Ad


برگزیدگان چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

گزارش کامل در تریبون هنر

تریبون هنر: مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندانی همچون قطب الدین صادقی، ایرج راد، اسماعیل خلج، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی و …. شامگاه سه شنبه ۲۶ بهمن ماه بدون هیچ تاخیری راس ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد.

 

در اوایل مراسم با حضور محمود سالاری، معاون هنری، قادر آشنا و حسین مسافر استانه، دبیر جشنواره از همراهی دکتر ظفر، مدیر کل رفاهی وزارت ارشاد، دکتر هاشمی، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و مهدی افضلی، مدیر عامل بنیاد رودکی تقدیر شد.

در بخشی از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر که با پخش تصاویری از اجرای سرود مشهور الله الله به خوانندگی رضا رویگری، همراه بود از این هنرمند پیشکسوت تقدیر شد.
رویگری با حضور روی صحنه و ابراز خرسندی از دریافت این تندیس در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنرمندان تئاتر، لوطی تر از هنرمندان سینما هستند. این جشنواره هم، برای ما ارزش دیگری دارد و امیدوارم هر سال در کنار هم و در کنار بچه های شهرستان برگزاری آن را جشن بگیریم.

حاضرین برای دقایق متمادی رضا رویگری را تشویق کردند.

سپس با پخش تیزری از هنرمندان درگذشته سال ۱۴۰۰ یاد شد و در ادامه با پخش تصاویری، یاد سردار قاسم سلیمانی گرامی داشته شد.

در ادامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری، جایزه بخش سردار وطن را به نمایش “روزگار سرد” به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقز اهدا کردند که نماینده این گروه، هدیه را دریافت کرد.

در این برنامه محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی یاد شهدای کشور و سردار سلیمانی را گرامی داشت و از اهالی هنر تشکر کرد که با وجود بیماری کرونا و تعطیلی مکرر فعالیتهای هنری، اجازه ندادند مشکلات ، فعالیتهای هنری را تعطیل کند بلکه چراغ این فعالیتها را روشن نگه داشتند.
او با اشاره به برگزاری افتتاحیه جشنواره در یزد، از این اتفاق به عنوان رویدادی ویژه یاد کرد.

در بخش دیگری از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر ، جوایز برگزیدگان بنیاد شهید به شرح زیر اهدا شد:
گروه نمایش ” سگک” به کارگردانی رضا بهرامی

رضا بهرامی پس از دریافت جایزه خود آن را تقدیم به شهدا کرد و گفت: «شهدایی که اگر نبودند خیلی از ما و خیلی از مسئولان اینجا حضور نداشتیم. بودجه جشنواره تئاتر ما ۹ میلیارد تومان است اما بودجه یک فیلم سی میلیارد؛ باعث تأسف است که تئاتر به عنوان مادر هنرها، یتیم مانده است. امیدوارم این مسأله اورژانسی را جامعه هنری به عنوان زنگ خطری به صدا دربیاورند.»

نمایش ” مصریه” به کارگردانی اکبر آیین

تقدیر از هنرمند جانباز فردوس حاجیان و فرزند شهید سید جواد حسینی دیگر برگزیدگان این بخش بودند.

در ادامه جایزه ای از سوی جشنواره خندستان اصفهان به وحید نفر کارگردان نمایش ” تصویر مصورخان مظفری” اهدا شد.

همچنین جایزه ای از سوی معاونت اجتماعی شهرداری تهران به نمایش “بعضی ها را باید دورادور دوست داشت” به کارگردانی علی بابایی از کرج اهدا شد.

این معاونت همچنین قراردادی با دو نویسنده : کهبد تاراج برای نگارش یک نمایشنامه اجتماعی و نیز لیلی عاج برای نگارش نمایشنامه ای با موضوع مادر منعقد کرد.

سپس جوایز بخش رادیو تئاتر به شرح زیر اهدا شد:
بخش افکت:
دیپلم افتخار به نرگس موسی پور برای دو نمایش “کمدی کافه” و” ضیافت مرغان مهاجر”

صدابرداری:

جایزه این بخش به مجید اینه برای نمایش “کمدی کافه” اهدا شد.

بازیگری مرد:

جایزه این بخش به بهرام سروری نژاد برای نمایش “کمدی کافه” اهدا شد.

بازیگری زن

جایزه این بخش به الهه علیزاده برای نمایش” مافیگه” از چهار محال و بختیاری

در این بخش یک دیپلم افتخار هم به مریم مشهور برای نمایش “کمدی کافه” اهدا شد.

نمایشنامه نویسی:

جایزه این بخش به زهرا اسماعیلی برای نمایش “ما فیگه”

کارگردانی:

جایزه این بخش زهرا اسماعیلی برای نمایش “ما فیگه”

اثر برگزیده:

زهرا اسماعیلی تهیه کننده نمایش رادیویی “ما فیگه”

دیگرگونه های اجرایی:

در این بخش از کارگردان های زیر تقدیر شد:

مریم خلیلی کارگردان نمایش “هفت تا نه و نیم”

مهیار جوادی ها کارگردان نمایش “رها”
عیسی صادقی “دگردیسی شاعرانه یک گیشا”

اجرای یک قطعه موسیقی با سروده ای از مولانا و خوانندگی پرواز همای، از دیگر بخش های این برنامه بود که با استقبال حاضران رو به رو شد.

رضا رویگری در اختتامیه تئاتر فجر: تا به حال حتی یک کارت ده آفرین نگرفته بودم

در ادامه مراسم پایانی جشنواره تئاتر فجر ، جوایز بخش خیابانی بدین شرح اعلام شد:

طراحی لباس:
هادی کیانی برای “روده درازی های یک مرده بی صاحب”

طراحی فضا:
تقدیر مشترک محمدرضا پور علی و میلاد حسن زاده برای “ارزش نداره”
برگزیده: هادی کیانی برای “روده درازی های یک مرده بی صاحب”

موسیقی:
تقدیر
امیر حسین و امیر محمد انصافی، نیما مهدوی، محمد حسین رحیمی برای نمایش “آخرین، اولین”

برگزیده: اریان خسروی برای “باجه تلفن”

بازیگری مرد:
تقدیر مشترک
امیرحسین انصافی، امید خلیلی برای نمایش “آخرین، اولین”

برگزیده:
هادی کیانی “روده درازی های یک مرده بی صاحب”
بازیگری زن:
تقدیر:
آرزو جعفری برای “قصه کفش ها”
دلارام ترکی : pov
مارال ایزدبخش برای نمایش “۲۵ متر آرزو”

طرح و ایده:
تقدیر مشترک:
افشین خدری برای “باجه تلفن”
سمیه مهری برای “آخرین اولین”
برگزیده :
هادی کیانی برای ‘روده درازی های یک مرده بی صاحب”
کارگردانی:
تقدیر:
افشین خدری برای ” باجه تلفن”
برگزیده:
هادی کیانی برای “روده درازی های یک مرده بی صاحب”

مسابقه صحنه ای :
طراحی گریم
تقدیر:
اژمان بیژنی نسب و فرزاد رادفر برای “هملور بیژنی”

برگزیده: محمد مسیبی برای نمایش “احتمالات”
طراحی حرکت:

تقدیر

مهرداد آبجار برای “بانوی محبوب من”

برگزیده
مجتبی رستمی فر برای “مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار”

طراحی نور

تقدیر

محمود کریمی برای ” سویینی تاد”
برگزیده:
ایمان نخلستانی برای “مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار”

طراحی لباس
تقدیر:
سارا حسین پور برای “مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار”

برگزیده:
اژمان بیژنی نسب و نجمه زارعی برای “هملور بیژنی”

طراحی صحنه
تقدیر
سید مهدی موسوی تبار و علی شمس برای “احتمالات”

برگزیده
مجتبی رستمی فر برای “مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار”

برگزیده کارگردانی جشنواره در سخنانی گفت: خوشحالی من وقتی کامل می شود که در تهران به ما اجرای عمومی بدهند. اجرای عموم حق ماست. این تندیس ها تا جایی خوشحال کننده است.
موسیقی:
تقدیر:
آرمین سپیدار برای “سویینی تاد”

برگزیده:
ویلیام نیری برای “بانوی محبوب من”
بازیگری مرد

تقدیر:
پیام نوروزی برای “زندگی سگ مرده”

برگزیده:
تینو صالحی برای “سگک”

بازیگری زن
تقدیر مشترک
الهام شعبانی برای “بابا آدم” و نسرین درخشان زاده برای “احتمالات”
برگزیده:
نورا هاشمی برای “بانوی محبوب من”
او به هنگام دریافت این جایزه متاثر شد و گفت: کاش این جایزه را در این دوران پر مرگ و میر نمی گرفتم.

گلاب آدینه کارگردان این نمایش هم گفت: ما بیش از هفت هزار ساعت تمرین کردیم و بسیاری از ما به رایگان کار کردیم. گفته شد بودجه جشنواره ۹ میلیارد تومان است. که پول یک آپارتمان معمولی است. امیدوارم مسئولان فکری به حال ارتقای بودجه کنند.

نمایشنامه نویسی

تقدیر
کهبد تاراج برای “سگک”
برگزیده

باقر سروش برای “سالخوردگی”

کارگردانی
تقدیر
علی شمس برای “احتمالات”
برگزیده
مجتبی رستمی فر برای “مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار”

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۲۷ بهمن ۱۴۰۰

برچسب‌ها:
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • مینی سریال «بچه گوزن»؛ روایت هیجان انگیز یک رابطه سادومازوخیسمی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: سریال «بچه گوزن» داستان واقعی یک رابطه سادومازوخیسمی (آزارگری و آزارخواهی) است. مرد و زن هر دو گرفتار این بیماری روانی اند با این تفاوت که مرد ظاهری عادی و معمولی دارد اما به اندازه زن که رفتارش بیانگر آشفتگی روحی اش است، بیمار است. […]

  • نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی
    بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند

    تریبون هنر: تعزیه، این هنر عامه یکی از عمیق‌ترین هنرهای ایرانی است که در دوره مدرن توجه بسیاری از هنرمندان تراز را در شیوه‌های مختلف هنری به خود جلب کرده است، از جمله آن هنرمندان در سینما حداقل سه سینماگر با نوشتن و یا ساختن و یا الگوگرفتن از پیشنهادهای […]

  • یادداشت حامد حنیفی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه: بی اختیار اشک می‌ریختیم

    تریبون هنر: حامد حنیفی در یادداشتی درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی نوشت: من و اکثریت قریب به اتفاق حضار بی اختیار اشک می‌ریختیم. به گزارش تریبون هنر، حامد حنیفی، آهنگساز برجسته موسیقی ایران و منتقد موسیقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه نوشت: […]

  • بابک جهانبخش مرگ با طعم نسکافه به کارگردانی بابک صحرایی

    تریبون هنر: بابک جهانبخش، خواننده برجسته و توانمند موسیقی ایران، یادداشتی را درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به کارگردانی بابک صحرایی منتشر کرد. به گزارش تریبون هنر، بابک جهانبخش در یادداشت خود درباره نمایش «مرگ با طعم نسکافه» و بابک صحرایی ر صفحه اینستاگرامش نوشت: بابک صحرایی فارغ از […]

  • رضا صادقی در مرگ با طعم نسکافه

    تریبون هنر: رضا صادقی در یادداشتی درباره نمایش مرگ با طعم نسکافه به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی نوشت: رفتم چون رفیقم رو ذوست دارم و دعوتش برام محترم بود اما شگفت زده شدم به گزارش تریبون هنر، رضا صادقی خواننده برجسته و مولف موسیقی ایران در یادداشتی به تحلیل […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad