Ad

در جشنواره موسیقی فجر

کنسرت حجت اشرف زاده با یادی از شجریان

تریبون هنر: دومین روز از سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم با اجرای قطعه ای به یاد محمدرضا شجریان همراه شد.

به گزارش تریبون هنر، دومین روز از جشنواره موسیقی فجر که به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی برپا شده است، شامگاه چهارشنبه ـ ۲۹ بهمن ماه ـ در سانس سوم با اجرای گروه «ماهیما» و با حضور حجت اشرف زاده همراه بود.

در بخشی از این کنسرت که ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به صورت مجازی پخش شد، قطعه «ببار ای بارون» به یاد محمدرضا شجریان توسط خواننده اجرا شد.

محمدرضا شجریان ـ استاد آواز ایران ـ مهر ماه امسال پس از دوره ای طولانی بیماری، دار فانی را وداع گفت و به همین دلیل برخی از اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تحت تاثیر این سوگ، به این هنرمند تقدیم می شود.

روز گذشته (سه شنبه) نیز در آخرین اجرای شب اول از سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر، کنسرت گروه موسیقی «ژاو» با اجرایی در سوگ استاد محمدرضا شجریان همراه بود که در جریان آن قطعه «مرغ شبخوان» برای کاربران فضای مجازی روی صحنه رفت.

در اجرای امشب گروه «ماهیما» که با قطعاتی چون آتشم باش، کمان ابرو، ماه و ماهی، ماه بی تکرار و … با خوانندگی اشرف زاده همراه بود، مانند اغلب اجراهای ضبطی جشنواره موسیقی فجر، تمامی اعضای گروه نوازندگان با ماسک روی صحنه حاضر شدند و حجت اشرف زاده هم در ابتدا و انتهای کنسرت با ماسکی در دست به اجرا پرداخت.

او با آرزوی حال خوب برای مردم در این روزها، تلاش کرد فضای اجرا را به سمتی شاد ببرد و از این رو قطعه شاد «آتشم باش» دو بار در جریان این کنسرت اجرا شد.

از نکات قابل توجه در کنسرت امشب، اجرای نوازنده ساز بادی گروه با ماسک بود. داوود اریکه که در اجرای قطعه «آتشم باش» با گروه همراهی می کرد در تمام مدت با ماسکی مخصوص، این ساز بادی را نواخت.

تاریخ انتشار :۳۰ بهمن ۱۳۹۹

برچسب‌ها:, , ,
مطالب مرتبط



شما هم یک دیدگاه ارسال کنید
 

نام




یادداشت آرشیو

  • نقد فیلم علف زار: خوش ساخت و تحسین برانگیز / یادداشت بابک صحرایی

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: علف زار به کارگردانی کاظم دانشی از معدود فیلم های خوبی است که در سال های اخیر ساخته شده. در دوران ضعف فیلمنامه و بی قصه بودن و باری به هر جهت بودن مضامین، فیلمنامه خوبی دارد که ضمن پرداختن شجاعانه به بخشی از معضلات […]

  • عنکبوت مقدس؛ ناگفته هایی از چگونگی تولید و حواشی

    تریبون هنر: عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی پس از نمایش در جشنواره کن، حواشی بسیاری را ایجاد کرده و عمده این حواشی به دلیل زاویه دید جاری در فیلم است. برداشت برآمده از فیلم این چنین است که قتل های زنجیره ای سعید حنایی مربوط به نگرش مذهبی جاری […]

  • لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    لامینور؛ تکامل فلسفی موسیقی در سینمای داریوش مهرجویی
    یادداشت بابک صحرایی در مجله فیلم امروز

    تریبون هنر _ بابک صحرایی: شوپنهاور موسیقی را عالی ترین نوع هنری می داند که نیازی به حمایت اشکال دیگر هنری ندارد. او می گوید موسیقی را نمی توان به زبان یا قلم بازگفت. باید شنید و آزمود. پیش تر از شوپنهاور و شیفتگی اش به موسیقی، افلاطون اولین فیلسوفی […]

  • فیلم «تاپ گان: ماوریک» و زمینه سازی امریکا برای حمله هسته ای به ایران

    تریبون هنر: محمدعلی آهنگران درباره فیلم «تاپ گان؛ ماوریک» در استوری ایسناگرامش نوشت: «این فیلم خوش ساخت با بازی تام کروز ماجرای حمله موفقیت آمیز نیروی هوایی امریکا به تاسیسات هسته ای یک کشوری است. این تاسیسات در منطقه ای دقیقا شبیه منطقه فردو قرار دارد. به گمان من این […]

  • زهرا امیرابراهیمی در فرش قرمز کن

    تریبون هنر: رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت: این حضور باشکوه جلوه می کند وقتی از گذر آن خاطرات و مخاطرات، اشک ها به لبخندها بدل می شود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت به عرش دوباره است … به […]

Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad