Ad

در گفتگو با بابک صحرایی

آزاده صمدی: زن زیستن در این جامعه کار سختی است / ویدئو

می گویند بازیگر زن نمی فروشد

تریبون هنر: آزاده صمدی در گفتگو با بابک صحرایی در مجله فیلم امروز درباره مشکلاتی که یک زن در مسیر هنری اش تجربه می کند گفت:زن زیستن در این جامعه کار سختی است. حالا به عنوان بازیگر زن حتما مرارت های خودش را دارد. به هر حال شما دارید در یک جامعه ای زندگی می کنید که برابری جنسیتی در آن وجود ندارد. شما به عنوان یک زن در این جامعه با یک تبعیضاتی مواجه هستید که می تواند به شما آسیب وارد کند.

او در ادامه درباره این مساله گفت: سینمای ما مردسالار است. جامعه ما هم مردسالار است. در جهان هم حتما هیمنجوری بوده. حالا آن ها یه کم زورتر تلاش کردند و اسم پیشرفته تر می شود رویشان گذاشت و به حقوق برابرانه تر رسیدند.

صمدی درباره جایگاه زنان در سینما گفت: ما سینمای زنانه کم داریم. نقش هایی که نوشته می شوند اکثرا برای مردها نوشته می شوند. ما خیلی فیلم هایی بر پایه و اساس بازیگر زن نداریم. اصلا یک جمله ای داریم که خیلی جمله قشنگی نیست. می گویند بازیگر مرد است که می فروشد. بازیگر زن که نمی فروشد. وقتی می گویند بازیگر بفروش، منظورشان مرد است. منظورشان زن نیست. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دستمزد من زن بازیگر با دستمزد مرد بازیگر اصلی فرق می کند. به عنوان بازیگر زن آیا مصائبی بیشتز از این وجود دارد؟

 

آزاده صمدی در ادامه گفت: اکثر دست اندرکاران و همکاران ما در سینما مرد هستند. اکثر نویسنده ها و کارگردان های ما مرد هستند. چقدر جهان زنانه را می شناسند؟ چقدر بر اساس زن در این سینما فیلمنامه نوشته می شود؟ چند تا نقش زن عجیب غریب در این سال ها دیدید؟ من ندیدم. در دو دهه ای که دارم در این حرفه کار می کنم، نقش هایی که دیدم و مورد متوجه قرار گرفتند زن های مظلوم دردمند آسیب دیده بوده. ما کمبود نقش زن داریم. ما کمبور ژانر داریم. ما به عنوان کسانی که تولید محتوا می کنیم زن را درست به جامه نمیشناسانیم.

 

ویدئوی صحبت های آزاده صمدی را در تریبون هنر ببینید

 

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

 

دانلود ویدیو

تاریخ انتشار :۱۲ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad