Ad

با ادای احترام به شجریان و گلپا

مصطفی راغب برای مردم آبادان خواند

تریبون هنر: مصطفی راغب در نخستین کنسرت رسمی‌اش، آهنگ‌های «موی سپید» و «مرغ سحر» را برای ادای احترام به گلپا و شجریان خواند و «موجوع قلبی» از آثار نجوا فاروق، خواننده مطرح موسیقی عرب را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

به گزارش تریبون هنربه نقل از روابط‌عمومی موسسه فرهنگی هنری آوازی‌نو، نخستین کنسرت رسمی مصطفی راغب، چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، طی دو سانس برگزار شد.

 

راغب در نخستین اجرای رسمی‌اش، از حضور ارکستری با سازهای پیانو، گیتار، کوارتت زهی، گیتار الکتریک، گیتار نایلون، دیوان، تار، تنبک، پرکاشن، چلو و درامز بهره برد و ۲۰ قطعه برای مخاطبانش خواند.

از جمله اتفاق‌های این کنسرت ادای احترام راغب به گلپا (علی‌اکبر گلپایگانی) بود. او پس از ادای احترام به گلپا، آهنگ «موی سپید» از آثار مشهور این خواننده را اجرا کرد.

 

کنسرت راغب در روزهایی برگزار شد که مصادف با حادثه تلخ فروریختنِ برج متروپل در آبادان بود و او به همین دلیل آهنگ «موجوع قلبی» را اجرا کرد. این آهنگ از آثار مشهور نجوا فاروق، خواننده مطرح موسیقی عرب است. راغب این آهنگ را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

یکی دیگر از اتفاق‌های کنسرت راغب، خواندن قطعه‌ معروف «مرغ سحر» به عنوان پایان‌بندی کنسرت بود. «مرغ سحر» از آثار مرتضی نی‌داوود با شعری از محمدتقی بهار است. این تصنیف در سال‌های اخیر با صدای زنده‌یاد محمدرضا شجریان در سطح وسیعی شنیده شده است.

 

منصور ضابطیان، محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی و… از جمله مهمانان کنسرت راغب بودند.

مصطفی راغب چندی پیش نخستین آلبوم رسمی‌اش؛ «حال نامعلوم» را در تالار وحدت رونمایی کرد.

در نخستین کنسرت رسمی راغب، نوید اسکندر، نوازنده پیانو و رهبر ارکستر بود. مسعود مبینی (گیتار بیس)، حسام علوی (گیتار الکتریک)، شروین شهبازی (گیتار نایلون)، احسان توکل (تار و دیوان)، ارسلان مشروطه (تمبک و ضرب)، امین قاسمی (پرکاشن)، مهرداد صدقی (ویلن)، امیر سام آقایی (ویلن)، آرش ناصرالمعمار (نوازنده ویلن و سرپرست ارکستر زهی)، کوروش کشاورز (ساز چلو) و آشور مرادیان (دارمز) نوازندگانِ این کنسرت بودند.

 

راغب در کنسرتش آهنگ‌های «بی هوا»، «دل دیوونه»، «شالت»، «قطار»، «خوش به حالم»، «همینه عشق»، «دیوانگی»، «تو را که دیدم»، «ای یار»، «دل دیوونه»، «جذاب»، «گره گشا»، «رویا»، «سکوت عاشقانه»، «موجوع قلبی»، «نرو» و «هوای عشق» را خواند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۸ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad