Ad


جشنواره موسیقی فجر رسما آغاز شد

تریبون هنر:‌ سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرایی از ارکستر سمفونیک صداوسیما رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش تریبون هنر، نخستین اجرای رسمی جشنواره موسیقی فجر با اجرایی از ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی با اجرای قطعه‌ای از کارل نیلسن در تالار وحدت آغاز شد.
این اجرا در حالی جمعه ـ ۲۲ بهمن ماه ـ به روی صحنه رفت که تاثیرات آغاز موج جدید کرونا بر تعداد تماشاگران حاضر در تالار وحدت مشهود بود.

قرار است در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ۳۰ درصد از صندلی ها بلیت فروشی شود.

بخش دیگر برنامه ارکستر سمفونیک صداوسیما اختصاص داشت به اجرای قطعه خاطرانگیز «پیروزی» اثر همایون رحیمیان که متناسب با فضای جشنواره بود.

جشنواره موسیقی فجر رسما آغاز شد

اما بخش ویژه این ارکستر اجرای آلبوم پوئم سمفونی «سرباز» اثر آرمان مهربان بود که درواقع ادای احترام و یادی از شهید سردارحاج قاسم سلیمانی بود که دراین برنامه منتخبی از این آلبوم با خوانندگی امیرحسین سمیعی به اجرا درآمد. این اثر در ۶ موومان به نام‌های: سرباز، میهن، پیکار، پدر، الله اکبر و فتح تصنیف شده است.

سمیعی تکخوان این اجرا، در جملاتی بیان کرد: حدودا یک ماه قبل همایش «مقام حماسه» به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اجرای ارکسترهای سمفونیک و پاپ مرکز موسیقی و سرود صداوسیما بر روی همین صحنه اجرا شد و کسانی که اطلاع دارند می دانند هجمه های بسیاری از رسانه های معاند انجام گرفت اما امروز این نوازندگان همچنان برروی این صحنه ایستاده اند و سازمی نوازند.

او از ارزش والای این هنرمندان گفت و در ادامه صحبت های خود افزود: «پوئم سمفونی سرباز» را بار دیگر در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر اجرا می کنم و قطعا هرجا که نیاز باشد حمایت خواهم کرد.

جشنواره موسیقی فجر رسما آغاز شد

علی سلاجقه(معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست)، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بهمن نامورمطلق (رئیس فرهنگستان هنر)، محمد رئیس‌زاده(رئیس سازمان نظام پزشکی)، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی(رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران)،علیرضا قزوه (رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما)، محمد اله یاری فومنی رئیس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و حسن ریاحی (دبیرسی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر) از مهمانان این برنامه بودند.

قرار است در بخش دوم مراسم افتتاحیه، ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه برود. نصیر حیدریان رهبر ارکستر ساعاتی قبل از آغاز مراسم به دلیل مثبت شدن تست کرونا مجبور شد در این اجرا حضور نداشته باشد و عرفان وکیلی به عنوان رهبر ارکستر جایگزین او شد.

این جشنواره هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۳ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad