Ad

یادداشت بابک صحرایی

جواد عزتی در زخم کاری؛ توانایی در پرورش ابعاد روانشناختی نقش

تریبون هنر: در شماره جدید مجله فیلم امروز نقدی مفصل درباره سریال زخم کاری به قلم بابک صحرایی به انتشار رسیده است.

در بخشی از این نقد درباره بازی جواد عزتی در زخم کاری نوشته شده:

بازی‌های خوب تعدادی از بازیگران نقش‌های اصلی از جمله نقاط قوت سریال است. جواد عزتی در نقش اصلی، توانسته مهره مفید و سرنوشت‌سازی برای این سریال باشد. او طی سال‌های اخیر توانایی‌های خود را به شکل خوبی به اثبات رسانده. عزتی که با بازی در نقش‌های طنز به شهرت رسید، در زمان مناسبی مسیر خود را تغییر داد و با ایفای نقش‌های خوب و جدی توانست در زمره معدود بازیگران دهه‌ اخیر قرار بگیرد که توانایی موفقیت در نقش‌های طنز و جدی را توأمان داراست.

او در زخم کاری بخش مهمی از شخصیت‌پردازی مالکی را با بازی خوبش عینیت بخشیده. مالکی پسر مرد فقیر و زحمت‌کشی بوده که در دستگاه خان‌عمو رشد کرده و آرام آرام تبدیل به هیولایی شده که برای پیشبرد مقاصدش از هیچ رذالتی ابا ندارد. ترس همیشگی و آشفتگی روانی او از جنایاتش که ریشه در تربیتش توسط مردی شریف دارد، از مهم‌ترین نکته‌های شخصیت‌پردازی اوست که فقط با اشاره‌هایی به گذشته‌اش در بطن داستان مشخص می‌شود و بازی خوب عزتی ترس و عقده و رذالت و بی‌رحمی مالکی و ریشه‌های تربیتی او را به‌خوبی عیان می‌کند. ابعاد روان‌شناختی مالکی نه با روایت داستان که با بازی خوب او برای مخاطب مشخص می‌شود و این اتفاق از مهم‌ترین نقاط قوت سریال است.

 

نویسنده: بابک صحرایی

منبع: مجله فیلم امروز / شماره سوم / مرداد ۱۴۰۰

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ مرداد ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • راز سانتاویتوریا با بازی آنتونی کوئین

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: راز سانتاویتوریا فیلم سرخوشانه و خوبی است که زیاد دیده نشده و قدر ندیده. فیلمی به کارگردانی استنلی کرامر و بازی بسیار زیبای آنتونی کوئین. فیلم داستان واقعی مردم شهری در ایتالیا به اسم سانتا ویتوریا است که شغل اصلی شان تولید شراب است و […]

  • الناز شاکردوست

    تریبون هنر: الناز شاکردوست معتقد است:هنرمند از لحظه‌ای که به خلق اثر می‌اندیشد، چه بخواهد و چه نخواهد مخاطبی در ذهن دارد. به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، الناز شاکردوست بازیگر و برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن […]

  • جای خالی نود
    سیر نزولی صدا و سیما
    جای خالی نود
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: سیر نزولی رسانه ی ملّی سال هاست که به جریان افتاده و آسیب های اغلب خود خواسته ی مسئولین تلویزیون، در طول این سال ها همواره جدّی تر از تلاش هایی بوده که برای نجات از یک “منجلاب” باید صورت بگیرد. بله! بی انصافی […]

  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
    پیش به سوی جشنواره چهلم
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر _ سید محمد کاظمی: چیزی تا برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و به نظر می رسد این دوره ، تفاوت های اساسی با تمام دوره های پیشین داشته باشد. جشنواره های سی و هشتم و سی و نهم با شرایط خاص برگزار شدند و بی […]

  • یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه
    فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad