Ad

در بازدید از از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر

معاون هنری: موسیقی از دغدغه‌های اصلی نظام است

تریبون هنر: محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی، از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر بازدید و در بخشی از جلسه هیات انتخاب آثار و گروه های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، سیزدهمین جلسه هیات انتخاب آثار و گروه های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمدرضا ابراهیمی، محمدرضا تفضّلی، بهرام دهقانیار، احسان ذبیحی‌فر، امیرعباس ستایشگر، علی صمدپور، محمدعلی مرآتی، اعضای شورا به همراه حسن ریاحی، دبیر جشنواره روز جمعه ۱۷ دی‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمد اله‌یاری گفت: براساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر، دبیر جشنواره و هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره از مهم‌ترین ارکان جشنواره هستند. خوشبختانه جمع هیات انتخاب این دوره از جشنواره موسیقی فجر دارای سوابق ارزشمند و بسیار خوبی هستند و تاکنون در جلسات متعدد و منظم فرایند داوری را پیش برده اند.

وی با اشاره به جایگاه دفتر موسیقی افزود: به گواه اعضای محترم این هیات دفتر موسیقی تاکنون، هیچ دخالتی در انتخاب‌ گروه ها در بخش غیررقابتی و یا آلبوم ها در بخش رقابتی برای حضور در جشنواره نداشته و نخواهد داشت و تنها پشتیبانی از جلسات داوری را برعهده دارد.

معاون هنری: موسیقی از دغدغه‌های اصلی نظام است

سرپرست دفتر موسیقی ضمن اشاره به اتمام انتخاب آثار و گروه های حاضر در این دوره از جشنواره و داوری آلبوم‌ها در جایزه باربد با اشاره به شرح وظیفه اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌ها، ادامه داد: از سال گذشته که جایزه باربد و بخش رقابتی احیا شد، شرح وظیفه جدیدی به این هیات اضافه شد و آن داوری آلبوم های وارده است.

حسن ریاحی، دبیر سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت امسال و فراگیری کرونا، امور اجرایی جشنواره بسیار خوب و منظم در حال انجام بوده و با همراهی و نظرخواهی از اساتید تلاش داریم جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

در ادامه این جلسه، اعضای هیات انتخاب ضمن گزارشی از کیفیت آثار رسیده به این دوره از جشنواره، پیشنهادات خود را نیز برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره در دوره‌های آتی ارائه دادند. امیرعباس ستایشگر، یکی از اعضای هیئت انتخاب آثار با اشاره به اضافه شدن یک بخش ویژه آهنگسازی به این دوره از جشنواره موسیقی فجر، درباره جزئیات آثار ارسال شده اظهار کرد: پس از فراخوانی که در مهرماه منتشر کردیم، ۱۴۸ گروه برای حضور در بخش غیررقابتی جشنواره و ۱۱۴ آلبوم نیز برای بخش رقابتی جشنواره ثبت‌نام کردند. برخی از گروه‌ها را هیات انتخاب به جشنواره دعوت کرده و برخی هم از طریق فراخوان درخواست حضور داده‌اند.

در بخش پایانی این جلسه، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی و تشکر از زحمات دبیر و اعضای هیات انتخاب آثار و گروه های سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: حضور در چنین جشنواره‌هایی اهمیت زیادی داشته و باعث ایجاد اعتماد به‌نفس در جوانان می شود.

سالاری در ادامه با اشاره به وضعیت و جایگاه موسیقی افزود: یکی از دغدغه هایی که داریم جلوگیری از مستحیل شدن ملودی‌هاست، امروزه با موسیقی‌هایی مواجه می‌شویم که نه از اصالت بومی برخوردار هستند و نه کاملاً به موسیقی کلاسیک وصل شده‌اند. این نوع از موسیقی فقط می‌تواند نیازهای آنی را رفع کند و نمی‌تواند برای طولانی‌مدت در طوفان‌ها ماندگار باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان لزوم بررسی گزارش های مقایسه ای و آسیب شناسی در جشنواره موسیقی فجر درجهت ارتقای کمی و کیفی این جشنواره عنوان کرد: بحث موسیقی، یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است و ما باید این روند را به سمت عمق‌بخشی حرکت بدهیم. این امر یک کار جدی می‌طلبد که برای برطرف کردن مشکلات آن باید همه دست به دست هم بدهیم.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

تاریخ انتشار :۱۹ دی ۱۴۰۰

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم «زالاوا»؛ هوشمندانه و آگاه / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: زالاوا، اولین فیلم بلند ارسلان امیری، فیلم خوب و خوش ساختی است. از نظر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و تدوین و موسیقی بسیار خوب است. فیلمنامه فکر شده و خوبی دارد و بازیگرهایش بسیار توانمند ظاهر شده اند. زالاوا نقد جامعه شناسانه و روانشناختی […]

  • امیر مقاره: ببخشید که برای امرار معاش شغل شریف پیک موتوری را انتخاب کردم

    تریبون هنر: امیر مقاره با انتشار یادداشتی، به صحبت های یک شخصی که در برنامه ای اینترنتی به پیک موتوری بودن او در گذشته انتقاد کرده بود پاسخ داد. به گزارش تریبون هنر، روز گذشته شخصی در یک برنامه اینترنتی، ضمن انتقاد به خوانندگی امیر مقاره در کنسرت هایش، عنوان […]

  • نقد سریال افعی: داستان واقعی یکی از جذاب ترین قاتل های جهان

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال افعی (The Serpant) درباره چارلز سوبراج، یکی از عجیب ترین و کاریزماتیک ترین قاتل های سریالی جهان است. رزمی کار خوش تیپ و به قول برخی افسونگر، که استاد تغییر چهره و جعل اسناد بود و در دهه هفتاد میلادی، ده ها نفر […]

  • نقد سریال بی گناه (The Innocent): تقاص گذشته های پنهان کرده

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: مینی سریال اسپانیایی بی گناه از بهترین سریال های معمایی جنایی یک سال اخیر است فیلمنامه بی گناه (The Innocent) مهم ترین برگ برنده این سریال است. سلسله حوادث داستان در هر قسمت از زاویه دید یکی از شخصیت ها روایت می شود و پیش […]

  • مرضیه برومند و طعنه به بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی

    تریبون هنر: مرضیه برومند با انتشار یادداشتی از مشکلات پیش آمده برای سریال «شهرک کلیله و دمنه» و نمایشی به تهیه کنندگی نوید محمدزاده گلایه کرد. مرضیه برومند در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشته است: نوید محمدزاده . فرشته حسینی زن و شوهری هنرمند و جوان و […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad