Ad

در گفتگو با بابک صحرایی

خاطره داریوش ارجمند از فتحعلی اویسی و دعوا و آشتی اش با ناصر تقوایی

تریبون هنر: داریوش ارجمند خاطره جالبی از فتحعلی اویسی هنگام بازی در فیلم «ناخدا خورشید» دارد. فیلم به یادماندنی «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی که یادگاری از همکاری این دو بازیگر است.

به گزارش تریبون هنر، داریوش ارجمند در گفتگو با بابک صحرایی در شماره پنجم ماهنامه فیلم امروز می گوید:

خاطره ای دارم از روزی که می خواستیم در «ناخدا خورشید» آن صحنه ای را بگیریم که من برمی گشتم بعد نصیریان می گفت برگشتی ناخدا و من می گفتم نه رایم برگشت. صحنه ای که نصیریان و اویسی در ایوان نشسته اند. مهم ترین دیالوگ های فتحعلی اویسی در آن جاست. یک درگیری با من دارد و بعد یک تفسیری ارائه می دهد از محله ای که در آن زندگی می کند. می گوید: «اینجا آخر دنیاست. هر کی پا داشته گذاشته رفته از اینجا». دیالوگ های خیلی زیبایی هستند و فتحعلی اویسی هم خیلی خوب اجرا کرد. وقتی ما وارد صحنه شدیم ناصر به فتحعلی اویسی گفت که سناریوی من را بده. فتحعلی اویسی گفت: «ناصرخان سناریوی شما رو نیاوردم». ناصر بدجور بهش پرید. فتحعلی اویسی رفت پشت خانه نشست. بلوزش را هم درآورد و با نیم تنه لخت آن جا نشسته بود. خلاصه فیلمبرداری می خواست شروع شود و ناصر به من گفت که بگید آقای اویسی بیاد. من فهمیده بودم که حال فتل (نامی که دوستان فتحعلی اویسی صدایش می کنند) خیلی بد شده. رفتم گفتم: «فتل پاشو بیا». با عصبانیت گفت: نمیاااااام و جمله هایی از روی عصبانیت گفت. خیلی حالش بد بود. بالاخره بردمش سر صحنه و بازی شروع شد. دلزدگی فتحعلی اویسی از آن فضا و آن محیط در بازی اش جاری شد و نمی دانی چه بازی ای کرد. در فیلم هست دیگر. نگاه هایش، ایستش، لحنش، عالی بود. بازی تمام شد. ناصر رفت بغلش کرد و در گوشش گفت: «لازم بود فتل». من ندیدم کارگردانی انقدر روانشناسانه با بازیگرش برخورد کند.

 

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۵ مهر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • رضا یزدانی

    تریبون هنر: امروز تولد رضا یزدانی، هنرمند برجسته عرصه های موسیقی و سینماست. بابک صحرایی با انتشار ماکت ابتدایی بخشی از آهنگی منتشر نشده با صدای رضا یزدانی نوشت: رضا یزدانی از معدود خواننده های مولف و جریان ساز موسیقی ایران است آگاه و هوشمند است و حضورش در سینما […]

  • نقد سریال چپل ویت

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال چپلویت (Chapelwaite) سریالی دلهره آور و روانشناختی است. سریالی با فضای گونیک قرن نوزدهمی که با شروع نفسگیرش در قسمت اول، مخاطب را با خود همراه می کند. تا قسمت های میانی، برجستگی تم جنایی روانشناختی اثر با بازی خوب آدرین برودی، فضای اگرچه […]

  • سریال time

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال زمان (Time) درباره حفظ شرافت در شرایط دشوار است. آن جا که یک اشتباه انسان را به ورطه سقوط می کشاند. جایی انسان برای بقا، نیاز دارد که پا روی اصول اخلاقی اش بگذارد. سریال زمان به خوبی نشان می دهد که شرافت و […]

  • تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال بازی مرکب تفکر کمونیستی کهنه ای را به شکلی مدرن و جذاب و هیجان انگیز بیان می کند. فقر، خشونت می آورد، خشونت، مرگ بیرحمانه را در پی دارد و عامل تمام این بدبختی ها، اسثمار مردم تهیدست توسط ثروتمندان بیرحم و بی بند […]

  • بهترین مینی سریال های خارجی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: بهترین مینی سریال های خارجی و انتخاب آن ها همیشه امری دشوار است. سال هاست که مینی سریال ها نقش مهمی در صنعت سریال سازی در کشورهای مختلف دارند. مینی سریال هایی که از ساختار حرفه ای و مفاهیم عمیقی برخوردارند و با استقبال چشم […]

Ad
Ad
Ad