است یا بلند و مهم. او در هر شرایطی توجه دوربین و مخاطب را به خودش جلب می کند. حتی اگر در یک فیلم طنز ضعیف حضور داشته باشد هم با بازی خوبش سطح فیلم را ارتقا می دهد.
بی ادعایی عجیب و تحسین برانگیزی دارد. بی تفاوتی غریبی هم نسبت به حواشی و به چشم آمدن ها دارد. کارش را می کند و می رود و می داند انقدر خوب و اثرگذار است که بی نیاز از شوآف و توی چشم کردن خودش است.

سکانسی در دستهای آلوده به کارگردانی سیروس الوند شاید شرحی بر روحیاتش باشد. آنجا که داخل ماشین هدیه تهرانی و عسل بدیعی درباره ابوالفضل پورعرب حرف می زنند و هرکدام با سیاستی زنانه قصد نفی دیگری را دارد و می خواهد نشان بدهد نقش مهم تری در زندگی پورعرب داشته.
امین حیایی در صندلی عقب با لبخندی به لب و نگاهی شیطنت آمیز بهترین بازی ممکن را انجام می دهد و بدون اینکه حرفی بزند به این مجادله بی ثمر به آرامی می خندد و صحنه را متعلق به خودش می کند.

کاش در دهه چهارم حضورش در عرصه بازیگری، بیشتر قدرش را بدانیم و در آثار مهم تری حضور داشته باشد. هرچند که تا اینجا هم با تمام فراز و نشیب هایش، کارنامه بسیار پرباری دارد.

عکاس: کورش جوان

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۹ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad