Ad

رئیس کمیسیون امنیت ملی: به مردم مقاوم بحرین افتخار می‌کنیم

مراسم رونمایی از مستند «خط قرمز» محصول خانه مستند انقلاب اسلامی برگزار شد

فعال قیام بحرین: در بحرین حق نقد ظلم‌های صدر اسلام را هم نداریم

 

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، آیین رونمایی از مستند «خط قرمز» جدیدترین محصول خانه مستند انقلاب اسلامی با حضور دکتر علاء الدین بروجردی، دکتر راشد الراشد کارشناس مسائل منطقه، و حجت الاسلام و المسلمین سید محسن السندی از رهبران جنبش ۱۴ فوریه بحرین صبح روز شنبه ۱۷ مهرماه در خبرگزاری مهر برگزار شد.
در این مراسم دکتر بروجردی پیرامون قیام مردم بحرین گفت: ما به مردم مظلوم و نستوه بحرین و قیام ایشان افتخار می‌کنیم. چرا که این مردم مقاوم سالهای طولانی است که در راه صراط مستقیم مبارزه با ظلم هستند. و به تعبیر شیخ عیسی قاسم فرهنگ خود را از فرهنگ عاشورایی اباعبدالحسین علیه السلام دریافت کرده اند.
رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماجرای قیام بحرین تجسم عینی مظلومیت در عصر ما است. متاسفانه سالهاست که شجره ملعونه آل سعود با تمام قوا و ساختارهای نظامی خود با عنوان «سپر جزیره» وارد بحرین شده و با همراه داشتن انواع تجهیزات نظامی سنگین خود وارد این موضوع شده اند و آل خلیفه نیز بر خلاف تمام قوانین و مقررات بین المللی اقدام به تغییر تابعیت مردم مبارز بحرینی می‌کنند و در عین حال به مزدوران خود که از کشورهای دیگر وارد بحرین کرده اند، تابعیت بحرینی می‌دهند، که این اقدام در تضاد کامل با مقررات بین المللی است.
دکتر بروجردی خاطر نشان کرد: البته آزادگان این ملت و چهره‌های فعال این قیام در نقاط مختلف دنیا در تلاش هستند تا بتوانند مطلومیت مردم بحررین و خوب ددمنشانه حکومت این کشور را در محاکم جهانی به اثبات برسانند که نمونه آن سندی است که در محکومیت اقدامات این حکومت علیه قیام بحرین در پارلمان اروپا به تصویب رسید که انصافا موفقیت بزرگی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصول دموکراسی حاکم بر این دنیای بی عدالت هم ایجاب می‌کند که مردم هر کشور حق انتخاب و تشکیل مجلس ملی داشته باشند. اما اکنون در بحرین مردم حق چنین چیزی ندارند و مجلسی که قرار است تبلور ملت باشد در حال حاضر یک نهاد کاملا نمایشی است و در واقع با دیکتاتوری در قالب دموکراسی روبرو هستیم.
دکتر بروجردی در پایان گفت: البته نظام جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از قیام مردم مظلوم بحرین را در دستور کار دارد و ما همواره به یاد مردم بحرین هستیم و امیدواریم در آینده شاهد ساخت مجدد و هرچه باشکوهتر میدان لولو بعنوان نماد انقلاب مردم در بحرین باشیم.
سپس احمد شفیعی تهیه کننده مستند «خط قرمز» ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: ما در اواخر این فیلم به حال این روزهای شیخ عیسی قاسم پرداخته ایم، در حال حاضر شیخ عیسی قاسم به عنوان نماد رهبران شیعیان نیازمند حضور مردم در صحنه است در این مدتی که آل خلیفه به شیخ تعرض کرده است مردم از او حمایت کردند، به هرحال در طول تاریخ هرگاه مردم پشت سر رهبران خود ایستاده اند و به مخالفت پرداخته‌اند هیچگاه حکومت ها نتوانستند پای را فراتر بگذارند به همین دلیل در حال حاضر مردم پیگیر موضوع سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم هستند.

شفیعی عنوان کرد: ما وظیفه خود می دانیم که به اتفاقات منطقه بپردازیم و آنها را انعکاس دهیم و تحلیل عمیق تری از وقایع منطقه داشته باشیم من در آخر از زحمات تیم سازنده این اثر تشکر می کنم و باید بگویم ما آن را در ۲ ورژن عربی و فارسی ارایه خواهیم داد.
در ادامه این مراسم دکتر راشد الراشد ضمن تشکر از عوامل ساخت این مستند گفت: انقلاب ما که ۵ و نیم سال است آغاز شده در بدترین وضعیت رسانه ای قرار دارد و متاسفانه شاهد آن هستیم که خواسته‌های انسانی و اولیه مردم بحرین مورد توجه قرار نمی گیرد.
فعال انقلاب بحرین و کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این مستند می‌تواند گوشه ای از مظلومیت قیام مردم بحرین را نشان دهد و امیدوارم که شاهد ترجمه و پخش آن در سطح جهان باشیم. به خصوص آن که کشورهایی هستند که نمی خواهند صدای قیام مردم بحرین به مردم شان برسد که پخش این مستند می‌تواند این خلأ را پر کند.
الراشد تصریح کرد: شاید برای عده ای قابل باور نباشد ولی اختناق در بحرین به نحوی است که در حال حاضر ما حق نقد ظلم‌هایی که در صدر اسلامی روا داشته می‌شد را هم نداریم. دیگر خودتان تصور بکنید که اوضاع نقد حاکمیت امروز چگونه است.
کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: قیام مردم بحرین پر از سوژه‌هایی است که می‌توان آنها را در قالب مستند به نمایش در آورد. در حال حاضر ۵۰۰ کدوک زیر ۱۰۰ سال بحرینی در زندان‌های آل خلیفه هستند، بسیاری از کودکان سلامتی شان را از دست داده اند و بسیاری نیز به شهادت رسیده اند. حتی با زنانی طرف هستیم که به ایشان هتک حرمت شده و شهدای شیرخوار نیز در این قیام کم نبوده اند. در قیام بحرین بسیاری از این دست موضوعات که مسائل کاملا انسانی هستند و می‌توانند جلوه گر مظلومیت مردم بحرین باشند.
حجت الاسلام و المسلمین السندی نیز درباره مستند «خط قرمز» گفت: می‌خواهم یاد کنم از فعالانی که در ساخت این مستند همکاری داشته اند ولی اکنون در بحرین به حکم دادگاه به زندان محکوم شده اند؛ آن هم تنها به جرم حمایت از شیخ عیسی قاسم.
فعال جنبش ۱۴ فوریه بحرین ادامه داد: سابقه مبارزه مردم بحرین با ظلم و استکبار بریتانیا و امریکا به سالهای دور بر می‌گردد و داریم درباره ملتی حرف می‌زنیم که هر چند جغرافیای کوجکی دارد ولی آرمانهای بزرگی را در سر می‌پروراند.
السندی تصریح کرد: ارزش این مستند از این جهت بیشتر می‌شود که در برهه زمانی کنونی پخش می‌شود؛ برهه ای که شیخ عیسی قاسم در آستانه دادگاه است و احتمالا به اخراج از بحرین محکوم شود. که این در حقیقت تشکیک در هویت مردم بحرین است، نه فقط هویت شیخ عیسی قاسم.
السندی در پایان خاطر نشان کرد: امروز جوانانی هستند که دارند از شیخ عیسی قاسم دفاع می‌کنند و تمام عواقب این دفاع را به جان خریده اند. و ما نیازمند حمایت از این افراد هستیم که ساخت مستندهایی نظیر «خط قرمز» از این دسته اقدامات هستند.
در پایان این مراسم نیز احمد شریف زاده کارگردان مستند گفت: حدود ۳ سال و نیم پیش که ساخت این مستند را آغاز کردیم پیشنهاد ساخت آن را به برخی دادیم ولی تنها ارگانی که با ما همراه شد و در مسید تولید این مستند به یاری ما آمد خانه مستند انقلاب اسلامی بود که جا دارد از همکاری ایشان تشکر کنم. نام مستند هم از یکی از شعارهای اصلی مردم بحرین گرفته شده که در آن شعار شیخ عیسی را خط قرمز خود معرفی می کنند.
گفتنی است مستند «خط قرمز» به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی احمد شریف زاده جدیدترین محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است که با حماست سازمان هنری رسانه ای اوج ساخته شده و قرار است در شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شود.

 

تاریخ انتشار :۱۸ مهر ۱۳۹۵

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad