Ad

پایان یک کنسرت با «مرغ سحر»؛

هم صدایی مردم و وحید تاج برای استاد شجریان

+ سکوت مطلق در بخش سنتی و هیجان زیاد مخاطبین در بخش محلی

تریبون هنر: بیست و شش شهریور ماه، وحید تاج اولین اجرای خود در شهر دزفول را به استاد شجریان تقدیم کرد.
این خواننده موسیقی ایرانی در فصل جدید فعالیت‌های خود با استقبال زیادی از سوی مخاطبانش در شهر دزفول مواجه شد و به دلیل ازدحام جمعیت کنسرت را با نیم ساعت تأخیر آغاز کرد.
وحید تاج در ابتدای اولین شب کنسرت خود، دقایقی را با همشهریانش صحبت کرد و با معرفی اعضای گروهش نسبت به خبر خوش موسیقی ایران واکنش نشان داد و عنوان کرد: «امروز خبری بسیار خوش، دل تمام ایرانیان را شاد کرد و بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری استاد محمدرضا شجریان به ایران بازگشتند. ازاین‌رو اجرای امشب را به ایشان تقدیم می‌کنم.»

 

 

اولین قطعه این کنسرت، شعری از حافظ و آهنگسازی بهمن فریادرس در مایه‌ افشاری و پس از آن با سازوآوازی در افشاری (بر آنم گر تو باز آیی که در پایت کنم جانی/ و زین کمتر نشاید کرد در پای تو قربانی) ادامه پیدا کرد و با مرکب خوانی به سه‌گاه رفت (آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد/ مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد). سپس تصنیف «تو میروی» از ساخته‌های بهمن فریادرس بر شعری از هوشنگ ابتهاج اجرا شد و وحید تاج دوباره با آواز دشتی ادامه دادو در انتها تصنیف ثنا بر روی شعری از مولانا از ساخته‌های آزاد میرزا پور به اجرا درآمد.
بخش دوم این کنسرت که سالن را به وجد آورده بود به موسیقی محلی اختصاص داشت. از نکات قابل‌توجه در این اجرا سکوت مطلق در بخش سنتی و هیجان زیاد مخاطبین در بخش محلی بود. مخاطبان دزفولی به‌قدری دارای هیجان بودند که تمام قطعات را در حین اجرا زمزمه می‌کردند.
با آخرین قطعه محلی مخاطبان این کنسرت با تشویق‌های مکرر و پیاپی درخواست اجرای قطعه «مرغ سحر» را کردند و تا پایان اجرای این قطعه، وحید تاج را با همخوانی‌شان همراهی کردند که اجرای پرشور این قطعه به استاد شجریان تقدیم شد.
حمید قنبری نوازنده تنبک،  آزاد میرزا پور نوازنده تار، بهمن فریادرس نوازنده کمانچه، امین حیدری نوازنده عود و پویان عطایی نوازنده سنتور در طول این اجرا در کنار وحید تاج بودند.
گفتنی است این خواننده به همراهش گروهش در شب‌های بیست و هفتم و بیست و هشتم شهریورماه نیز در سالن فرهنگی سینمایی این شهر به اجرای برنامه می‌پردازد.

 

 

 

 

منبع: اختصاصی تریبون هنر

تاریخ انتشار :۲۷ شهریور ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad