Ad

توجه مخاطبان خارجی به اجرای وحید تاج در فستیوال تونس

وحید تاج:‌ هدف اصلی ما ارائه موسیقی اصیل ایرانی به مخاطبان خارجی بود

وحید تاج با همراهی گروه تهران آنسامبل به آهنگسازی حمید خوانساری و یاشار اطاعتی در یازدهمین فستیوال بین‌المللی موسیقی کشور تونس به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت

وحید تاج با همراهی گروه تهران آنسامبل به آهنگسازی حمید خوانساری و یاشار اطاعتی در یازدهمین فستیوال بین‌المللی موسیقی کشور تونس به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت که موردتوجه و علاقه مخاطبان خارجی قرار گرفت.

در این فستیوال، که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان خارجی مواجه شد، موسیقی ایرانی به اجرا درآمد و آنچه بیشتر به چشم می‌آمد و مخاطبان را بسیار جذب خودکرده بود علاوه بر تصانیف، بخش سازوآوازها بود و این نشانگر این است که مخاطبان خارجی علاقه‌ی بسیاری به بخش سازوآواز در موسیقی ایرانی دارند.
وحید تاج در خصوص هدف حضور در فستیوال تونس بیان کرد:‌ «هدف اصلی ما ارائه موسیقی اصیل ایرانی به مخاطبان خارجی بود چراکه این فستیوال فرصت خوبی برای معرفی سازوآوازهای ایرانی در عرصه جهانی داشت و ما توانستیم به همراه گروه تهران آنسامبل به این مهم دست پیدا کنیم. کما اینکه استقبال مخاطبان خارجی حاضر در سالن، بیانگر توجهشان به این بخش از موسیقی اصیل ایرانی بود.»
گفتنی است؛ وحید تاج به همراه گروه تهران آنسامبل از جانب وزارت فرهنگ و هنر تونس برای یازدهمین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقات کشور تونس دعوت‌شده بود که این اجرا با حضور کشورهای فرانسه، اسپانیا، هند، الجزایر، مراکش، کوبا، ترکیه، پرتغال و کنگو برگزار شد.
در این اجرا نوازندگانی چون یاشار اطاعتى (کمانچه)، مرجان مهربان (قانون)، سارا رضازاده (تار)، بهار مدیرى (قیچک آلتو) و بامداد ملکى (تمبک) به سرپرستی حمید خوانسارى (عود)، وحید تاج را همراهی کردند.

 

تاریخ انتشار :۳۰ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad