Ad


روح‌ الله زمانی: قبلا قلیان می‌کشیدم الان کتاب می‌خوانم / دو سال بعد از بازی در خورشید

تریون هنر: روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی از تغییر زندگی اش بعد از بازیگری در این فیلم گفت.

روح الله زمانی دو سال بعد از بازی در فیلم خورشید گفت:

بعد از خورشید یک روح الله دیگری شده ام. انگار از نو متولد شده ام. قبلا قلیان می کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم.

 

اگر کسی در سینما بی‌سواد باشد زمین می‌خورد

کتاب شازده کوچولو را دارم می‌خوانم. ساعت ۴ صبح امروز ۲۰ صفحه‌اش را خواندم. این کتاب خیلی به من کمک کرد. خیلی چیزها یاد گرفتم. یک نفر در یکی از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب با من رفیق است. کتاب‌های قدیمی می‌فروشد. او این کتاب را به من معرفی کرد. گفت کتاب خواندن را از شازده کوچولو شروع کن.

درس و مشقم را دارم ادامه می دهم. تا هشتم خوانده بودم. ولی سر کلاس معمولا خواب بودم. یک سال مدرسه نرفتم. الان کلاس نهم هستم. دوست دارم در سینما یک جایی داشته باشم. دوست دارم وقتی بازی می‌کنم، بتوانم خودم چهار کلمه به دیالوگ‌ها اضافه کنم. اگر کسی در سینما بی‌سواد باشد زمین می‌خورد. من اگر باسواد بشوم بهتر بازی می‌کنم.

 

بازیگری سواد می‌خواهد

اصلا ما در خانه‌مان تلویزیون نداشتیم که بخواهم فیلم ببینم. اولین فیلمی که در سینما دیدم خاله سوسکه بود.بعد از بازی در «خورشید» فیلم‌های تی تی، شنای پروانه، صحنه زنی را دیدم. فیلم بدوک آقای مجیدی را دیدم و گریه کردم.

بازیگری سواد می‌خواهد. من الان وقتی یک فیلمی می‌بینم، آن را درک می‌کنم. ولی نمی‌توانم منظورم را برسانم. باید علم تحلیل کردن داشته باشی.

از بچه‌های «خورشید» یکی از بچه‌ها با وجود این که احتیاج به پول دارد، دیگر کار نمی‌کند. دارد کلاس تئاتر می رود. یک استادی هست که به همه بچه ها به صورت رایگان آموزش می دهد. از شمیلا شیرزاد خبری ندارم. مانی غفوری که جزو ۴ تا پسر بود گفت من به فوتبال بیشتر از سینما علاقه دارم. می‌خواهم فوتبالیست شوم. من هم به او گفتم پسر خوب تو حتما استعدادی داشتی که آقای مجیدی تو را انتخاب کرده است.

 

پدرم کارگر است

دستمزدی را که از خورشید گرفتم به مادرم دادم.سه نفر هستیم. پدرم کارگر است. خواهر و برادر ندارم. تک فرزند هستم.

با بچه‌های مولوی ارتباط دارم. آشغال جمع می‌کنند. زباله‌گرد هستند. بعضی‌هایشان دزدی می‌کنند. من توانستم به آنها با مشت و لگد بفهمانم که دزدی کار خوبی نیست.

بعضی‌ها به من می گویند آقا روح‌الله دو سال دیگر که خیلی معروف شدی، ما را تحویل بگیری. تقصیر بازیگران است که بعضی وقت‌ها خودشان را می‌گیرند. من اگر معروف بشوم اصلا مغرور نمی‌شوم. اگر کسی معرفت داشته باشد، دنیا را که به او بدهی هیچ تغییری نمی‌کند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad