Ad


ابوالفضل پورعرب نمایش «اتللو» را روی صحنه می‌برد

تریبون هنر: ابوالفضل پورعرب انتخاب بازیگرانش را برای اجرای نمایش «اتللو» نوشته ویلیام شکسپیر آغاز کرد.

به گزارش تریبون هنر، بعد از ۲۰ سال ابوالفضل پورعرب نمایش اتللو را در تالار وحدت به اجرا می گذارد. او از سال گذشته این را نمایش را برای اجرا آماده می‌کرد؛ ولی به دلیل تغییرات در تاریخ اجراهای تالار وحدت، زمان‌بندی در نظر گرفته شده است تا گروه نمایشی اتللو به کارگردانی پورعرب ۴۰ شب روی صحنه باشد.

ابوالفضل پورعرب سال‌ها قبل در دهه ۸۰ ، نمایش «خسیس» نوشته مولیر را هم در تالار وحدت کارگردانی کرده بود و از همان زمان قصد اجرای اتللو را هم داشت اما نزدیک به ۲۰ سال اجرای این کار به تعویق افتاد.

علیرضا تقی‌پور که مسئولیت تهیه کنندگی این نمایش را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا گفت: در حال حاضر پورعرب بازیگران این تئاتر را انتخاب می کند و فعلا عوامل این نمایش به طور رسمی معرفی نشده‌اند.

تقی پور افزود: آقای پورعرب تقریبا بازیگران اصلی این نمایش را انتخاب کرده و با تکمیل شدن عوامل گروه، تمرینات این نمایش آغاز می شود. انشالله تا قبل از سرگیری فیلمبرداری فیلم مستند سگ بتوانیم این نمایش را به دید عموم بگذاریم.

ابوالفضل پورعرب بازیگر و کارگردان ۶۲ ساله سینما که بیش از چهار دهه است در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و نقش‌آفرینی در حدود ۵۰ فیلم را تاکنون در کارنامه خود ثبت کرده است. بسیاری از این فیلم‌ها همچون «عروس»، «نرگس»، ‌ «چهره»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه» و «مردی شبیه باران» از جمله آثار ماندگار سینمای ایران هستند.

سریال نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی نیز از جمله کارهای پربیننده پورعرب در سال‌های اخیر بوده است. او در فیلم توقیفی کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری هم بازی کرده و فیلم غیبت موجه با بازی او که به کارگردانی عباس رافعی ساخته شده، پس از چهار سال هنوز موفق به گرفتن پروانه نمایش نشده است.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۴ شهریور ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad