Ad


پیام معاون امور هنری ارشاد در آستانه جشنواره تئاتر فجر

تریبون هنر: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی برای اهالی تئاتر و در آستانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، تئاتر ترسیم و تجسم خردمندی خواند.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، سید مجتبی حسینی – معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – در پیامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در آستانه برگزاری این رویداد نوشت:
«رویدادهای هنر» به روایت روزگار خویش، متعهدند و هنرمندان، مورّخان سلیمی هستند که نفس‌ به نفس، در آیینه‌ی آثارشان، زایای زیبایی‌ها و زشتی‌زُدای عصر خویش‌اند. دقیقه‌ها و دغدغه‌های این معاصرت، میراث بی‌زوالی‌ست که دیروز و امروز را به فردا گزارش می‌کند که انسان به اوراق و اوراد هنر، قرن‌ها، به آگاهی زیسته و به مصادره‌ی فضیلت‌ها کوشیده است.
تئاتر، ترسیم‌ و تجسّم این خردمندی است. کهن‌هنری که به نقش و نطق و نور و نوا، گریزگاه دانایی و صحنه‌ی مسئولیت فردی و اجتماعی‌ست. کوهساری مرتفع که به پژواک راستی و رستگاری در گفت و گوست و در هول شدائد و بیم بلایا، بشارت‌گوی امید و نوید بوده است. این جان‌آگاهی و حکمت، سرشت و سرنوشتی سزاوار برای هنرمند رقم می‌زند که نکته به نکته در جهان خویش و دیگران، جویای خوش‌احوالی و تعالی انسان باشد که مقصد و مقصود هنر، نمایش جلال و جمال آدم خلیفه‌الله‌ست. مقصور کردن توان تئاتر در طرح موضوعات محدود، جفای به تئاتر است که ناگفته آشکارست که هنر دردجوی و درمان‌بخش است.
سی و نهمین دوره‌ جشنواره‌ تئاتر فجر در هنگامه‌ای به وقوع می‌پیوندد که انسان رنجور از کرونا، دیگرگونه‌زیستنی را تجربه می‌کند که به دوری، ناگزیر و به چاره‌جویی این بلا حیران است. در چنین احوالی، تئاتر به تداوم حیات می‌اندیشد و به اشتیاق و به دشواری، مرهم مردمانی‌ست که آرزومندانه چشم در چشم هنرمندان داشته‌اند که بوی بهبود ز اوضاع جهان بشنوند.
به سزاواری ستایش‌گر فرهیختگان هنرمندی هستم که در خجسته‌روزگار فجر، به کیمیای هنر، سلامت خویش را به سعادت مخاطبان خویش پیوند زده‌اند و رسم و رسالت هنر را زنده نگاه داشتند و با فروتنی ثناگوی متولیان شریفی هستم که به جد و جهد ‌و با بسیار مراقبت‌ها و با تدارک و نواندیشی‌های اجرایی، امروز را غنیمت دانستند و آزمون خدمت خویش را برومند و آبرومند پشت سر گذاردند. به این جد و جهد از آن رو ایمان دارم که علاوه بر همه‌ی این سخت‌کوشی‌ها و تدارک، به مرور تجربیات دور و نزدیک جهان و شناسایی شایسته‌ترین شیوه‌های اجرایی، قدم از قدم برداشتیم و اکنون سربلندیم که بیش از بضاعت خویش به هموار کردن راه در پیش هنرمندان ارجمند کوشیده‌ایم که به هر مایه امیدواریم مقبول پروردگار هنر و مطلوب این روزگار باشد.»

همچنین روابط عمومی این برنامه، از اجرای دو نمایش با موضوع ترور شهدای هسته‌ای در بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی جشنواره فجر سی‌ونهم خبر داد.

«روز آرمیتا» به نویسندگی فاطمه رادمنش و کارگردانی علی محمد رادمنش و «ترور آفتاب» نوشته هومن روح تافی و به کارگردانی مرتضی اسدی‌مرام عنوان آثاری است که در بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شوند.
این دو اثر با موضوع ترور شهدای هسته‌ای در این دوره از رویداد میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان هستند. «روز آرمیتا» روزهای شنبه ۱۸ و یکشنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۸ مقابل تالار وحدت به صحنه می‌رود.
«ترور آفتاب» نیز روزهای شنبه ۱۸ و یکشنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود. نمایش‌های «روز آرمیتا» و «ترور آفتاب» همچنین به ترتیب روزهای شنبه ۱۸ و یکشنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۱:۳۰ در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) اجرا دارند.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه ۱۱ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار :۱۰ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad