Ad


سالروز تولد مارلون براندو؛ از طغیان بر علیه هالیوود تا هم جنسگرایی

تریبون هنر: مارلون براندو (متولد سوم آوریل ۱۹۲۴) یکی از محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که در پشت دوربین رازهای زیادی داشت و جنجال‌های فراوانی آفرید.
او در طول ۶ دهه فعالیت هنری خود جوایز و دستاوردهای متعددی به دست آورد که از آن جمله می‌توان به دو جایزه اسکار، دو گلدن گلوب و سه جایزه بفتا اشاره کرد.

وی در سال ۱۹۴۴ با بازی در نمایش مامان را به یاد می‌آورم، برای اولین بار روی صحنه تئاتر رفت و در سال ۱۹۴۷ با بازی در نقش استنلی کوالسکی در نمایش اتوبوسی به نام هوس شناخته شد.

مارلون براندو از بازیگری و صنعت هالیوود چندان دلخوشی نداشت و معتقد بود این حرفه حول محور پولسازی می‌چرخد و هیچ کارکرد دیگری ندارد. وی یک بار در این باره گفت: تنها دلیلی که من در هالیوود هستم این است که شجاعت اخلاقی برای رد کردن پولی که در این صنعت وجود دارد را ندارم.

براندو رابطه چندان خوبی با خبرنگاران و پاپاراتزی ها نداشت. وی یک بار چنان به صورت یک پاپاراتزی معروف به نام رون گللا مشت زد که فکش شکست و پنج دندانش خرد شد.

مارلون براندو که در نقش‌های دوران جوانی چون فیلم وحشی (۱۹۵۳)، فوق‌العاده متناسب و چابک بود، در دهه‌های بعدی دچار اضافه وزن شدید شد. براندو این اضافه وزن را با پوشیدن لباس‌های گشاد و تیره پنهان می‌کرد. به همین دلیل هم بود که در فیلم اینک آخرالزمان بیشتر فقط صورت براندو در کادر دوربین است.

به نوشته جیمز براردینلی، منتقد، در فیلم جزیره دکتر مورو (۱۹۹۶) وی تنها حدود ۱۵ دقیقه جلوی دوربین است و در تمام این مدت ابعاد دور کمرش بیشتر از بازی‌ای که ارائه می‌دهد، جلب توجه می‌کند.

 

سالروز تولد مارلون براندو؛ از طغیان بر علیه هالیوود تا هم جنسگرایی

بنابر گزارش‌ها براندو آنچنان عاشق غذا خوردن بود که مویتا، همسر دومش، به یخچال خانه قفل زد تا جلوی پرخوری او را بگیرد اما این بازیگر شبانه دور از چشم همسرش این قفل را شکست و یخچال را خالی کرد

زندگی شخصی براندو همیشه مورد توجه بود. او حداقل ۱۱ فرزند دارد که ۳ تن از آنان به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند. براندو ۳ بار ازدواج کرد و طلاق گرفت، ۲ رابطه جدی داشت و بی‌نهایت رابطه‌هایی که خیلی زود به پایان رسیدند. وی همچنین صراحتا خود را دوجنسگرا می‌دانست. اودر مصاحبه‌ای گفته است:
من همانند بسیاری دیگر از مردان رابطه همجنسگرایانه داشته‌ام و از آن خجالت نمی‌کشم.
در برخی کتاب‌ها در مورد زندگی نامه مارلون براندو به رابطه بین جیمز دین و مارلون براندو و همچنین دیگر روابطش با افرادی چون کری گرانت، لارنس الیویه و راک هادسن اشاره شده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ فروردین ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad