Ad


کنسرت‌ خوانندگان ایرانی در کانادا و اروپا؛ از قربانی و شجریان تا یاسینی و حاجیلی

تریبون هنر: برخی از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ماه‌های آینده کنسرت‌ هایی را در کانادا و بعضی از شهرهای اروپایی برگزار می‌کنند.

به گزارش تریبون هنر، تور کنسرت‌های علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی از ۱۶ اردیبهشت تا ۲۶ تیرماه در شهرهای مختلف کشور از جمله گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان، جزیره کیش و تهران برگزار شد، این رویداد پس از ۳۰ اجرا در کاخ موزه سعدآباد تهران به پایان رسید و قرار است تور کنسرت‌های قربانی در کانادا، استرالیا و اروپا برگزار شود.

 

قربانی در این باره در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته است: «باعث افتخار است که بعد از تور کنسرت‌های ایران اکنون فرصتی دست داده تا در خدمت هموطنان عزیز در کانادا باشیم. این کنسرت‌ها در دو هفته اول نوامبر۲۰۲۳ در کانادا برگزار خواهد شد. کنسرت ونکوور در سالن اُرفیوم در تاریخ ۵ نوامبر و کنسرت تورنتو در تاریخ ۱۱ نوامبر در سالن مریدیان برگزار خواهد شد.

بلیت فروشی این کنسرت‌ها در تاریخ ۲۳ جولای ساعت ۳ عصر به وقت محلی از سایت‌های اعلام شده آغاز خواهد شد. اطلاعات تکمیلی در مورد دیگر کنسرت‌های این تور در کانادا، استرالیا و اروپا به زودی اعلام خواهد شد.»

براین اساس کنسرت علیرضا قربانی پنجم نوامبر (۱۴ آبان) در سالن اُرفیوم ونکوور و ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در سالن مریدیان تورنتو برگزار خواهد شد. مدیریت هنری این اجراها را حسام ناصری بر عهده دارد.

 

کنسرت همایون شجریان دیگر خواننده موسیقی سنتی قرار است با همراهی ارکستر «سیاوش»، ۳۰ آگوست (هشتم شهریور) در شهر استانبول ترکیه و یکم سپتامبر (دهم شهریور) در شهر آمستردام هلند برگزار شود.

همچنین این خواننده دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) در شهر فرانکفورت، سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در شهر برلین آلمان و هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در استکهلم و نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) در گوتنبرگ سوئد، دهم سپتامبر (۱۹ شهریور) در کپنهاگ دانمارک و دوم اکتبر (دهم مهر) در دوسلدورف آلمان روی صحنه می‌رود.

 

تور کنسرت اروپایی گروه «ماه» با عنوان «به یاد استاد» با ادای دینی به زند ه یاد استاد محمدرضا شجریان خسروِ آواز ایران به سرپرستی و آهنگسازی استاد مجید درخشانی و خوانندگی وحید تاج ۲۸ جولای تا ششم آگوست (ششم تا ۱۵ مرداد) برگزار می‌شود.

مجید درخشانی (نوازنده تار و سه تار)، مهرداد ناصحی (کمانچه)، امین گلستانی (عود)، جمشید صفرزاده (سنتور) و مصطفی نریمانی (دف و دایره) نوزاندگان این کنسرت هستند.

گروه «ماه» ۲۸ جولای (ششم مرداد) در شهر لوبک آلمان، ۲۹ جولای (هفتم مرداد) در کپنهاگ دانمارک، ۳۰ جولای (هشتم مرداد) در هایدلبرگ و ۳۱ جولای (نهم مرداد) در زاربروکن، سوم آگوست (۱۲ مرداد) در کایزرسلاوترن آلمان، چهارم آگوست (۱۳ مرداد) در لوکزامبورگ، پنجم آگوست (۱۴ مرداد) در فرانکفورت و ششم آگوست (۱۵ مرداد) در کلن آلمان به روی صحنه خواهد رفت.

 

علی یاسینی، سهراب پاکزاد، رضا بهرام و امید حاجیلی نیز در بعضی از شهرهای کانادا کنسرت‌هایی را برگزار خواهند کرد؛ یاسینی ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) در تورنتو، پاکزاد ۱۸ و ۱۹ آگوست (۲۷ و ۲۸ مرداد) در تورنتو و ۲۶ آگوست (چهارم شهریور) در ونکوور کانادا به روی صحنه خواهند رفت.

 

همچنین تور کنسرت‌های رضا بهرام یکم، دوم، سوم، نهم سپتامبر (۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۸ شهریور) در شهرهای تورنتو، ونکوور، کَلگْری و مونترال کانادا برگزار می‌شود و امید حاجیلی نیز یکم و سوم دسامبر (دهم و ۱۲ آذر) در تورنتو و ونکوور کانادا به روی صحنه می‌رود.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۳ مرداد ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad