Ad


واکنش ریحانه پارسا به جنبش «می تو» زنان سینماگر ایرانی: ما برنده ایم

تریبون هنر: ریحانه پارسا به راه افتادن جریان موسوم به “می تو” در ایران توسط زنان سینماگر، واکنش نشان داد.

به گزارش تریبون هنر، ریحانه پارسا که سال گذشته در مورد تحت تعرض قرار گرفتن در دوران بازیگرای اش، مطالبی را بیان کرد، امروز در واکنش به جنبش “می تو” در ایران و مخالفت برخی سینماگران مرد با این جریان، نوشت:

اما متاسفم که این چراغ روشن شده

و خاموش نخواهد شد

نور به لحظاتی افتاده که در تاریکی وجدان و روح پست فطرتان، عریزه شان به جای شعور نداشته شان تصمیم گرفته بودند

بیش باد این چنین سرگشتگی و تزلزل شما

باشد که هیچ شبی تا ابد از عدم وجود وجدان نتوانید بخوابید

ما برنده ایم

زیرا که این چنین شما همه جیزتان را گذاشته و پیگیر Mee Too و روایاتش هستید

این عالی است

 

در فروردین ماه امسال، حدود ۸۰۰ زن هنرمند و دست‌اندرکار سینما با صدور و امضای «بیانیه زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» خواستار تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به شکایات زنان درباره خشونت های جنسی در سینما شدند و درنهایت تصمیم بر آن شد تا رسیدگی به مطالبات زنان و خشونت و آزار علیه فعالان زن در سینما توسط کمیته مستقل پیگیری شود و برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق، پنج نماینده از دل همین کمپین انتخب شود که ترانه علیدوستی، هانیه توسلی، مارال جیرانی، عزاله معتمد و سمیه میرشمسی به عنوان کمیته پنج نفره انتخاب شدند.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad