Ad


خاندان گوچی؛ روایت زیبای یک نابودی / یادداشت بابک صحرایی

تریبون هنر _ بابک صحرایی:‌ فیلم «خاندان گوچی» داستان واقعی ظهور و سقوط خانواده گوچی است. فیلمی درباره طمع، حماقت، دروغ و فریبکاری هایی که یکی از برترین و موفق ترین خانواده ها در عرصه مد و لباس را به نابودی می کشاند

خاندان گوچی از نظر هنری فیلم درخشانی نیست اما فیلمی به شدت سرگرم کننده با بازی های جذاب و تصاویری زیبا از نظر طراحی صحنه و لباس است

رایدلی اسکات در ۸۳ سالگی، در سال ۲۰۲۱، بلافاصله پس از «آخرین دوئل»، خاندان گوچی را ساخته است.

لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی که بعدها به بیوه سیاه معروف می شود، بازی بسیار خوبی دارد و می شود گفت با این فیلم، به انتقادها درباره حضورش در عرصه بازیگری، پاسخ مناسبی داده است

آل پاچینو، بعد از مرد ایرلندی اسکورسیزی، بار دیگر فرصت یافته که در کهنسالی، نقشی پدرخوانده مانند را به زیبایی بازی کند.
جرد لیتو هم با گریم خاصش، عالی است و بسیار هم به خاطر بازی اش در این فیلم تحسین شده.

نام «گوچی» به عنوان یک برند مهم و پرطرفدار در حافظه تاریخی مردم تمام دنیا ثبت شده و ارزش فیلمی مثل خاندان گوچی را می شود در روایت حقیقی جذابش با تصویرسازی های منطبق بر اصل واقعه دانست. روایت سرنوشت تلخ خانواده ای که به نیستی می رسند

پس از نمایش فیلم، خانواده آلدو گوچی به شدت از فیلم انتقاد می کنند. آن ها انتخاب آل پاچینو را انتخابی نامناسب برای ایفای نقش پدر خود دانسته اند. هم از نظر شباهت ظاهری چون آلدو گوچی قدی بلند و چشمانی رنگی داشته و هم از نظر شخصیت پردازی. طبق گفته دختر آلدو گوچی، پدرش بیش از پنجاه سال با مدیریت مناسب خود، باعث شکل گیری و اعتبار این برند شده

پاتریزیا رجیانی اما از انتخاب لیدی گاگا بسیار ابراز رضایت کرده است.

رایدلی اسکات در ۸۳ سالگی با ساخت آخرین دوئل و خاندان گوچی نشان داده که هنوز کارگردان بزرگی است که می تواند مخاطب را جذب کند و تحسین منتقدان را برانگیزد

 

نویسنده: بابک صحرایی

منبع: تریبون هنر

 

نقد فیلم آخرین دوئل به کارگردانی رایدلی اسکات

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۹ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:, , , , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad