Ad


انتقاد علی بحرینی از حواشی جریان آزار جنسی زنان سینماگر: شرم بر شما

تریبون هنر: علی بحرینی در اعتراض به حواشی برخی افشاگری ها درباره آزار جنسی زنان سینماگر و عدم راستی آزمایی آن ها نوشت:

در  جامعه ای که غرق در کم سوادی است و برای پذیرش ساده ترین مفاهیم نوشتاری به رسم شکل و توضیح اضافه نیاز دارید، یک سیرک مضحک راه انداختید تا در نهایت به ما بگویید عبارت «تعرض جنسی» چه گستره بزرگی دارد؟

علی بحرینی در ادامه نوشته است:

یعنی باید باورتان کنیم و بپذیریم که حسن نیت داشته اید و نمی دانسته اید که در جامعه ما، اولین برداشت از عبارت «تعرض جنسی» چیست؟

شرم بر شما

 

به گزارش تریبون هنر، جریان موسوم به می تو ایرانی، در ابتدای راه با معضلاتی مواجه شده است. انتشار برخی یادداشت های افشاگرانه درباره تحت تعرض قرار گرفتن برخی زنان سینماگر، بحث راستی آزمایی این افشاگری ها را به میان آورد. تا جایی که چهره هایی مثل پانته آ بهرام، مستانه مهاجر و هدی زین العابدین در اعتراض به عدم راستی آزمایی این افشاگری ها امضای خود را از بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر پس گرفتند.

 

روز گذشته نیز هیات ۵ نفره رسیدگی به آزار جنسی زنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد صلاحیت راستی آزمایی افشاگری ها را ندارد و اعلام آن ها در صفحه مربوط به بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر به نشانه صحت آن ها نیست. در یادداشت دیروز، ترانه علیدوستی، هانیه توسلی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی که اعضای کمیته پنج نفره هستند به صورت رسمی اعلام کردند:

به دلیل الزامات حقوقی و برای پرهیز از هرگونه خدشه به ادامه مسیر، از این پس این همراهی را به صورت عمومی اعلام نمی کنیم

 

بیشتر بخوانید:

هیات پنج نفره آزار جنسی زنان سینماگر: صلاحیت راستی آزمایی روایت ها را نداریم

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۲ خرداد ۱۴۰۱

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad