Ad


روح‌ الله زمانی: قبلا قلیان می‌کشیدم الان کتاب می‌خوانم / دو سال بعد از بازی در خورشید

تریون هنر: روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی از تغییر زندگی اش بعد از بازیگری در این فیلم گفت.

روح الله زمانی دو سال بعد از بازی در فیلم خورشید گفت:

بعد از خورشید یک روح الله دیگری شده ام. انگار از نو متولد شده ام. قبلا قلیان می کشیدم؛ الان کتاب می‌خوانم.

 

اگر کسی در سینما بی‌سواد باشد زمین می‌خورد

کتاب شازده کوچولو را دارم می‌خوانم. ساعت ۴ صبح امروز ۲۰ صفحه‌اش را خواندم. این کتاب خیلی به من کمک کرد. خیلی چیزها یاد گرفتم. یک نفر در یکی از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب با من رفیق است. کتاب‌های قدیمی می‌فروشد. او این کتاب را به من معرفی کرد. گفت کتاب خواندن را از شازده کوچولو شروع کن.

درس و مشقم را دارم ادامه می دهم. تا هشتم خوانده بودم. ولی سر کلاس معمولا خواب بودم. یک سال مدرسه نرفتم. الان کلاس نهم هستم. دوست دارم در سینما یک جایی داشته باشم. دوست دارم وقتی بازی می‌کنم، بتوانم خودم چهار کلمه به دیالوگ‌ها اضافه کنم. اگر کسی در سینما بی‌سواد باشد زمین می‌خورد. من اگر باسواد بشوم بهتر بازی می‌کنم.

 

بازیگری سواد می‌خواهد

اصلا ما در خانه‌مان تلویزیون نداشتیم که بخواهم فیلم ببینم. اولین فیلمی که در سینما دیدم خاله سوسکه بود.بعد از بازی در «خورشید» فیلم‌های تی تی، شنای پروانه، صحنه زنی را دیدم. فیلم بدوک آقای مجیدی را دیدم و گریه کردم.

بازیگری سواد می‌خواهد. من الان وقتی یک فیلمی می‌بینم، آن را درک می‌کنم. ولی نمی‌توانم منظورم را برسانم. باید علم تحلیل کردن داشته باشی.

از بچه‌های «خورشید» یکی از بچه‌ها با وجود این که احتیاج به پول دارد، دیگر کار نمی‌کند. دارد کلاس تئاتر می رود. یک استادی هست که به همه بچه ها به صورت رایگان آموزش می دهد. از شمیلا شیرزاد خبری ندارم. مانی غفوری که جزو ۴ تا پسر بود گفت من به فوتبال بیشتر از سینما علاقه دارم. می‌خواهم فوتبالیست شوم. من هم به او گفتم پسر خوب تو حتما استعدادی داشتی که آقای مجیدی تو را انتخاب کرده است.

 

پدرم کارگر است

دستمزدی را که از خورشید گرفتم به مادرم دادم.سه نفر هستیم. پدرم کارگر است. خواهر و برادر ندارم. تک فرزند هستم.

با بچه‌های مولوی ارتباط دارم. آشغال جمع می‌کنند. زباله‌گرد هستند. بعضی‌هایشان دزدی می‌کنند. من توانستم به آنها با مشت و لگد بفهمانم که دزدی کار خوبی نیست.

بعضی‌ها به من می گویند آقا روح‌الله دو سال دیگر که خیلی معروف شدی، ما را تحویل بگیری. تقصیر بازیگران است که بعضی وقت‌ها خودشان را می‌گیرند. من اگر معروف بشوم اصلا مغرور نمی‌شوم. اگر کسی معرفت داشته باشد، دنیا را که به او بدهی هیچ تغییری نمی‌کند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۶ خرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad