Ad

اعتراض احمد نجفی و پاسخ همایون اسعدیان

احمد نجفی: در شوای صنفی را گِل می گیرم / همایون اسعدیان: اثبات کند که خلاف قوانین عمل کردیم

اعتراض احمد نجفی به زمان اکران فیلم «من یک ایرانی ام» است که تهیه کنندگی اش را بر عهده دارد

تریبون هنر: امروز ویدیویی از احمد نجفی در راهروی وزارت ارشاد منتشر شد که در حال تهدید شورای صنفی نمایش است. و در اعتراض به اکران فیلم «من یک ایرانی ام» می گوید: «من در این شورا رو گل می گیرم. از امروز تحصن غذا می کنم. من تا این شورای صنفی کثیف رو از بین نبرم ول نمی کنم. من بابای اینا رو درمیارم. این شورا غیرقانونیه. این شورا ظالمه»

اعتراض احمد نجفی به زمان اکران فیلمی است که تهیه کنندگی اش را بر عهده دارد. فیلم «من یک ایرانی ام» در ابتدای بهمن ماه اکران شده و زمانی از اکرانش با برگزاری جشنواره فیلم فجر تداخل پیدا می کند و این ادعا وجود دارد که به فروش فیلم لطمه وارد می شود

 

همایون اسعدیان: این ادبایت لومپنی را بلد نیستم، اثبات کند که خلاف قوانین عمل کردیم

اما همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش در پی اعتراض تهیه‌کننده فیلم «من ایرانی‌ام » در پاسخ به سوال ایسنا که آیا قانون شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه فیلم‌ها بعد از جشنواره اکران شوند و اکران آنها تا عیدنوروز ادامه پیدا کند، تغییر کرده است؟ گفت: اصلا ما چنین قانونی نداشتیم و این قانون یعنی اینکه؛ عملا بهمن و اسفند ماه را از چرخه‌ی اکران خارج کنیم که برای ما روش منطقی نیست.

او یادآور شد: هر فیلمی حق دارد طبق قانون شورای صنفی نمایش ۷ هفته در بهار و تابستان و ۱۰ هفته در پاییز و زمستان اکران شود و اگر کف فروشش حفظ شود،اکرانش ادامه پیدا خواهد کرد.

اسعدیان در پاسخ به اینکه طی دو هفته‌ی گذشته درباره‌ی تغییرات آیین‌نامه شورای صنفی نمایش خبرهایی منتشر شده است توضیح داد: چون طبق روال هر ساله قرار شد؛ تغییراتی در آیین نامه شورای صنفی نمایش اتفاق بی‌افتد و در پی آن تکلیف سرگروه‌های نمایش براساس تغییرات آن آیین‌نامه مشخص می‌شود که روند قابل پیش بینی نیست بنابراین قرار شد قراردادها عید را فعلا ثبت نکنیم.

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به اعترضات اخیر احمد نجفی تهیه‌کننده فیلم «من ایرانی ام» گفت: اینقدر دوستان مطالب نادرست مطرح می‌کنند و سوتفاهم ایجاد می‌کنند که لازم است ما برخی قوانین را دوباره یادآور بشویم. ما طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، عنوانی مثلا تحت عنوان «اکران عید فطر» نداریم. فیلم‌ها وقتی می‌آیند قرارداد اکران‌شان را می‌بندند، در قرارداد تاریخ اکران مشخص نیست بلکه در قراردادشان درج می‌شود بعد از اکران فلان فیلم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تعویض اکران هر فیلم با توجه به کف فروش آن است،ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که فیلم بعدی دقیقا چه تاریخی اکران می‌شود بنابراین در مرحله‌ی ثبت قرارداد هیچ تاریخی درج نمی‌شود و وقتی کف فروش فیلمی بی‌افتد، اکران فیلم بعدی آغاز می‌شود.

اسعدیان با اشاره به حواشی اکران فیلم «من ایرانی‌ام» یادآور شد: براساس همین روال که اعلام کردم،قرارداد اکران این فیلم بعد از فیلم «خانه کاغذی» بود که هفته‌ی گذشته این فیلم از کف فروش افتاد و باید فیلم «من ایرانی ام» طبق قراردادش برای دو هفته اکران می‌شد اما پخش‌کننده و تهیه‌کننده فیلم، هفته‌ی گذشته فیلم را بدون هیچ دلیلی اکران نکردند و حالا این هفته نیز بدون هیچ نامه کتبی اعلام می‌کنند که ترجیح‌شان این است که اکران به تاخیر بی‌افتد و بعد از جشنواره اکران بکنند.

او یادآور شد: این درحالی است که قرارداد اکران این فیلم برای بعد از فیلم «خانه کاغذی» ثبت شده و طبق قانون شورا اگر طبق قراردادشان فیلم را اکران نکنند، قرارداد اکران فیلم‌شان به سال بعد موکول می‌شود و ما هم اگر این هفته چهارشنبه فیلم را اکران نکنند،قطعا جایگزین آن فیلمی خواهیم گذاشت.

رئیس شورای صنفی نمایش در پایان گفت: با توجه به ادعاهای آقای نجفی ،خواهان این هستیم که ایشان اثبات بکنند که ما برخلاف آیین نامه شورا رفتار کردیم. ادبیات ایشان بگونه‌ای است که به شخصه این ادبایت لومپنی را بلد نیستم.

اسعدیان در پاسخ به سوال دیگر مبنی براینکه فیلم مجید مجیدی و جلیلوند برخلاف اظهارات شما برای‌شان تاریخ نمایش خورده است که از ۲۵ بهمن ماه اکران می‌شود،گفت: برخی قراردادهای اکران، فیکس است مثلا «عشقولانس» تا بعد از جشنواره قرارداد دارد بنابراین تاریخ بعدی اکران، استثناء مشخص می‌شود.

تاریخ انتشار :۱۰ بهمن ۱۳۹۶

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad