Ad


آلبوم جدید وحید تاج به اسم «بی فاصله» رونمایی شد

تریبون هنر: آلبوم وحید تاج به اسم «بی فاصله» همزمان با روز شعر و ادب فارسی وحید تاج رونمایی شد. مجید عسگری آهنگسازی این آلبوم را بر عهده داشته است.
به گزارش تریبون هنر، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» روز شنبه ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی در کافه باغ کاریز واقع در خانه شاعران ایران برگزار شد. در این مراسم مجید عسگری آهنگساز، وحید تاج خواننده، مهسا دامرودی همخوان، حمید قنبری نوازنده تنبک و مشاور هنری پروژه و علیرضا دریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه این آلبوم و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی حضور داشتند.

 

مجید عسگری: ضبط آلبوم «بی‌فاصله» ۶ سال به طول انجامید

در آغاز این مراسم مجید عسگری آهنگساز اثر درباره چگونگی شکل‌گیری آلبوم «بی‌فاصله» گفت: بعد از کنسرتی که در سال ۱۳۹۳ داشتم، حمید قنبری پیشنهاد کرد که این قطعات را ضبط و منتشر کنیم. صحبت‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و در خرداد ۱۳۹۴ ضبط را آغاز کردیم. پس از صرف نزدیک به ۶ سال، بالاخره در زمستان ۱۳۹۹ ضبط آلبوم «بی‌فاصله» به پایان رسید.

وی ضمن قدردانی از وحید تاج به عنوان خواننده این اثر و پویا سرایی، شهرام غلامی، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، علیرضا دریایی و حمید قنبری نوازندگان آلبوم، گفت: تلاش کردیم در این آلبوم کار نویی انجام دهیم که یکی از این نوآوری‌ها، فضای چندصدایی آلبوم است.

عسگری در ادامه درباره هفت قطعه آلبوم «بی‌فاصله» توضیح داد: قطعه اول آلبوم «رهگذار» نام دارد که از دو بخش اورتور و اصلی تشکیل می‌شود و هر دو بخش، هفت‌ضربی است. نگاه من در زمان ساخت این قطعه، تجسمِ راه رفتن در یک بازار قدیمی و صداهایی بود که در چنین موقعیتی به گوش انسان می‌رسد. قطعه دوم «تک‌نوازی عود» توسط شهرام غلامی است که به معرفی تم آغازین قطعه سوم یعنی «سرگشته» می‌پردازد. «سرگشته» روایتی از زندگی مولاناست؛ از زمانی که در سرگشتگی و ناامیدی در جست‌وجوی معشوق است، تا زمانی که شمس از راه می‌رسد و مولانا رقص‌کنان و پای‌کوبان سماع می‌کند.

وی ادامه داد: «رقص باد» قطعه چهارم آلبوم است که عود در آن قوی‌تر از سازهای دیگر است و به یاد استاد منصور نریمان ساخته شده است. قطعه پنجم «بی‌فاصله» نام دارد که یک قطعه سازی محسوب می‌شود و به عنوان یک اثر آوازی برای چند صدا و چند خواننده تنظیم شده است. قطعه «بازگشت» را روی بستر آوایی همایون جدید بنا گذاشتم که بعد از آن به همایون قدیم بازگشت می‌یابد. آخرین قطعه آلبوم نیز «صبح‌خیزان» نام دارد که بر اساس شعر حصار استاد هوشنگ ابتهاج، روی گام تعدیل‌شده همایون ساخته و برای ارکستر بزرگ تنظیم شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آلبوم «بی‌فاصله» مورد توجه اهالی موسیقی و مخاطبان قرار گیرد.

 

همچنین حمید قنبری مشاور هنری و نوازنده تنبک این آلبوم عنوان کرد: برای تولید «بی‌فاصله» با مشکلات پرشماری روبه‌رو بودیم، اما جای خوشحالی است که مجید عسگری همه این مشکلات را پشت سر گذاشت و این آلبوم را به سرانجام رساند.

علیرضا دریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه در این آلبوم نیز گفت: اینکه چنین آلبومی در این شرایط بدون حامی مالی منتشر می‌شود، اتفاق بزرگی است و به اعتقاد من این امر فقط با عشق و علاقه میسر شد.

 

وحید تاج: «بی‌فاصله» تجربه تازه‌ای برای من بود

در ادامه وحید تاج خواننده آلبوم «بی‌فاصله» ضمن تشکر از حاضران عنوان کرد: این آلبوم برای من تجربه متفاوتی بود، چرا که در آلبوم‌های دیگر تصانیف و آوازها را تک‌صدایی می‌خواندم، اما در این آلبوم مجید عسگری قطعات را -چه در سازها و چه برای خواننده- چندخطی نوشته بود. بنابراین قطعات را با مهسا دامرودی اجرا کردیم و این برایم تجربه جالبی بود، چرا که تا به حال آلبومی که چندخطی باشد، در کارنامه‌ام نداشته‌ام.

وی افزود: من در ضبط بسیار وسواسی هستم و آقای عسگری هم نت به نت را با دقت نوشته بودند. ایشان علاوه بر هنر آهنگسازی و نوازندگی، شاعر بسیار خوبی است و از همکاری با ایشان لذت بردم.

مهسا دامرودی همخوان این آلبوم نیز بیان کرد: همکاری با استادان موسیقی برایم باعث افتخار بود. به اعتقاد من آهنگسازانی که قطعات خود را چندصدایی می‌نویسند و به خوانندگان زن فرصت می‌دهند، کار مهمی می‌کنند. از آقای عسگری برای این همکاری تشکر می‌کنم و امیدوارم صدای زنان در فضای موسیقی ایران بیشتر شنیده شود.

آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در هفت قطعه تولید و منتشر شده است. سه قطعه از این آلبوم بی‌کلام و قطعات دیگر بر اساس اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و مجید عسگری ساخته شده است.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۸ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad