Ad


محمد مهدی اسماعیلی و رسیدگی به عوارض ناشی از کرونا

تریبون هنر: محمد مهدی اسماعیلی روز پنج‌شنبه (چهارم شهریورماه) در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافت و رسما کار خود را آغاز کرد. او اولویت اول این وزارتخانه را رسیدگی به عوارض ناشی از کرونا اعلام کرد.

به گزارش تریبون هنر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در اولین روز حضور خود در این وزارتخانه با اشاره به اولین اولویت کاری خود گفت: اولویت اول ما در دولت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر رسیدگی به عوارض ناشی از کرونا خواهد بود. در ۱۸ ماه گذشته که کشور با فراگیری کرونا روبه‌رو بوده تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور تحت‌الشعاع قرار گرفته و رو به تعطیلی و نیمه‌تعطیلی رفته است.

 

او ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر به موجب این شیوع با روزگار سختی روبه‌رو بودند و سعی ما در “دولت مردمی” بر این است که از وضعیت فعلی عبور کنیم و بتوانیم سریعا یک فضای حمایتی و پشتیبانی را ایجاد کنیم. در جلسه امروز دولت نیز همین موضوع مطرح و قرار بر این شد که مجموعه‌های پشتیبان در دولت همانند سازمان برنامه و بودجه بتوانند کمک‌های لازم را داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بحث واکسیناسیون سراسری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را که پیش از این توسط آقای صالحی و همکاران‌شان آغاز شده بود تکمیل خواهیم کرد و تلاش ما بر این است که با پایین آمدن شیوع ویروس کرونا، بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم. تمام دغدغه ما این است که هرچه سریع‌تر فضای فرهنگی و هنری کشور به شرایط عادی بازگردد.

 

محمد مهدی اسماعیلی سپس با بیان این‌که اتمام دوران وزارت آقای صالحی به معنای قطع همکاری او با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود، تصریح کرد: سعی ما بر این است که از شخصیت‌های فرهنگی همچون آقای صالحی که مایه افتخار کشور هستند بهره ببریم و سوابق و تجربیات علمی و فرهنگی او ایجاب می‌کند که از نظرات کارشناسی‌اش استفاده کنیم. تاکید رئیس‌جمهور نیز براین است که در یک فضای تعاملی از تجارب مدیران گذشته بهره برده و آن را به شرایط حال و آینده پیوند بزنیم تا در یک مسیر هم‌افزا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

او در پایان گفت: تلاش ما در دوران جدید این است که بتوانیم یک مسیر رو به جلو را ترسیم کنیم و نقش فرهیختگانی چون آقای صالحی در این راستا بسیار مهم است.

 

محمد مهدی اسماعیلی

 

سیدعباس صالحی نیز با تبریک انتخاب محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم در مسیر جدید مسئولیت خود موفق باشید و بنده نیز به عنوان سرباز این کشور هرجایی که نیاز به کمک بنده باشد در خدمت شما و حوزه فرهنگ و هنر کشور خواهم بود.

او ادامه داد: برای شما و همکاران‌تان دعای خیر داشته و از خداوند متعال خواستارم به شما کمک کند تا این مسئولیت سنگین را به پیش برده و با جهش‌های سریع‌تر و سرعت کامل‌تر به سمت جلو حرکت کنید، امید است در دوره جدید دولت آقای رئیسی و مدیریت شما شاهد اتفاق‌های درخشان و قابل ارجاع به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از کارهایی که در انتهای دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم انجام دادیم کاری با عنوان «تجربه‌نگاری» بود، در این طرح بنده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت ساعت مصاحبه از وضعیت چهار سال وزارتخانه را داشته‌ام، همچنین سایر معاونان و مدیران نیز به صورت مجزا گفت‌وگوهایی را داشتند که تمام این مصاحبه‌ها در قالب فیلم، فایل صوتی و کتاب در اختیار مدیریت جدید قرار می‌گیرد.

 

صالحی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات تجربه‌نگاری ارائه تصویری روشن از ۲۷ پروژه اصلی این وزارتخانه در دوره چهارساله دولت دوازدهم بود که مدیران جدید می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از مسائلی که در این نوع نقل و انتقال‌های مدیریتی باید مورد توجه قرار بگیرد همین حافظه تاریخی مدیریتی است، پیشنهاد می‌کنم این اتفاق در دوره‌های دیگر هم ادامه پیدا کند تا دانش مدیریتی اتصال خود را با مدیران جدید حفظ کند و قطعا این به هم‌پیوستگی می‌تواند به دوره جدید مدیریتی یک دستگاه کمک کند.

 

او افزود: قطعا در هر دوره مدیریتی جدید کارهای نو شکل خواهد گرفت اما این اتصال حافظه تاریخی می‌تواند کمک کند که مدیران جدید با اتکا به گذشته با علم بیشتری به سوی آینده حرکت کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که پس از پایان دوران وزارت خود در چه کاری اشتغال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بنده از فضای علمی و فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمدم و امروز پس از پایان دوران مدیریتی خود مجددا به همان حوزه فکر، اندیشه و کتاب بازخواهم گشت تا بتوانم از خوشه‌چینی اصحاب فکر و اندیشه بهره‌ ببرم.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۵ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • واکنش محسن یگانه به توقیف اموالش: دار و ندارم فدای یک تار موی ایران

    تریبون هنر: محسن یگانه به صدور حکم توقیف اموال خود واکنش نشان داد. به گزارش تریبون هنر، پس از انتشار یک مطلب جنجالی از سوی محسن یگانه در دوران جنگ، قوه قضاییه حکمی مبنی بر توقیف اموال این هنرمند صادر کرد و دلیل صدور این حکم طبق اعلام قوه قضاییه، […]

  • پیام متفاوت علی رفیعی به صدرعاملی

    تریبون هنر: علی‌رفیعی، در پی درگذشت مادر رسول صدرعاملی، در پیامی نوشت: «خبر فقدان ایشان چون فقدان مادرم مرا اندوهگین کرد. چاره‌ای جز لذت بردن از خیال‌های خوشی که برایمان ساخته نیست.» به گزارش تریبون هنر، علی‌رفیعی -کارگردان تئاتر- که در حال حاضر در پاریس حضور دارد در پیامی درگذشت […]

  • سیدضیا هاشمی

    تریبون هنر: سیدضیا هاشمی، تهیه‌کننده سینما با اشاره به شکل‌گیری نوعی انحصار سازمان‌یافته و مهندسی بازار در سینما بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، سینمای ایران نیازمند شفافیت، رقابت سالم، عدالت صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن نهادهای فرهنگی و صنفی به حیاط خلوت جریان‌های انحصارطلب است. به […]

  • ماجرای شایعات مدام برای معین؛ از آهنگ تیم ملی تا کنسرت در ایران

    تریبون هنر: خواندن قطعه ای برای تیم ملی در جام جهانی، تازه ترین شایعه ای است که درباره معین منتشر شده که البته توسط این هنرمند، تکذیب شد. معین را می توان بی حاشیه ترین خواننده برجسته موسیقی ایران دانست. خواننده ای اخلاق گرا که در طی ۴۵ سالی که […]

  • اصغر فرهادی و کاترین دنو در جشنواره کن و تحلیل روزنامه گاردین

    ترییون هنر: اصغر فرهادی به همراه کاترین دنو و ونسان کسل در اولین اکران فیلم تازه اش در جشنواره کن، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد. به گزارش تربون هنر، شب گذشته فیلم «داستان های موازی» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن به نمایش درآمد و […]

Ad