Ad


آلبوم جدید وحید تاج به اسم «بی فاصله» رونمایی شد

تریبون هنر: آلبوم وحید تاج به اسم «بی فاصله» همزمان با روز شعر و ادب فارسی وحید تاج رونمایی شد. مجید عسگری آهنگسازی این آلبوم را بر عهده داشته است.
به گزارش تریبون هنر، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» روز شنبه ۲۷ شهریور همزمان با روز شعر و ادب فارسی در کافه باغ کاریز واقع در خانه شاعران ایران برگزار شد. در این مراسم مجید عسگری آهنگساز، وحید تاج خواننده، مهسا دامرودی همخوان، حمید قنبری نوازنده تنبک و مشاور هنری پروژه و علیرضا دریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه این آلبوم و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی حضور داشتند.

 

مجید عسگری: ضبط آلبوم «بی‌فاصله» ۶ سال به طول انجامید

در آغاز این مراسم مجید عسگری آهنگساز اثر درباره چگونگی شکل‌گیری آلبوم «بی‌فاصله» گفت: بعد از کنسرتی که در سال ۱۳۹۳ داشتم، حمید قنبری پیشنهاد کرد که این قطعات را ضبط و منتشر کنیم. صحبت‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و در خرداد ۱۳۹۴ ضبط را آغاز کردیم. پس از صرف نزدیک به ۶ سال، بالاخره در زمستان ۱۳۹۹ ضبط آلبوم «بی‌فاصله» به پایان رسید.

وی ضمن قدردانی از وحید تاج به عنوان خواننده این اثر و پویا سرایی، شهرام غلامی، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، علیرضا دریایی و حمید قنبری نوازندگان آلبوم، گفت: تلاش کردیم در این آلبوم کار نویی انجام دهیم که یکی از این نوآوری‌ها، فضای چندصدایی آلبوم است.

عسگری در ادامه درباره هفت قطعه آلبوم «بی‌فاصله» توضیح داد: قطعه اول آلبوم «رهگذار» نام دارد که از دو بخش اورتور و اصلی تشکیل می‌شود و هر دو بخش، هفت‌ضربی است. نگاه من در زمان ساخت این قطعه، تجسمِ راه رفتن در یک بازار قدیمی و صداهایی بود که در چنین موقعیتی به گوش انسان می‌رسد. قطعه دوم «تک‌نوازی عود» توسط شهرام غلامی است که به معرفی تم آغازین قطعه سوم یعنی «سرگشته» می‌پردازد. «سرگشته» روایتی از زندگی مولاناست؛ از زمانی که در سرگشتگی و ناامیدی در جست‌وجوی معشوق است، تا زمانی که شمس از راه می‌رسد و مولانا رقص‌کنان و پای‌کوبان سماع می‌کند.

وی ادامه داد: «رقص باد» قطعه چهارم آلبوم است که عود در آن قوی‌تر از سازهای دیگر است و به یاد استاد منصور نریمان ساخته شده است. قطعه پنجم «بی‌فاصله» نام دارد که یک قطعه سازی محسوب می‌شود و به عنوان یک اثر آوازی برای چند صدا و چند خواننده تنظیم شده است. قطعه «بازگشت» را روی بستر آوایی همایون جدید بنا گذاشتم که بعد از آن به همایون قدیم بازگشت می‌یابد. آخرین قطعه آلبوم نیز «صبح‌خیزان» نام دارد که بر اساس شعر حصار استاد هوشنگ ابتهاج، روی گام تعدیل‌شده همایون ساخته و برای ارکستر بزرگ تنظیم شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آلبوم «بی‌فاصله» مورد توجه اهالی موسیقی و مخاطبان قرار گیرد.

 

همچنین حمید قنبری مشاور هنری و نوازنده تنبک این آلبوم عنوان کرد: برای تولید «بی‌فاصله» با مشکلات پرشماری روبه‌رو بودیم، اما جای خوشحالی است که مجید عسگری همه این مشکلات را پشت سر گذاشت و این آلبوم را به سرانجام رساند.

علیرضا دریایی هماهنگ کننده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه در این آلبوم نیز گفت: اینکه چنین آلبومی در این شرایط بدون حامی مالی منتشر می‌شود، اتفاق بزرگی است و به اعتقاد من این امر فقط با عشق و علاقه میسر شد.

 

وحید تاج: «بی‌فاصله» تجربه تازه‌ای برای من بود

در ادامه وحید تاج خواننده آلبوم «بی‌فاصله» ضمن تشکر از حاضران عنوان کرد: این آلبوم برای من تجربه متفاوتی بود، چرا که در آلبوم‌های دیگر تصانیف و آوازها را تک‌صدایی می‌خواندم، اما در این آلبوم مجید عسگری قطعات را -چه در سازها و چه برای خواننده- چندخطی نوشته بود. بنابراین قطعات را با مهسا دامرودی اجرا کردیم و این برایم تجربه جالبی بود، چرا که تا به حال آلبومی که چندخطی باشد، در کارنامه‌ام نداشته‌ام.

وی افزود: من در ضبط بسیار وسواسی هستم و آقای عسگری هم نت به نت را با دقت نوشته بودند. ایشان علاوه بر هنر آهنگسازی و نوازندگی، شاعر بسیار خوبی است و از همکاری با ایشان لذت بردم.

مهسا دامرودی همخوان این آلبوم نیز بیان کرد: همکاری با استادان موسیقی برایم باعث افتخار بود. به اعتقاد من آهنگسازانی که قطعات خود را چندصدایی می‌نویسند و به خوانندگان زن فرصت می‌دهند، کار مهمی می‌کنند. از آقای عسگری برای این همکاری تشکر می‌کنم و امیدوارم صدای زنان در فضای موسیقی ایران بیشتر شنیده شود.

آلبوم موسیقی «بی‌فاصله» به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در هفت قطعه تولید و منتشر شده است. سه قطعه از این آلبوم بی‌کلام و قطعات دیگر بر اساس اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و مجید عسگری ساخته شده است.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۸ شهریور ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad