Ad


کرونا ۲ میلیارد دلار سود نصیب «نتفلیکس» کرد

تریبون هنر: در بیش از یک سالی که جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اغلب مشاغل دچار ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری شدند اما در این میان خدمات اینترنتی به ویژه آن‌هایی که در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کنند و در رأس آن‌ها شرکت‌های پخش فیلم و سریال، بیشترین سود را از دوران کرونایی جهان به دست آوردند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از الجزیره، شبکه پخش اینترنتی نتفلیکس طبق آماری که برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده، بیش از دو میلیارد دلار سود داشته است. همچنین این شبکه تعداد بی سابقه‌ای از مشترکان از سراسر جهان را به دست آورده که تعداد آن‌ها به ۲۰۴ میلیون کاربر می‌رسد؛ ۳۶ میلیون کاربر از این تعداد تنها در سال گذشته میلادی به مشترکان نتفلیکس اضافه شده‌اند.

نتفلیکس در سالی که گذشت رقابت سختی را با شرکت‌های تولیدکننده فیلم و سریال داشت، چراکه در سال‌های اخیر اغلب کمپانی های بزرگ تولیدی فیلم و سریال به فکر گسترش پخش اینترنتی آثار خود افتاده‌اند؛ آثاری که تا پیش از این جزو محتوای اصلی شبکه نتفلیکس محسوب می‌شدند. دیزنی، وارنر مدیا و ان بی سی یونیورسال جزو شرکت‌هایی هستند که آثارشان را اینترنتی در دسترس مخاطبانشان قرار می‌دهند.

به سبب همین رقابت و گسترش شبکه‌های پخش اینترنتی و نیز خارج شدن انحصار پخش تعدادی از برنامه‌ها و فیلم‌ها از نتفلیکس، کارشناسان وال استریت پیش بینی کرده بودند که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ ، نتفلیکس بیش از ۶ میلیون مشترک جدید نداشته باشد اما با اضافه شدن بیش از ۸ میلیون مشترک جدید به این شبکه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، نتفلیکس از رقم پیش بینی شده عبور کرد.

نتفلیکس از حضور مردم در خانه به سبب قرنطینه‌های اجباری در سراسر دنیا استفاده کرده و با تولید و پخش سریال‌های همچون «تاج» و «گامبی وزیر» توانست بیننده‌های زیادی را به دست بیاورد.


این شبکه اینترنتی پس از آنکه قیمت اشتراکش را افزایش داد در آمریکا شانسش برای افزایش محبوبیت کاهش پیدا کرد اما در همان حال متوجه مشترکانی از سراسر دنیا شده و به تولید فیلم و سریال برای کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی روی آورد. نتفلیکس در همین راستا سریال «ماوراء الطبیعه» را برای مصری ها ساخت.

در اواخر سال ۲۰۲۰، ۸۳ درصد از مشترکین جدید نتفلیکس خارج از آمریکا و کانادا و از کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقا بودند.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از برتری های نتفلیکس نسبت به دیگر رقبایش بودجه زیادی است که برای تولید آثار در اختیار دارد؛ نتفلیکس با این بودجه‌های کلان می‌تواند تعداد زیادی فیلم و سریال را تولید کرده و از رقبایش پیشی بگیرد. بر همین اساس گفته شده نتفلیکس برای سال ۲۰۲۱، ۷۱ فیلم تولید می‌کند؛ این یعنی نتفلیکس در سال پیش رو حداقل در هر هفته یک فیلم جدید برای انتشار دارد.

هر چند ممکن است این صدرنشینی برای شبکه نتفلیکس ادامه دار باشد اما ورود رقبای جدید می‌تواند به منزله چالشی برای این شبکه تلقی شود.

 

تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • ناصرالدین شاه

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: دوازدهم اردیبهشت، ۱۲۵ سال از کشته شدن ناصرالدین شاه گذشت. پادشاهی که عیاشی اش باعث رونق عکاسی و نقاشی و حتی موسیقی در دوران پنجاه ساله سلطنتش شد. قبله عالم علاقه اش به عکاسی را با عکس انداختن از زنان حرمسرایش آغاز کرد. در ادامه […]

  • ربه کا

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: در اوائل فیلم «ربه کا» جوآن فونتین به لارنس الیویه می گوید: من دلم می خواست دستگاهی اختراع می کردم که خاطره رو نگه می داشت. مثل عطر توی شیشه و این خاطره هرگز محو نمی شد و من هروقت دلم می خواست می تونستم […]

  • دختر لر

    تریبون هنر _ فریدون جیرانی: امروز دهم اردیبهشت سالروز درگذشت «صدیقه سامی نژاد» اولین بازیگر زن تاریخ سینمای ایران است. همه فکر می کردند زمان بسیاری از درگذشت روح انگیز (صدیقه) سامی نژاد می گذرد، در حالی که او سال ۷۶ فوت کرد. شخصی به دفتر هفته نامه سینما به […]

  • بابک صحرایی اسکار 2021

    تریبون هنر: با مشخص شدن برنده های اسکار ۲۰۲۱، بابک صحرایی نوشت: مراسم اسکار امسال نمایش جالبی از پیروزی تجربه بر نیروی جوانی بود. آنتونی هاپکینز در ۸۳ سالگی دومین اسکار خود را برای بازی در فیلم پدر به دست آورد. او برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. […]

  • رامبد جوان
    توقّع بیشتری داشتیم آقای جوان
    یادداشت سید محمد کاظمی

    تریبون هنر: به انتخاب رامبد جوان برای فضای سریال نمایش خانگی اش احترام می گذارم و اعتراف هم می کنم که او باز هم نشان داده کارگردان خوبی ست ، ولی آیا این حقّ ما نیست که انتظارات متفاوت تری را از سازنده شاهکاری چون “ورود آقایان ممنوع”داشته باشیم؟! رامبد […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad