Ad


کرونا ۲ میلیارد دلار سود نصیب «نتفلیکس» کرد

تریبون هنر: در بیش از یک سالی که جهان با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اغلب مشاغل دچار ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری شدند اما در این میان خدمات اینترنتی به ویژه آن‌هایی که در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کنند و در رأس آن‌ها شرکت‌های پخش فیلم و سریال، بیشترین سود را از دوران کرونایی جهان به دست آوردند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از الجزیره، شبکه پخش اینترنتی نتفلیکس طبق آماری که برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده، بیش از دو میلیارد دلار سود داشته است. همچنین این شبکه تعداد بی سابقه‌ای از مشترکان از سراسر جهان را به دست آورده که تعداد آن‌ها به ۲۰۴ میلیون کاربر می‌رسد؛ ۳۶ میلیون کاربر از این تعداد تنها در سال گذشته میلادی به مشترکان نتفلیکس اضافه شده‌اند.

نتفلیکس در سالی که گذشت رقابت سختی را با شرکت‌های تولیدکننده فیلم و سریال داشت، چراکه در سال‌های اخیر اغلب کمپانی های بزرگ تولیدی فیلم و سریال به فکر گسترش پخش اینترنتی آثار خود افتاده‌اند؛ آثاری که تا پیش از این جزو محتوای اصلی شبکه نتفلیکس محسوب می‌شدند. دیزنی، وارنر مدیا و ان بی سی یونیورسال جزو شرکت‌هایی هستند که آثارشان را اینترنتی در دسترس مخاطبانشان قرار می‌دهند.

به سبب همین رقابت و گسترش شبکه‌های پخش اینترنتی و نیز خارج شدن انحصار پخش تعدادی از برنامه‌ها و فیلم‌ها از نتفلیکس، کارشناسان وال استریت پیش بینی کرده بودند که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ ، نتفلیکس بیش از ۶ میلیون مشترک جدید نداشته باشد اما با اضافه شدن بیش از ۸ میلیون مشترک جدید به این شبکه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، نتفلیکس از رقم پیش بینی شده عبور کرد.

نتفلیکس از حضور مردم در خانه به سبب قرنطینه‌های اجباری در سراسر دنیا استفاده کرده و با تولید و پخش سریال‌های همچون «تاج» و «گامبی وزیر» توانست بیننده‌های زیادی را به دست بیاورد.


این شبکه اینترنتی پس از آنکه قیمت اشتراکش را افزایش داد در آمریکا شانسش برای افزایش محبوبیت کاهش پیدا کرد اما در همان حال متوجه مشترکانی از سراسر دنیا شده و به تولید فیلم و سریال برای کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی روی آورد. نتفلیکس در همین راستا سریال «ماوراء الطبیعه» را برای مصری ها ساخت.

در اواخر سال ۲۰۲۰، ۸۳ درصد از مشترکین جدید نتفلیکس خارج از آمریکا و کانادا و از کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقا بودند.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از برتری های نتفلیکس نسبت به دیگر رقبایش بودجه زیادی است که برای تولید آثار در اختیار دارد؛ نتفلیکس با این بودجه‌های کلان می‌تواند تعداد زیادی فیلم و سریال را تولید کرده و از رقبایش پیشی بگیرد. بر همین اساس گفته شده نتفلیکس برای سال ۲۰۲۱، ۷۱ فیلم تولید می‌کند؛ این یعنی نتفلیکس در سال پیش رو حداقل در هر هفته یک فیلم جدید برای انتشار دارد.

هر چند ممکن است این صدرنشینی برای شبکه نتفلیکس ادامه دار باشد اما ورود رقبای جدید می‌تواند به منزله چالشی برای این شبکه تلقی شود.

 

تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص وقتی برای شخصی شناخته شده رخ می‌دهد. به گزارش تریبون هنر، گرچه بسیاری از سلبریتی‌ها سرنوشت تراژیکی داشته‌اند، اما بررسی‌های […]

  • فیلم آسمان غرب

    تریبون هنر: «آسمان غرب» پس از سال‌ها در سینمای ایران در قالب یک اکشن جنگی، هوایی، روایتی قهرمان‌محور از حماسه‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان کبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روزهای نخست و غافلگیرانه شروع جنگ در غرب کشور برای حفظ وطن به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام، امیرحسین […]

  • فیلم پرویزخان

    تریبون هنر: بعد از مدت ها بار دیگر نوبت به یک فیلم سینمایی ورزشی رسیده ؛ فیلم «پرویز خان» ساخته علی ثقفی که برشی است از زندگی زنده یاد پرویز دهداری، مرد اخلاق فوتبال ایران. خوشبختانه این فیلم در چهل و دومین جشنواره فجر توانست جوایز یادی کسب کند. حافظه […]

  • ناصرالدین‌شاه؛ دستاویز جدید ساسی‌مانکن برای وایرال شدن

    تریبون هنر: هدیه عید امسال «ساسی‌مانکن» به طرفدارانش قطعه‌ای است به سیاق آهنگ‌های پنج سال گذشته‌اش، مملو از تکیه‌کلام‌های بی‌پروای جنسی که این روزها با توسل به گریم‌های مشابه دو شخصیت تاریخی و ساخت کلیپی بی‌ربط به آنچه می‌خواند، در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است.   […]

  • نگاهی به فیلم «دروغ‌های زیبا» ساختۀ مرتضی آتش‌زمزم

    تریبون هنر: فیلم «دروغ‌های زیبا» در بازتاب همزیستی فرهنگی میان دو خانوادۀ مسلمان و بودایی، جاذبۀ خاص خودش را دارد و در روایت آن موفق بوده است. این همزیستی و دوستی و نزدیکی تا جایی است که شاید مدت‌ها متوجه نشویم، این دو خانواده از دو کیش و آیین متفاوت‌اند. […]

Ad
Ad
Ad
Ad