Ad

با ادای احترام به شجریان و گلپا

مصطفی راغب برای مردم آبادان خواند

تریبون هنر: مصطفی راغب در نخستین کنسرت رسمی‌اش، آهنگ‌های «موی سپید» و «مرغ سحر» را برای ادای احترام به گلپا و شجریان خواند و «موجوع قلبی» از آثار نجوا فاروق، خواننده مطرح موسیقی عرب را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

به گزارش تریبون هنربه نقل از روابط‌عمومی موسسه فرهنگی هنری آوازی‌نو، نخستین کنسرت رسمی مصطفی راغب، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، طی دو سانس برگزار شد.

 

راغب در نخستین اجرای رسمی‌اش، از حضور ارکستری با سازهای پیانو، گیتار، کوارتت زهی، گیتار الکتریک، گیتار نایلون، دیوان، تار، تنبک، پرکاشن، چلو و درامز بهره برد و ۲۰ قطعه برای مخاطبانش خواند.

از جمله اتفاق‌های این کنسرت ادای احترام راغب به گلپا (علی‌اکبر گلپایگانی) بود. او پس از ادای احترام به گلپا، آهنگ «موی سپید» از آثار مشهور این خواننده را اجرا کرد.

 

کنسرت راغب در روزهایی برگزار شد که مصادف با حادثه تلخ فروریختنِ برج متروپل در آبادان بود و او به همین دلیل آهنگ «موجوع قلبی» را اجرا کرد. این آهنگ از آثار مشهور نجوا فاروق، خواننده مطرح موسیقی عرب است. راغب این آهنگ را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

یکی دیگر از اتفاق‌های کنسرت راغب، خواندن قطعه‌ معروف «مرغ سحر» به عنوان پایان‌بندی کنسرت بود. «مرغ سحر» از آثار مرتضی نی‌داوود با شعری از محمدتقی بهار است. این تصنیف در سال‌های اخیر با صدای زنده‌یاد محمدرضا شجریان در سطح وسیعی شنیده شده است.

 

منصور ضابطیان، محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی و… از جمله مهمانان کنسرت راغب بودند.

مصطفی راغب چندی پیش نخستین آلبوم رسمی‌اش؛ «حال نامعلوم» را در تالار وحدت رونمایی کرد.

در نخستین کنسرت رسمی راغب، نوید اسکندر، نوازنده پیانو و رهبر ارکستر بود. مسعود مبینی (گیتار بیس)، حسام علوی (گیتار الکتریک)، شروین شهبازی (گیتار نایلون)، احسان توکل (تار و دیوان)، ارسلان مشروطه (تمبک و ضرب)، امین قاسمی (پرکاشن)، مهرداد صدقی (ویلن)، امیر سام آقایی (ویلن)، آرش ناصرالمعمار (نوازنده ویلن و سرپرست ارکستر زهی)، کوروش کشاورز (ساز چلو) و آشور مرادیان (دارمز) نوازندگانِ این کنسرت بودند.

 

راغب در کنسرتش آهنگ‌های «بی هوا»، «دل دیوونه»، «شالت»، «قطار»، «خوش به حالم»، «همینه عشق»، «دیوانگی»، «تو را که دیدم»، «ای یار»، «دل دیوونه»، «جذاب»، «گره گشا»، «رویا»، «سکوت عاشقانه»، «موجوع قلبی»، «نرو» و «هوای عشق» را خواند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad