Ad


هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۳ معرفی شدند

تریبون هنر: هیات داوران کن ۲۰۲۳ معرفی شدند.
به گزارش تریبون هنر، پل دانو، بری لارسون، مریم توزانی و عتیق رحیمی از جمله چهره‌هایی هستند که در کنار روبن اوستلوند به عنوان رییس هیات داوران بهترین‌های کن امسال را انتخاب می‌کنند.

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ اسامی هیات داوران خود را اعلام کرد. این در حالی است که پیشتر روبن اوستلوند سازنده «مثلث غم» و برنده نخل طلای سال ۲۰۲۲ به عنوان رییس هیات داوران امسال معرفی شده بود.

اعضای هیات داوران شامل این چهره‌هاست: پل دانو و بری لارسون بازیگر آمریکایی، مریم توزانی کارگردان مراکشی، دنیس منوشه بازیگر فرانسوی، رونگانو نیونی فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی-زامبیایی، عتیق رحیمی نویسنده و کارگردان افغان، دمیان شیفرون کارگردان و فیلمنامه‌نویس آرژانتینی و جولیان دوکورنا کارگردان فرانسوی برنده نخل طلای ۲۰۲۱ برای فیلم «تیتان».

هیات داوران برنده جایزه نخل طلای امسال را از میان ۲۱ فیلم حاضر در بخش رقابتی انتخاب می‌کنند. برنده جوایز ۲۷ ماه می در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

بیشتر اعضای هیات داوران پیشتر با فیلم‌های‌شان در جشنواره کن حضور داشته‌اند.

اولین فیلم بلند تحسین‌شده توزانی با عنوان «آدام» در بخش نوعی نگاه جشنواره نمایش داده شد و در فهرست کوتاه اسکار قرار گرفت، در حالی که منوشه در «لعنتی‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو که در بخش رقابتی سال ۲۰۰۹ حضور داشت، بازی کرده است. اولین فیلم بلند نیونی با عنوان «من یک جادوگر نیستم» هم در کن به نمایش درآمد و فیلم اقتباسی از کتاب «زمین و خاکستر» رحیمی که توسط خود وی ساخته شد در جشنواره سال ۲۰۰۴ به نمایش درآمد.

«قصه‌های وحشی» شیفرون هم در کن ۲۰۱۴ جریان‌ساز شد و همین حرف درباره درام سوررئالیستی دوکورنا با عنوان «تیتان» در سال ۲۰۲۱ هم صادق است.

دانو هم ۲ فیلم در کن داشته و بازیگر «جوانی» پائولو سورنتینو و «اوکجا» بونگ جون هو بوده است. با این حال بری لارسون، ستاره «کاپیتان مارول» علیرغم بازی در بسیاری از فیلم‌های مستقل، به نظر می‌رسد چهره تازه‌واردی برای کن باشد. وی تابستان امسال با «سریع ایکس» و «درس‌های شیمی» دیده خواهد شد.

اوستلوند رییس هیات داوران هم پای ثابت جشنواره کن است و تاکنون ۲ بار برای «مثلث غم» در سال ۲۰۲۲ و «میدان» در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه اصلی جشنواره شده است. وی اولین سوئدی است که در ۵۰ سال اخیر ریاست هیات داوران را برعهده می‌گیرد.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه می (۲۶ اردیبشهت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad