Ad


پاسخ‌های دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره لغو اجرای ۲ نمایش

تریبون هنر: دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: اجرای نمایش «هملت» از ارمنستان به دلیل مشکلات فنی و اجرای دوم گروه دانشجویی یزد به دلیل مسائل نظارتی لغو شده است.

به گزارش تریبون هنر، سوم بهمن ماه و در سومین روز جشنواره تئاتر فجر قرار بود نمایش «هملت» از ارمنستان به جای نمایش عراق که گروه اجرایی آن از حضور در جشنواره عذرخواهی کرده بودند، در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود اما این اجرا منتفی شد.

از سوی دیگر تالار چهارسو این مجموعه هم میزبان نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» به کارگردانی مسعود غیاثی از شهر یزد بود. این نمایش که در بخش مسابقه دانشجویی و از شهر یزد در جشنواره حضور دارد، اولین نوبت اجرای خود را بر اساس جدول جشنواره در ساعت ۱۸ انجام داد اما اجرای دوم آن که قرار بود ساعت ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه برود، لغو شد.

مهدی حامد سقایان، دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر درباره لغو اجرای این دو نمایش گفت: اجرای نمایش «هملت» به دلیل مشکلات فنی لغو شد. این نمایش برای اجرای خود نیازمند سالنی بلک باکس بود و اجراهای قبلی آن در تالار چهارسو روی صحنه رفت. اما اجرای آن در تالار اصلی که سالنی قاب ‌صحنه‌ای است، مناسب نبود. ضمن اینکه در این تالار مشکلات فنی وجود داشت که اجرای این نمایش را با مساله رو به رو می‌کرد. به همین دلیل اجرای آن منتفی شد.

او درباره لغو اجرای دوم نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» نیز توضیح داد: اجرای اول این نمایش روی صحنه رفت ولی به دلیل رعایت نکردن مسائل نظارتی، اجرای دوم آن لغو شد. خود گروه هم این قضیه را پذیرفتند.

سقایان در پاسخ به اینکه تکلیف تماشاگرانی که برای دیدن این نمایش‌ها هزینه کرده‌اند و وقت گذاشته‌اند و در یک روز بارانی و پر ترافیک به مجموعه تئاتر شهر آمده‌اند، چه می‌شود، گفت: به همه تماشاگرانی که بلیت این دو نمایش را تهیه‌ کرده بودند، پیامک فرستاده شده و هزینه بلیت آنان از طریق انجمن هنرهای نمایشی پس داده می‌شود. ضمن اینکه ظهر دیروز به تماشاگران نمایش «هملت» اطلاع داده شد که اجرای نمایش منتفی شده است و در سایت ایران تئاتر هم اطلاع‌رسانی کرده بودیم.

به گزارش تریبون هنر، جدول جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر همچنان در حال تغییر است. با اینکه نسخه چاپی این جدول برای بار دوم به روزرسانی شد، اما همین نسخه هم تغییراتی دارد و تماشاگران باید به صورت روزانه برنامه جشنواره را از طریق کانال آن یا سایت ایران تئاتر چک کنند.

از دیگر تغییرات این جدول، جا به جایی زمان اجرای نمایش «ثمر گل» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی است که در نسخه کاغذی جدول جشنواره، زمان اجرای آن روز جمعه هفتم بهمن ماه اعلام شده و حال آنکه در کانال جشنواره اعلام شده که این نمایش روز شنبه ۸ بهمن در تالار ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

 

در صفحه اینستاگرام تریبون هنر با ما همراه باشید

تاریخ انتشار :۶ بهمن ۱۴۰۲

برچسب‌ها:, , , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید

    تریبون هنر: هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی ۱۰۰هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به ۹۰۰هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم قیمت بلیت‌ها تا سقف ۶۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که سقف قیمت در سال گذشته به ۵۰۰هزار […]

  • رضا داودنژاد، «مصائب شیرین»، کات!

    تریبون هنر: مخابره خبر درگذشت رضا داودنژاد در شامگاه ۱۳ فروردین ماه در حالی که چند سال قبل در چنین روزی خبر درگذشت جمشید مشایخی را مخابره کردیم، آنقدر سخت بود که برای انتشارش تامل کردیم، به چند نفر زنگ زدیم، فکر می‌کردیم دروغ ۱۳ فروردین ماه است اما گویا […]

  • ماجرای یک پرونده‌ رازآلود در «بی‌بدن»/ قصه دختری که جنازه ندارد

    تریبون هنر: فیلم «بی‌بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد. در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی خبرگزاری مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی […]

  • کدام فیلم ها در سینمای ۱۴۰۲ توقعات را برآورده نکرده؟

    تریبون هنر: ایرنا نوشت: سال ۱۴۰۲ سالی غیرقابل پیش‌بینی برای گیشه سینماها بود. سالی که اخبار فروش ۱۰۰۰میلیاردی تمام سینما را گرفته بود و در این بین فیلم‌هایی آمدند و رفتند که هیچ‌کس متوجه آن‌ها نشد. از دومین فیلم کارگردان فسیل گرفته تا کمدی ویلای ساحلی که توقع‌ها را نسبت […]

  • از مایکل جکسون تا پسر بروسلی: کشف چیزهای عجیب در جسد سلبریتی‌ها

    تریبون هنر: از مایکل جکسون و رابین ویلیامز و پسر بروسلی تا هیث لجر و دختر الویس پریسلی، سلبریتی های محتلفی بوده اند که سرنوشت تراژیکی داشته‌اند؛ اما بررسی‌های پس از مرگشان از نکات غافلگیر کننده‌ای در خصوص مرگ آن‌ها پرده برداشته است.   مرگ همیشه اتفاقی غم انگیز است، بخصوص […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad