Ad

یادداشت بابک صحرایی درباره فیلم گربه سیاه

فیلم «گربه سیاه» آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد

تریبون هنر _ بابک صحرایی: فیلم گربه سیاه آسیب شناسی اجتماعی مهمی دارد. نقدی آگاهانه و هوشمندانه که برآمده از معضلات روز جامعه است. جامعه ای که به فضای مجازی گره خورده و در بزنگاه های فردی و اجتماعی، بازار داغی برای ایجاد سوء تفاهم های ویرانگر و بزهکاری های پنهان دارد. گربه سیاه از این منظر با نقد و تحلیل هوشمندانه اش، فیلم مهم و قابل اعتنایی است.

 

از سوی دیگر پرداختن به مبحث سلبریتی ها و نقش مفید و مضر آن ها در اجتماع، نیاز مبرم فرهنگی و اجتماعی این روزهاست که از این زاویه هم گربه سیاه با پرداخت و آسیب شناسی مناسبش، نقد منصفانه و قضاوت بی طرفانه ای انجام می دهد و به این ترتیب ارزش محتوایی خود را افزایش داده است.

 

بهرام رادان با تهیه کنندگی این فیلم، قدم ارزشمندی در مسیر تازه هنری اش برداشته و توانسته با تفکر و مدیریتی درست، نوید بخش حضور موثری در این عرصه باشد.

 

فیلم از کارگردانی و بازی های خوبی برخوردار است. از بهرام رادان که ثابت کرده در هر موقعیتی بازیگر توانمند و درخشانی است تا ترلان پروانه با بازی درست و آگاهانه اش و بهاره کیان افشار که اگرچه نقش کوتاهی دارد اما اثرگذار و قابل توجه است.
دیگر بازیگران مثل علیرضا استادی، علی اوجی، احسان کرمی و رضا یزدانی با حضور کوتاهشان و اجرای گروه سون همگی در سطحی خوب و حرفه ای قرار دارند که البته با توجه به پیشینه خوب حرفه ای شان، اتفاقی طبیعی و البته ارزشمند است

 

باید به حسین پورکریمی هم اشاره کنم که بعد از مدت ها حضور در تئاتر، در اولین فرصت سینمایی مناسبش به شکل خوبی توانایی های خود را بروز داده و به رخ کشیده و پیش بینی می کنم از ستاره های سینمای ایران در آینده ای نزدیک باشد

در کل گربه سیاه فیلمی خوب، قابل احترام و مهم است و اکرانش اتفاق خوبی برای سینمای این روزهاست.

 

نویسنده: بابک صحرایی

منبع: تریبون هنر

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad