Ad


وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر فجر پیام داد

تریبون هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی به اهالی تئاتر و این رویداد، هنر تئاتر را عرصه‌ای برای تجلی باور آدمیان به منظور پیروزی بر تنگناها دانست.

به گزارش تریبون هنر به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر همزمان با آغاز این رویداد نوشت:
«هنر تئاتر تجلی باور آدمیان برای پیروزی بر تنگناها و تلاش وجدآور نقش‌آفرینان نمایش به امید فائق آمدن بر تیرگی و تباهی است و قلم و عمل هنرمندان نمایشی به صحنه‌های اجرا جان می‌بخشد.
در تاریخ پرقدمت تئاتر شواهدی بسیار بر راهگشایی این هنر شریف در گذار فرهنگی و سازنده از تنگناها گواهی می‌دهند؛ چه سبب‌ساز این وضعیت‌ها، رویدادهای طبیعی بوده باشد یا کنش‌های پیچیده انسانی، جوهره این کنش جمعی نمودی از پیروزی تاریخی انسان در گذر از ناامیدی به امید و از ایستایی به پویایی بوده و هست.
خیزش خلاق هنرمندان ایرانی، به عنوان نگاه‌بانان روحیه و نشاط مردمان این سرزمین، همواره منادی بقای فرهنگی جامعه بوده و هیچ مانعی حیات اجتماعی این سرزمین هنرخیز را متوقف نکرده است.
در سال همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ و به رغم تمامی چالش‌های موجود برای تدارک نمایش‌ها، کنش جوشان و خلاق هنرمندان تئاتر سراسر ایران در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، نشانه‌ای روشن از راه‌گشایی فرهنگی این فرهیختگان در گشایش و آزمودن شیوه‌های تازه و عرصه‌های نوین ارتباط با مردم و مخاطبان این هنر گران‌قدر است.
تمایز ویژه این دوره از جشنواره با دوره‌های پیشین، قدر و منزلت هنرمندان تئاتر ایران را بیش از پیش آشکار می‌کند و این رویداد خجسته فرصتی برای ارج نهادن به ایمان و آینده‌ای است که همه آحاد جامعه ایرانی و اسلامی، دوشادوش هم رقم خواهند زد. توفیق، رفیق راه کسانی باشد که این جشن را در فضای امیدزای بهمن‌ماه خاطره‌انگیز ایران‌زمین برگزار می‌کنند.»
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه از ۱۱ تا ۲۰ بهمن در حال برگزاری است.

تاریخ انتشار :۱۲ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad